Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vilken turbo

  1. #1

    Vilken turbo

    Jag fick en breddad trimmad 900 -96 i byte på en affär med nåt Nordic?? kit på, enl förra ägaren 3-350hk i den, nu när jag öppnade huven har såklart någon långfingrad person varit där o snott turbon. vilken turbo ska jag ha? beteckning, modell? måste ju pilla dit en ny såhär till sommaren.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    115

    Sv: Re: Vilken turbo

    Citat Ursprungligen postat av bollen69
    Jag fick en breddad trimmad 900 -96 i byte på en affär med nåt Nordic?? kit på, enl förra ägaren 3-350hk i den, nu när jag öppnade huven har såklart någon långfingrad person varit där o snott turbon. vilken turbo ska jag ha? beteckning, modell? måste ju pilla dit en ny såhär till sommaren.
    För den effekten räcker det med td04 19t#6 och men det måste ju vara det den är mappad för, för att det ska lira bra .

  3. #3

    Re: Vilken turbo

    Ok Är det beteckningen på agregatet som jag ska köpa alltså? eller sak man köpa en större? lär ju ändå mappa om så allt lirar. Vart köper man såna här grejor bäst ( turbo dumpventil mm )

  4. #4

    Re: Vilken turbo


  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 495
    Medlem#
    6973

    Re: Vilken turbo

    Agget i annonsen är en kina-kopia.

    Kan du inte ringa Nordic/Dahlbäck och ha regnr på bilen i fråga så kanske de kan lista ut vad som gjorts?

    Alt att du skickar boxen till dom, så bör de väl kunna lista ut vilken turbo som hör till.

    Storlek på turbo bestäms av effektmål samt övrig hårdvara. Vad har du t.ex för spridare i bilen?

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    95

    Re: Vilken turbo

    Skicka boxen till någon som kan kika vilken hårdvara programmet är gjort för, eller skruva dit det du vill ha och sedan mappa om efter det är väl dom alternativen du har. Finns ju ett gäng kodninjor här på forumet som säkert kan hjälpa till

    Ringa föregående ägare, och fråga vad som satt där kan ju kanske vara ett alternativ på att posta iväg boxen någonstans.
    9000 2.3T -92
    Ride.Race.Live

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vilken turbo sitter orginal i NG9-3 TurboX B284
    Av J Bilstrup i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 11:48
  2. Vilken turbo? 9-5 2.3 - 01 185 hk
    Av Mulle9-5 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 17:34
  3. Vilken typ av turbo?
    Av Kilin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 22:51
  4. vilken turbo
    Av Pusselbit i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 12:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •