Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 50

Ämne: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

  1. #21
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 098
    Medlem#
    1941

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Även om titeln konsult kanske spelar i samma liga som projektledare, så ligger det ändå högre på min "förtroendelista".

  2. #22
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Är själv konsult och ser inte vad som är förvirrande? Har samma arbetsuppgifter som övriga på min arbetsplats bara det att jag är anställd av ett annat företag och jobbar på uppdrag.

    Smidig lösning för företag som kanske behöver hjälp under viss tid eller med en speciell arbetsuppgift.

    Även betydligt smidigare att "kicka ut" en konsult än någon fast anställd

  3. #23
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 484

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Citat Ursprungligen postat av Bagarn
    Är själv konsult och ser inte vad som är förvirrande? Har samma arbetsuppgifter som övriga på min arbetsplats bara det att jag är anställd av ett annat företag och jobbar på uppdrag.

    Smidig lösning för företag som kanske behöver hjälp under viss tid eller med en speciell arbetsuppgift.

    Även betydligt smidigare att "kicka ut" en konsult än någon fast anställd
    Tror det handlar om att "konsult" är samma sak som bra betalt i mångas ögon...
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  4. #24
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Citat Ursprungligen postat av Bagarn
    Är själv konsult och ser inte vad som är förvirrande? Har samma arbetsuppgifter som övriga på min arbetsplats bara det att jag är anställd av ett annat företag och jobbar på uppdrag.

    Smidig lösning för företag som kanske behöver hjälp under viss tid eller med en speciell arbetsuppgift.

    Även betydligt smidigare att "kicka ut" en konsult än någon fast anställd
    Jo det förstår vi knegare oxå.. Men i brudarnas ögon är en konsult likvärdig en vd..

  5. #25
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Citat Ursprungligen postat av Bagarn
    Är själv konsult och ser inte vad som är förvirrande? Har samma arbetsuppgifter som övriga på min arbetsplats bara det att jag är anställd av ett annat företag och jobbar på uppdrag.

    Smidig lösning för företag som kanske behöver hjälp under viss tid eller med en speciell arbetsuppgift.

    Även betydligt smidigare att "kicka ut" en konsult än någon fast anställd
    Tror det handlar om att "konsult" är samma sak som bra betalt i mångas ögon...
    En mycket vanlig kommentar man brukar få, håller med. Surt att det inte är mer sanning i den myten för min del

    Detta verkar dock endast vara på tjänsemannasidan. Även inhyrde operatörer och montörer räknas exempelvis som konsulter numera, där verkar det inte vara samma jargong.

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    435

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Citat Ursprungligen postat av kolven28
    Dryggt.. Men vad säger omgivningen när du titulerar dig..?
    Jag brukar säga att "Jag jobbar på ett lager", eller att "Jag jobbar på Manpower", eller något likande. Det hade kanske varit något annat ifall jag var tjänsteman.

  7. #27
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    435

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Citat Ursprungligen postat av Bagarn
    Detta verkar dock endast vara på tjänsemannasidan. Även inhyrde operatörer och montörer räknas exempelvis som konsulter numera, där verkar det inte vara samma jargong.
    Det kan jag hålla med om. Vi arbetare skrattar mest åt att vi formellt sett tituleras som "konsulter".

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    252

    Sv: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Stridspilot med BMW funkar nog bland brudarna...

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
    | Kör: SAAB 9-3 Aero '01 | Åker: Volvo 965 '95

  9. #29
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606

    Re: Sv: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turb

    Citat Ursprungligen postat av tompathepilot
    Stridspilot med BMW funkar nog bland brudarna...

    _
    Jo det gör det... Helt säkert..

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    280

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Brukar ibland fråga min fru: om jag hämtat dig i den där bilen på vår första date skulle det blivit någon mer date då?
    Svaret blir för det mesta ja förutom "raggar stylade" Volvo 240 och 740 och amerikanska jätte pickuper.
    Har aldrig försökt ragga upp någon tjej med hjälp av varken bil eller yrke.
    Kan iofs bero på att jag är så jävla snygg och charmig :-)
    9-5 aero aut-05

  11. #31
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    54

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941
    Ja titeln "Projektledare" är en go en. Jag har alltid förundrats över denna diffusa titel. Har genom mina ca 20år inom IT-världen stött på rätt många med denna titel. De respekteras & värderas högt, även om man inte vet vad de egentligen gör. Jag kan inte dra alla över en kam då, det faktiskt finns de som är projektledare på riktigt, men flertalet får denna titel pga av att de inte går att placera. Har ett par kollegor där jag jobbar nu med denna titel, men de leder mig då inga projekt. Lite små lullande med olika små uppgifter. Arbetsuppgifter som en biträde/undersköterska om man skulle jämföra mot vårdens tituleringar.
    Så för mig är det en totalt utvattnad titel & ger mig dåliga vibbar när någon presenterar sig som detta. Wannabes?
    "En projektledare är en person som tror att 9 kvinnor kan införa ett barn i världen på 30 dagar."

    Det är utan tvekan den bästa förklaringen av projektledare jag hört
    Dock gäller detta primärt inom programmering.

    EDIT: För att gå tillbaka till topic så tror jag att de flesta kvinnor reagerar på BWM för att alla vet att BWM ofta är något "Flashigt". Även om de inte vet vad det rör sig om.

    Tror det är lite som dyra handväskor och klockor. Har de ett välkänt namn är det troligen dyra, är de dyra är troligen ägaren framgångsrik. Framgång är attraktivt.
    Men alla vet ju, http://www.youtube.com/watch?v=GBYweb1rUtI
    "Nothing beats and astronaut"
    Saab 9-3 Turbo X -08

  12. #32
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 171

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Med risk för att låta fördomsfull, sambon jobbade tidigare i finkvarteren ö-malm/strandvägen och vi bor i förort sthlm. BMW bilarna och förarna varierar inom ett ganska stort spann där extremer nog hittas på ovan nämnda platser, jag tror därav inte påståendet i rubriken är allmängiltigt. Personligen skulle jag kunna överväga, att om 10 år när inga saabar finns kvar, byta till tex BMW.

    Jag tror som någon skrev, att det är annat än bil som påverkar, men samtidigt så ger ju kläder, yrkesval, titel, bostadsadress och tillgång på pengar givetvis en signal om vem man är och likväl som många män tittar efter välsvarvade tjejjer med korta kjolar så kan väl säkert en välklädd man som kliver ur en snygg BMW dra fler blickar till sig än någon som hoppar ur en risig bil. Jag tror dock inte detta i stor utsträckning påverkar valet av livspartner, men visst, det kan påverka "tillgängligt urval".

    Bilens drivlinekonfiguration, om det står 1.8 eller 2.5 turbo tror jag faktiskt i de flesta fall har mindre betydelse än om bilen ser välskött och ganska ny ut. Jag tror helt enkelt inte - vare sig män eller kvinnor - i allmänhet har sådan detaljkoll på motorvolym som kanske de som hänger på detta forum har... Färg och modell (SUV / sportbil etc) på bil och märke tror jag spelar större roll. Ibland är det nog inte fördel att kliva ur en "fin" bil då många nog klassar personen som dryg om han/hon har för fin bil.

    Man kan nog hitta andra bilar som symboliserar något annat som också ses som positivt ur ett sådant perspektiv som diskuteras. Tex skulle jag tro att en folkabuss med surfbräda på taket troligtvis kan attrahera fler kvinnor än en BMW touring i revisorsutförande.
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  13. #33
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Nybörjare, man garderar givetvis .........
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  14. #34
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Mantorp
    Inlägg
    35

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Jag är ju ingen tjej men jag har nog aldrig mött någon heller för den delen som undrar vad man har för bil. Är det så ungdomarna fungerar idag? Man börjar kanske bli gammal

    För mig så har BMW blivit synonymt med ball ung kille med kladd i håret, alt. keps . . . eller bägge ock.
    Kan också vara en invndrarkidd med taskig attityd samt lampor under bilen
    Bägge nyss nämda karaktärer kan man urskilja på långt håll tack vare "unts unts unts unts" ljudet som hörs

    På jobbet är det en kille som har en 9-3 aero som det står: "Betald av socialen" på
    Saab 9-3 -05 SS Vector Navigator Infotainment Plus

  15. #35
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Citat Ursprungligen postat av Chrester
    Jag är ju ingen tjej men jag har nog aldrig mött någon heller för den delen som undrar vad man har för bil. Är det så ungdomarna fungerar idag? Man börjar kanske bli gammal

    För mig så har BMW blivit synonymt med ball ung kille med kladd i håret, alt. keps . . . eller bägge ock.
    Kan också vara en invndrarkidd med taskig attityd samt lampor under bilen
    Bägge nyss nämda karaktärer kan man urskilja på långt håll tack vare "unts unts unts unts" ljudet som hörs

    På jobbet är det en kille som har en 9-3 aero som det står: "Betald av socialen" på



    Jo för mig är ju ett tryggt ekonomiskt liv värdefullt o jag älskar SAAB uti fingerspetsarna. Men för många så är ju lyxigare fester o fetare bilar bättre än och veta om man har råd med amorteringen nästa månad på huset eller hyran tex.. Sen ang invandrarkidz eller pappas pojkar så är ju en BMW något o bevisa sin manlighet igenom för brudarna eller visa sig utåt (att jag har lyckats) för de kommer ju inte och lyckas för det gör ju nån annan åt dem.. Det har ju hänt man ståt på korvkiosken på natten och ut hoppar en vattenkamad kille med lövnacke o keps från sin BMW och polarna och brudarna skriker eyh mannen FET BMW..... Ja det e en M5 svarar mannen..... Ja knegare som jag e så tar jag ju regnr för o vara säker trots jag hörde ljudet från en 4:a och skickar till regkollen.. Och det är aldrig en M3 eller M5..
    Nä SAAB är den trygga trotjänaren som inte sticker i andras ögon mer än lite respekt mot av vad det kan finnas under huven.. För rika människor kan inte köra SAAB verkar vara vår stämpel ute på stan.

  16. #36
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Jag är inte ute på kvällarna längre så jag vet inte vad som gäller :-)

    Jag köpte min BMW för den har bilvärldens råaste sugmotor från fabrik, helt i paritet med Ferrari och Lambo, underbar sång! (vill givetvis hellre ha en en aventador, men det är för lång leveranstid

    Jag har aldrig klippt mig hos frisör har begränsat med kladd i luggen..... Har inga lysrör under bilen.
    Kör dock unts unts unts med kidsen i saab cabben, Sean Banan på 11an är uppskattat :-)

    Kostymen har jag när jag rattar volvon, inga problem med 18åringa flickor som campar på uppfarten :-)

    Om någon attraheras av bil eller jobb är det ju bättre att de hänger i bilhallen eller på arbetsförmedlingen, konstigt beteende...........
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  17. #37
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    479

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    En jag känner sa en gång:
    "Min förra tjej sa att hon blev intresserad av mig när hon såg att jag körde på stan i min 325 coupe"

    Kommentarer på det?
    9-5 2.3 2007

  18. #38
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Morgan i Ullared hade ju en vit BMW 318 E36:a. Han har ingen tjej.
    Han gick och köpte sig en ny BMW 3 serie nu. Han har fortfarande ingen tjej...


    Alla säger ju små tjejer dras till 240/740/940. Inget jag har märkt. Kanske är för min inte är böttsänkt.
    Men får väl ta en tur i OG900:an och sen plocka ut 740;in och se om det märks nån skillnad.

  19. #39
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Oj,Oj,Oj. Ni skulle bara veta vad ni går miste om när ni åker Saab. När Saab försvann och man var tvungen att välja ny tjänstekärra så föll valet på BMW. I första hand för att 3 serien är en trevlig vägvagn. Dessutom är 320d med 184hk/380Nm en trevlig och snål maskin. I andra hand för att alla rön säger att det är en magnet.....

    Nytvättad blank kälke, kostymen nypressat, blanka skor och håret i ett lagom backslick. Är det konstigt att damerna blir som tokiga. Naturligtvis blir det en ny BMW igen.....

    /Fred (trött familjefar som bara drömmer och inte ens fått en enda kommentar eller blick sedan bilbyte)

    Edit stavfel.
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  20. #40
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    252

    Sv: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Haha

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
    | Kör: SAAB 9-3 Aero '01 | Åker: Volvo 965 '95

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 TurboX elproblem (kamaxellägesgivare)
    Av Pudde89 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 22:56
  2. Saab 9-3 TurboX - AUX/Uppspelning ifrån extern källa
    Av klingström i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-02, 19:51
  3. Tryck förre och efter spjället?
    Av Aero++ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 23:48
  4. Saab 9-3 2.8T AERO XWD/TurboX Steg0
    Av Greffel i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 09:42
  5. Saab 9-3 TurboX
    Av Simon-B i forum Allmänt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 12:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •