Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 50 av 50

Ämne: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

  1. #41
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    339
    Medlem#
    7502

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Kul nästan jämt!

    En av mina fördomar är att det är en viss typ av tjejjer som automatiskt blir intresserade av BMW-åkare, ungefär samma klientel som flockas runt gamla Volvo 740. Oftast väldigt mycket smink och inte allt för mycket bak pannbenet. Samma sak i Skåneland som i Norrland, fast värre i norr. (dock ändrar det inte faktum att jag var bra avundsjuk när jag var i den åldern...)

    Och för att ännu mer spä på mina fördomar föredrar såklart min sambo också Saab! "Svärmor" frågade vad jag gillade för bilar; när hon fick höra att det var Saab blev hon nöjd.

  2. #42
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    773

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Konsult är ju nästan ett lika vitt begrepp som arbetare. Finns ju konsulter inom nästan allt.

    Själv är jag något mellan elkonsult och projektledare el, men tjänar för tillfället inte mer än en fullbetald elektriker för det...

    Tjejer som går efter vilken bil du har känns inte som något i ha i längden... De som däremot tänder på en italiensk motorcykel
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

  3. #43
    Sugmotor DrFrosts avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Människobyn
    Inlägg
    26

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Tror min fru är undantaget, det var hon som köpte senaste 9-5:an i familjen.
    Mycket intelligent kvinna !
    .....det var inte jag.....
    ------ 9-5 2,0 GDS Performance -------

  4. #44
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Min flickvän brukar alltid säga att den enda skillnaden på en BMW och en snigel är att snigeln har slemmet på utsidan.

    Men skämt åsido, visst är det mer lättraggat i vissa bilar, om det nu bara är enkla ragg man är ute efter.
    Finns en rätt lång tråd på garaget där man diskuterar varför tjejerna alltid flockas runt 2/7/940 på bilträffarna.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  5. #45
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 941

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Kul ämne! Min input: Jag kör en sur mattröd og900 T16. Vi har några goa tjejer på jobbet. För ett tag sedan hade vi en tjej över hit från vårt USA kontor, och jag packade alltså in tre supertrevliga kvinnliga kollegar i baksätet i 900an, och USA-besöket fram. Soundtracket från "drive" såklart och stämningen steg. Men hon såg lite tveksam ut, alla andra i Göteborg har ju nya stora fina bilar och jag kör gammal skit? (hon uttryckte sig inte så, jag tolkade) Jag ursäktade mig och sade att normalt skall man ha en BMW, Merca eller Audi i Sverige för att folk ska vara nöjda. Unisont, högt och mkt snabbt kom det ett "jaaaaaaaaa" från baksätet, från alla tre. Ridå ner. Summa kardemumma: Det skall vara tyskt, stort, bekvämt. Åtminstone på många kvinnor jag träffat. Saab - sällan nån blir impad. Nån gång har jag fått positiv respons på min gamla 9-5 Aero, min förra tjej tyskland blev galen i den. Men i Sverige - köp en tysk stor Sedan, mörk, med läder. Som Statham säger i "italian job" - theres nothing girls wont do in leather seats"... eller nåt sånt.

    Sen kan man ju vara cool och leva sin egen dröm, vara trygg att köra en udda Saab med allt vad det innebär. Och det har aldrig funkat för mig..... Nästa bil - BMW. No doubt. 530 Sedan.
    MEDLEM 7032.

  6. #46
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Vafan åka en t16 cabe det är ju nåt alla måste få uppleva..Dem förstår inte vilken classicer det är.. Om (jag säger om) jag nångång ska gifta mig så vill jag åka t16 och det sa jag innan jag var SAAB fantast..

  7. #47
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 550

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Flickor dras mera till min cabbe än M3:an (självklart när inte jag sitter i bilen och förstör då).

    Märkligt!?
    Nej, lite löjlig disskusion kan man tycka.

    Men när man pratar om att man kör saab bland folk som verkligen är intresserad av bilar, där blir ju de flesta väldigt skeptiska.
    Och i bästa fall så kläcker folk ur sig
    -Ja men det är ju en prisvärd och säker bil, och då samtidigt rullar lite på ögonen..

    Det däremot är ju lite tråkigt.
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  8. #48
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 309

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Citat Ursprungligen postat av mr Magic
    Jag är själv en ”resurskonsult” hos Manpower, och min inställning är solklar.

    ”Vi är prostituerade och Manpower är vår hallick.”
    Vad är då jag som är underkonsult till Manpower

    Jag har träffat människor (grabbar) på fest som totalt ignorerat mig efter att jag berättat att jag är konsult. När jag på nästa fest berättade vad jag faktiskt gjorde på dagarna blev jag helt plötsligt en människa som det gick att prata med.
    Behöver jag tillägga att dom grabbarna inte var tjänstemän
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  9. #49
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bredared/Borås
    Inlägg
    1 189

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    När ja körde Cab va det inga problem att få damsällskap i bilen
    Så det gäller bara att välja rätt Saab modell

  10. #50
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    987

    Re: varför föredrar brudar en BMW 318 förre en SAAB turbox

    Ähhh Trams, han får brudar för att han söker efterblivna tjejer som väljer kille efter bil.

    (men en fordonskategori kan ge en fingervisning om personlighet)(personlig åsikt)

    En 318 säger inget, snarare fabrikatet BMW. Att man sedan använder bilens märke som en markering kring ens privatekonomi bevisar återigen att klientelet som tittar efter bmw-åkare saknar förmågan att arbeta med hjärnan!
    Det faktum att en Volvo XC60 kan kosta 5-600tsek men det ser ingen, men så fort man ser en 320 som börjar på 279tsek så tror man att föraren har en fet plånbok.

    Glid runt i din Saab så skall du se att du kommer få en tjej som är av vettigare modell än efterblivna fjortisar som fokuserar på bilen och inte föraren som framför den.

    Vi är så fixerade av att bevisa & hävda oss hela tiden, är man trygg i sig själv så överlever man längre
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 TurboX elproblem (kamaxellägesgivare)
    Av Pudde89 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 22:56
  2. Saab 9-3 TurboX - AUX/Uppspelning ifrån extern källa
    Av klingström i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-02, 19:51
  3. Tryck förre och efter spjället?
    Av Aero++ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 23:48
  4. Saab 9-3 2.8T AERO XWD/TurboX Steg0
    Av Greffel i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 09:42
  5. Saab 9-3 TurboX
    Av Simon-B i forum Allmänt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 12:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •