Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Frågor om olika bilhandlare i Stockholm, Jönköping och Skåne

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    135
    Medlem#
    11119

    Frågor om olika bilhandlare i Stockholm, Jönköping och Skåne

    Hejsan

    Skrev nyligen en tråd om hållbarhet för motordelar osv för 9-3SS
    Har nu hittat flera bilar runt om i landet för, enligt mig, bra priser. Frågan är hur pass lågt priset kan vara innan man ska börja dra öronen åt sig. Har tre bilhandlare som jag vill fråga er om ni vet eller hört något om:

    Huddinge Bilar - finns bara på blocket, det jag hittat vid sökningar är om Huddinge Biltorg, Södra Bil AB och Södra Huddinge Bil AB och det har varit negativt. Men det jag vill veta är om det här också är en skojare eller om det är ett seriöst företag?

    Götaström Bil AB i Vaggeryd har jag också kollat efter omdömen. Där har jag hittat lite mer, men jag har fattat det som att de inte håller på med något fuffens utan att det är en "okej" bilhandlare. Kanske inte den bästa, men som sagt, okej.

    Ammes Bilar i Landskrona har även dem en bil som är väldigt intressant. Här gäller samma sak som med Huddinge Bilar, väldigt svårt att hitta någon information alls. Men i regel så brukar det väl vara så att finns det problem med en handlare så hittar du det på nätet, är handlaren bra så är det oftast tyst då man sällan skapar ett inlägg på internet och hyllar en handlare?

    Så som sagt, är det någon som har något att tillägga om dessa tre handlare eller har lust att kommentera mitt resonemang så vore jag väldigt tacksam

  2. #2
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 484
    Medlem#
    6901

    Re: Frågor om olika bilhandlare i Stockholm, Jönköping och S

    Håll dog borta från Huddinge Biltorg , vad du än gör ! Oseriösa utländska killar som driver det och skruvar mätare och fifflar .
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  3. #3
    STCS Racecrew
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    690
    Medlem#
    1014

    Re: Frågor om olika bilhandlare i Stockholm, Jönköping och S

    Kolla Bilcenter i Skillingaryd/Vaggeryd trevlig kille!
    9-3 Aero-08

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    113
    Medlem#
    8929

    Re: Frågor om olika bilhandlare i Stockholm, Jönköping och S

    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Danne
    Håll dog borta från Huddinge Biltorg , vad du än gör ! Oseriösa utländska killar som driver det och skruvar mätare och fifflar .
    Man ska även akta sig för Länna Biltorg. Utlänningar som är oseriösa också. Många av deras bilar står på Privatpersoner. Sen är bilarna besiktade, fast det är fel på dom.

  5. #5

    Re: Frågor om olika bilhandlare i Stockholm, Jönköping och S

    He he...

    Södra Bil eller Huddinge Biltorg lär inte ha något vidare rykte. Var och kikade på en BMW 520 där för något år sedan. 14 tusen mil på mätaren men kändes och såg ut som en gammal taxi...

    Länna Biltorg...., hela intrycket är att man har kommit till en bilskrot, inte en bilhandlare...Beläget mitt i ett industriområde bakom en industribyggnad. Alla bilar står utomhus, de har inga lokaler. Kunderna mottas med en cigg i munnen...

    Mera skrutthandlare än så här blir det bara inte.
    2 stycken SAAB 9-5 Sedan/Kombi 2,3t årsmodell 2000
    SAAB 9000 A50 2,0t årsmodell 1998
    Ford Mustang GT årsmodell 2006

  6. #6

    Re: Frågor om olika bilhandlare i Stockholm, Jönköping och S

    Om man kommer till en bilhandlare och det är arbetskraftsinvandrare som driver haket, vänder man i dörren och åker hem , det blir billigast så och slipper oroa dig för skruvade mätare,"fullservad" brukar det ju heta också och utbytta "renoverade" motorer som läcker olja snabbare än man hinner fylla på brukar finnas en anledning till deras låga priser,det är min erfarenhet iaf.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Re: Frågor om olika bilhandlare i Stockholm, Jönköping och S

    Min kompis köpte en V70 -04 på Huddinge biltorg tror jag det var men kan ha varit ett annat namn ( inne i ett industriomräde ). Slog till efter en kort provkörning. Trots att jag googlade och fick fram dåliga betyg, de hade hetat något annat tidigare, slog han till. Nu har det gått 2 mån och bilen rullar ännu utan problem.

    I annonser heter säljarna Lars och Sven men kommer man dit har alla namn från Levanten. Kanske förståeligt då många har fördomar - rätt eller fel. De var artiga och trevliga men själv vet jag inte om jag skulle handla där. I så fall skulle jag testa bilen först hos MRF eller vad de heter.

    Att handla privat har också sina risker. Som svar på frågan: har ingen aning men är man inte bra på bilar är säkert ett test värt 1500 eller vad det kostar idag
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  8. #8

    Re: Frågor om olika bilhandlare i Stockholm, Jönköping och S

    MRF test finns ej längre.

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Re: Frågor om olika bilhandlare i Stockholm, Jönköping och S

    Oki - finns något liknande kvar? Skulle jag köpa en dyrare bil skulle jag gärna få den genomgången
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    624

    Re: Frågor om olika bilhandlare i Stockholm, Jönköping och S

    Frågan är vad de där testerna egentligen hittar.

    Jag M-testade vår 9k innan vi köpte den och egentligen sa de inget jag inte redan visste. Det enda som jag inte hade kollat som de gjorde åt mig, var att läsa ut felkoder och mäta upp ramen, så att den inte var sned.

    Idag skulle jag nog lägga pengar på annat än ett M-test.
    SAAB 93 TurboX -08
    SAAB 95 2.0t -09
    Tech2 med CANdi

Liknande ämnen

  1. Trött motor- olika frågor..
    Av quake i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 19:58
  2. Inrednings frågor på olika 9000 modeller
    Av viggen959 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 22:13
  3. Skillnad Skåne /Stockholm?
    Av fogden2000 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 20:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •