Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ang Ljud i 9-3 kombi 2010

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    4

    Ang Ljud i 9-3 kombi 2010

    Hej alla.
    Vet nog att ni kommer få dåndimpen nu när jag startar denna tråd, hittade en för ett tag sedan men förstod inte riktigt och nu hittar jag inte den igen..

    Har idag hämtat hem bilen och konstaterat att det spelar skiiit i den, 2 högtalare på instrumentbrädan och 2 i bagageluckan, jag antar att det är Premium 70 ljudet i den.

    fråga: Kan jag på ett enkelt sätt koppla in så jag får dörrhögtalare fram??
    och vad är alla högtalarnas tum då jag vill byta alla?
    Finns det ett någorlunda enkelt sätt att få kopplat in en baslåda, då denna får drivas genom högnivå till ett steg som omvandlar till lågnivå vad jag har förstått.?

    Tack på Förhand
    // M

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Vällingby, Stockholm.
    Inlägg
    980
    Medlem#
    9223

    Ang Ljud i 9-3 kombi 2010

    Det finns tyvärr ingen superbra guide till ljudet gällande NG9-3 07-12. Jag har själv rotat i detta tidigare.

    Det jag kan säga är att i dagsläget så är det huvudenheten som driver dina högtalare. Inte så spännande.

    För att få fart på dörrhögtalarna måste du få tag i en AMP1. Den driver bl.a dörrhögtalarna som är på 6,5". Övriga högtalare är på 3,5" tror jag.

    AMP1 ska ligga under golvet i bagageluckan på vänster sida. Precis under säkringsboxen som sitter där.

    Jag har själv startat en tråd om systemet i NG9-3 07-12 förut som gav mig rätt mycket svar. Så om du går in på min profil och letar bland mina topics borde du hitta den en bit bak. Sitter lite dåligt till för att leta själv!
    SAAB 9-5 Aero SC MY02
    SÅLD: SAAB 9-3 1.9 TTiD SC MY08
    http://www.garaget.org/slipztream

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-19, 17:27
  2. Köpråd Saab 9-3 kombi 2010
    Av d_st02 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-15, 23:00
  3. 9-5 Kombi Ljud
    Av Remedy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 11:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •