Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Missljud stereo 9-3 SC -09

  1. #1
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 055

    Missljud stereo 9-3 SC -09

    Jag har ett otrevligt missljud från högtalarna på min 9-3 SC -09 med mellan(?) stereon, alltså hörtalare i brädan, framdörrarna och bakluckan.
    Ljudet är sprakande, och med motorn igång så hörs generatorvin och "knatter" (typ spridarna, min är en TTiD) det irriterande är att det bara uppkommer ibland, och hittills ALDRIG när jag varit i närheten av verkstad >< MKjukvaran är uppdaterad efter tips från MicEE. men utan att delt blev det minsta bättre... som sagt, det kommer och går, det spelar ingen roll om det är Radio, CD eller AUX, det är inte volymberoende, utom med mute, du blir det tyst. det hörs allra mest från högtalarna bak, ingen från dom på brädan, och lite från dörrarna (om man håller öronen mot dörren.) jag håller på att bli TOKIG

    //Konrad S.

    EDIT: det sitter en Parrot blåtandsenhet monterad i bilen, om det kan ha betydelse?
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    570

    Re: Missljud stereo 9-3 SC -09

    Låter som att det kan vara problem med jord, alternativt trasig förstärkare.

    Har du något externt slutsteg eller driver huvudenheten alla högtalare? Har du ett externt slutsteg så kan du kolla om jordkabeln till steget är skadad eller dåligt ansluten. Det kan ju också vara jorden till huvudenheten som är dålig.
    Honda Accord 2.2 iDTEC Automat Tourer 2009
    9-5 SC Vector 2.0t Biopower 2006 Såld.

  3. #3
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 055

    Re: Missljud stereo 9-3 SC -09

    Citat Ursprungligen postat av Sasjjj
    Låter som att det kan vara problem med jord, alternativt trasig förstärkare.

    Har du något externt slutsteg eller driver huvudenheten alla högtalare? Har du ett externt slutsteg så kan du kolla om jordkabeln till steget är skadad eller dåligt ansluten. Det kan ju också vara jorden till huvudenheten som är dålig.
    Hej!
    Det sitter ett externt slutsteg i bagaget, men allt är dock saab original.

    //Konrad S.
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

Liknande ämnen

  1. Missljud!
    Av noniz i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-12-27, 14:20
  2. 9-3 -06: Ta ur stereo/ICM för att leta orsak till missljud?
    Av Tommy 2453 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 22:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •