Det började med att ja köpte nya sommardäck till mina vector precis när skifte från vinter till sommardäck skulle på enligt lag, en tid där efter hittade jag ett par(nästintill nyskick) extremt fräsha 17" fälgar på blocket av en kille då mina vector fälgar var risiga och kantstötta av förra ägaren..
Säljaren och jag gick noggrant igenom varje fälgs skick och kände efter ojämnheter osv, fanns inga! De slutade med att jag gladeligen köpte dem!

Gick in och prata med dem på Däckia om det var något problem att ta av gummit först från de nya fälgarna då däck följde med, och sen från de gamla fälgarna ta de nya gummisulorna och montera dem på de nyinköpta fälgarna 'inga problem det fixar vi lätt' fick jag som svar.. Done deal!
Dom på däckia (det var två killar) började då byta däck osv medan ja å sambon satt ute i solen å götta oss!

När allt var klart betala jag och vi körde sedan hem...
När vi väl är hemma och ja ska tvätta bort fettet dom givmilt smetat på fälgarna+däck så upptäcker ja då att ena fälgen blivit skadad!!
I dessa repor/revor på fälgen e de packat med små små fälgrester, fummi och fett!!!


Efter nån timmas vredesutbrott så kontaktar jag killen som sålde fälgarna och mailar en bild till han om dessa skador fanns där innan osv osv osv...han går i god för att dom ej fanns där innan! (bildbevis finns på fälgarna)

Vi åker ner dagen därpå och ber om att få prata med chefen på däckia, en lite äldre, kraftig gubbe som ger dåliga vibbar.. Ber han att följa med ut och titta på 'en sak'..
när ja då förklarat hela situationen för han så skrattar han till å hånflinar och sedan säger han 'det där kan inte mina maskiner/anställda orsakat, din sambo måste klippt en trottoarkant eller något' ....

Förklarar då för han att med den nya typen av däck som ja beställde har en jävligt tjock gummikant som förhindrar denna typen av skador å då sa han 'detta är inte mitt problem iaf, nöjd med svaret?! Och han vänder sig om och bara börjar gå'

Då kände man ju för att milt sagt ta en blästrare på hans juveler..
Så vi åkte hem och här är jag idag och ber om hjälp..

Detta är Däckia i Stenungsund!

Någon som vet vad man bör/skall göra, synpunkter.. Vad det än är, skriv gärna!

Tack för er hjälp!

Den enormt fina skadan-->
https://www.dropbox.com/s/g56oc9q3p34ae ... .50.31.jpg
https://www.dropbox.com/s/g56oc9q3p34ae ... .50.31.jpg