Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: ICM Problem samt rådfrågning ang. HT-byte.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1

    ICM Problem samt rådfrågning ang. HT-byte.

    Om vi börjar med lite grundfakta.

    Saab 9-3 Vector Cabriolet 2004.

    Till ICM Problemet.
    Jag har dåen ICM1 i bilen när jag köpte den och har då fått tag i en ICM2, köpt av privatperson som i sin tur köpt den av saabskriten i trollhättan, han har aldrig provat den.
    Jag lämnade in bilen till auktoriserad Saab handlare i Tomelilla för att de skulle byta ICM samt montera Aux-uttag.
    Aux-uttaget blev monterat och inprogramerat men när de skulle byta ICM kunde de inte gifta in ICM2:an. Dock kan jag nu själv rycka ut ICM1:an och sätta in ICM2:an och det funkar!! Dock så lyser skiftnyckeln och påpekar service, vilket inte är något vidare roligt, så ICM1:an åkte in igen. Enligt saab verkstan så beror det på att ICM2:an inte är urgift ur den gamla bilen och de kan därför inte gifta in den i min.

    Någon som har något tips hur jag ska gå tillväga?

    Så fråga nummer 2:
    Kan jag på något vis avgöra vilket ljudsystem jag har i min cab? D.v.s. Premium 70, 150 eller 300?
    Jag har hört att alla cabbar ska ha 6x9:or bak som baraspelar sub, men var sitter de isåfall. När jag pannar ljudet bak (på icm:en) så får jag bara från de små 4" i sidväggen i baksätet. Pannar jag fram kan jag bara Höra Dörrar fram samt de tre i instrumentpanelen.
    och då undrar jag såklart om de e så att de inte finns några 6x9:or bak finns där färdigt med steg till dem eller kan jag glömma det med?
    Jag hade ju tänkt byta alla högtalarna i bilen till något som låter lite bättre och inte kräker så fort man drar på lite men finns det ingen möjlighet till subb bak blir det ju lite tråkigt.
    Blev kanske lite röigt med alla frågor men är tacksam för alla svar!
    Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Vector

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: ICM Problem samt rådfrågning ang. HT-byte.

    Är ICM,en ingift i en annan bil och sedan inte urgift ur den bilen så tror jag det blir svårt att få in den i din bil. Hela vitsen med i och urgifte är ju att det ska vara riktigt knöligt ur stöldskyddssynpunkt.

    Låter lite knepigt att det ska påverka servicen dock. Kan itne svara på om det stämmer som Saab säger.

    Vad gällande Premium 70 150 eller 300 så finns en tråd här: viewtopic.php?f=30&t=162959

    Men Premium 70 tror jag inte ska ha högtalare i dörrarna fram i alla fall så det är ju ett säkert sätt att se det på.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Byte samt rengöring av sportluftfilter.9-5 2,0t
    Av rallypacker i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 21:19
  2. Rådfrågning ang byte av Snurra.. 18T mot KKK24
    Av Weggen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-06-07, 17:38
  3. Rådfrågning angående GAS-Prylar.. Bra Eller Dåligt?
    Av Weggen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-02-22, 11:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •