Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Brrrrrrr ljud från ac på en 900 2.0t 97

  1. #1

    Brrrrrrr ljud från ac på en 900 2.0t 97

    Hej har ett brrrrr ljud från ac på min 900 har läst någon stans på sidan att det kan vara tryckutjämnings-ventilen som gör detta oljud för det försvinner när jag trycker in econ knappen hur säkert är det att det är denna ventil som gör oljudet?? någon som vet? exakt var sitter den är den lätt att byta? kan jag få några tips på lättaste sätt om det nu är denna
    är mkt tacksam för alla svar börjar bli lää irretera av detta ljud.

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304
    jag har nåt surrande ljud bakom panelen med, när jag stänger av bilen håller det på ett bra tag vet i f** vad det är för skit?!
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Kessmansbo (Gävle)
    Inlägg
    340
    prova och lägg örat mot sensorn som sitter nere vis knappen till stolsvärmen. Kommer inte ljudet därifrån?

  4. #4
    men mitt ljud försvinner när jag trycker in econ knappen då var det någon som sa att det var tryckutjämningsventilen kan det stämma och var sitter den???

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Kan vara kupe sensorn, som sitter mellan knapparna till stolsvärmen.
    Bara att ta loss rengöra, smörja in. Brukar tystna efter det!


    Mvh

  6. #6
    det är inte den har provat är rädd att det är ac kompressorn som måste bytas men jag vet inte eftersom någon pratat om denna tryckutjämningsventil som aka sitta ihop med ac`n men ljudet kommer bara ibland

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    5

    Det surrande ljud bakom panelen

    Det surrande ljud bakom panelen kommer från sensorn till fläkten, Det går att öppna och rengöra eller Gör som jag har gjort spreja in 5-56 i hålet. Det har varit tyst i 1 år nu.

  8. #8
    det är inget surrande ljud det brrrrr skakar i hela bilen nästa...

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 599
    Citat Ursprungligen postat av patrik_99
    det är inget surrande ljud det brrrrr skakar i hela bilen nästa...
    Detta fenomen kan uppstå när gasen håller på att läcka ut. Ju mindre gas desto mer oljud, INTE bra för kompressor mm.

    Troligtvis är det slangarna vid kylarbalken som har gett upp, kolla även torkfiltret vid grillen, har du sprickor i det lilla glaset man kan se där så kan det även vara denna som läcker.
    Hinner inte med allt.....

  10. #10
    men den här trckutjäningsventilen då e det inget man ska byta för det försvinner ju när man trycker in econ knappen tacksam för hjälp

  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 599
    Citat Ursprungligen postat av patrik_99
    men den här trckutjäningsventilen då e det inget man ska byta för det försvinner ju när man trycker in econ knappen tacksam för hjälp
    Trycker du in ECON knappen stänger du av kompressorn.
    När kompressorn snurrar med för lite gas får du oljud,
    Hinner inte med allt.....

  12. #12
    vad exakt ska man kolla e det lätt att kolla själv e inte så haj på bilar e tacksam för bra beskrivningar

Liknande ämnen

  1. Goare ljud från från avgassytemet! ??
    Av Braather i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 00:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •