Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Deklarera, finns här några deklarationsproffs?

  1. #1
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087

    Deklarera, finns här några deklarationsproffs?

    Jag har samma dilemma varje år, i sista sekunden sätter jag mig och fyller i deklarationerna, något jag inte hanterar särskillt väl. Då jag driver ett mindre företag så skall det skickas in dels en deklaration för företaget, dels en N3A som bilaga till den vanliga deklarationen.

    Jag sköter bokföring och bokslut själv, men deklarationen är i mångt och mycket som grekiska för mig, hur mycket jag än läser skatteverkets "manual", tycker inte den är något bra.

    Så jag tänkte vara ute i relativt god tid här, finns här fler småföretagare som sköter sina deklarationer själv som det går att bolla lite frågeställningar kring deklarationen med? Eller kanske fellow Saabers med redovisningsbakgrund? En N3A for dummies hade också funkat
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928

    Re: Deklarera, finns här några deklarationsproffs?

    jag har då valt att anlita extern firma för det, det får räcka med den vanliga bokföringen och sen får de ta deklaration och allt till det. Väl värda pengar för att slippa det. Rena grekiskan om man har firma, fastigheter och sånt så näe, det är bättre att de som kan det gör det.
    Det mesta jag har betalat är 6000 inkl moms men då bytte jag bokföringsprogram och det var lite med det också.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 571

    Re: Deklarera, finns här några deklarationsproffs?

    Jag har valt att sköta mitt själv.. Då pratar vi alltså enskild firma, dvs en sådan NE-Blankett. Då jag sköter bokföringen själv i Visma SPCS Enskild Firma så får man ju mycket, eller nästan all hjälp där..
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

Liknande ämnen

  1. Finns nya 9-5 kombi några enstaka ute?
    Av sku i forum Allmänt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-11-05, 23:29
  2. Finns det några ok med h-broms som passar NG900 ?
    Av RCM i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-01, 20:35
  3. finns det några bra sidor med styling till saab
    Av Gant i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 16:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •