Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med motor och AC

  1. #1

    Problem med motor och AC

    Hej!

    Jag har en Saab 9-5 2005. Förrgår så skulle jag tanka bilen och det stod på skärmen att jag hade 44 km kvar att köra av mitt bränsle. När jag stod i kön och det var då min tur så startade jag bilen men den startade inte. Jag trodde att Bensinen var slut och tankade fullt, då startade jag bilen igen men det gick inte heller. Så jag försökte att gasa och då gick det men när varavmätaren går under 1000 så stannar bilen igen. Jag misstänkte att det kom smuts från bensintanken till motorn eller bränslefiltern. Då köpte jag STP Complete Cleaner och STP injection cleaner. Det hjälpte inte heller.

    Jag bytte tändstift och jag hade samma problem. Jag försökte igen genom att sätta AC på off och sätta på ECON och bilen startade bättre och jag kunde köra utan att bilen stannade. Förresten glömde att nämna att när jag sätter nyckeln på tändning så tickar det fyra ggr i motorn.

    Imorgon vill jag köra från kalmar till Malmö vad tycker ni att jag ska göra jag är helt förvirrad snälla hjälp mig

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    619

    Re: Problem med motor och AC

    Om det klickar 4ggr när du vrider nyckel till läge ON har väl spjället hamnat i Limp home?

    Mathias
    Saab 9-5 Aero SC (såld)
    http://www.garaget.org/?car=11550 (såld)

  3. #3

    Re: Problem med motor och AC

    Citat Ursprungligen postat av mathias.w
    Om det klickar 4ggr när du vrider nyckel till läge ON har väl spjället hamnat i Limp home?

    Mathias

    Jag förstår inte?

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    502
    Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)

  5. #5

    Re: Problem med motor och AC

    För att vara exakt så klickar det 5 ggr. Solenoiden dras 1 sekund plus ytterligare 4x0,5 sekunder. Samt att vi kan utesluta att ACC:n har något med det här att göra, mer än att motorn går lättare när den är avslagen.
    Signaturlös

Liknande ämnen

  1. motor problem motor helt död saab 900 t 2.0t steg 2
    Av lenus i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 03:19
  2. Motor problem.
    Av Stage i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 10:52
  3. Problem med motor!
    Av NnR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-10-07, 13:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •