Det såg ut som de var gjorda i plast i ytterringen, när jag värmde mina för att få ut dem. Jag har de gamla liggandes i garaget så får kolla på detta igen.
Det såg ut som de var gjorda i plast i ytterringen, när jag värmde mina för att få ut dem. Jag har de gamla liggandes i garaget så får kolla på detta igen.
Saab 9-5 Aero SC -04
Saab 9000 Classic 2.0t -98
Saab 99 16v turbo -82
Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95, BMW 525d Touring 2012
Jag snidade till en 1mm tjock rostfri plåt som jag böjde runt bussningen. Försökte få ihop det utan att såga itu bussningen, men det gick ej. Så jag delade bussningen på mitten och tog en bricka på ovan och undersidan så det ska hålla ihop. Det tycks fungera bra.
Speedparts har dålig koll på bussningarna till subframe.
Bak finns två varianter, solid eller med "komforthål" båda 38mm. Endast den äldre finns på SP.
Mellan är 40mm med "komforthål" med plastytterring på facelift (Denna tror SP sitter bak, helt FEL!). http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-...8_5231808.html
Hur de fram såg ut kommer jag faktiskt inte ihåg, men jag tror att det var samma som satt bak. Det är samma mått iaf.
Komforten med PF är väl sådär, blev en betydande skillnad i vibrationer och vägljud av just subframebytet. Jag skulle nog bytt till solida originalbussningar fram och bak och 40mm "plastvarianten" i mitten om jag skulle göra om det. Bilen hade gått 11000 mil när jag bytte och skillnaden i väghållning osv var minst sagt marginell. Fjäderbensstag, svarta bakre till bararmarna fram och lila fram plus ny motorkudde bak och PF till momentstag är nog det som gör störst skillnad om man ligger över 300hk.
Jag har lila PW på allt utom styrstången och bilen svänger otroligt bra, men väsnas därefter...
Finns ju PF bussningar till styrväxlen oxå, nu har ja ingen aning om hur mjuk orginalet är där men ser man till resterande bussningar på bilen så är det nog kass kvalite på dessa med.
Nya orginal bussningar i subramen och svarta PF till styrväxlen är nog ett fint recept
Om man är anti mot vibrationer.
Mvh
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Finns det någon tråd ang. tillvägagångssätt för att byta bussningarna?
Jag har inte en aning om hur man gör :/
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Bumpar.
Finns ingen som svarvat en egen distans, skaffat något rör med diameter 40mm, väggtjocklek 2mm och pressat i och sedan pressat i bussningen?
Att montera en 38mm bussning i en 40mm hål och bara vara glad är inget jag vill göra.
Det är var Powerflex rekommenderar. Det hör ju till saken att subframen fixeras till karossen av totalt 6 bussningar varav dessa är två. Antagligen fungerar det för att de andra 4 polyuretanbussningarna effektivt hindrar alla rörelser i horisontalplanet. Jag har i alla fall inte märkt något konstigt med dem. Fast jag håller med om att det inte verkar riktigt optimalt. Jag funderade på att montera originalbussningar i mittre. Men valde till slut att inte blanda och monterade hela kitet från Powerflex.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
https://www.youtube.com/watch?v=p5-kj7wO5dM
Någon som provat montera på detta sättet?
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
varför inte bara ta nya original i mitten då och PF i hörnen? Torde inte bli nån märkbar skillnad............
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2