Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Barkarby 27/4 Sveriges största bilträff

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    64
    Medlem#
    9067

    Barkarby 27/4 Sveriges största bilträff

    Är det några trogna saabpatrioter som dyker upp imorgon?
    Saab 9000 2.3T Aero 1996 19t#8.5 extraktorgrenrör extern wg osv.
    Saab 9000 2.0t CSE 1996 MapTun steg 1, HKS SSQV dumpventil OpenAir kit speedparts(SÅLD)
    http://www.garaget.org/sebastianfrodin

  2. #2
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    996
    Medlem#
    7931

    Re: Barkarby 27/4 Sveriges största bilträff

    Beror på hur länge äldsta grabbens kalas pågår, får se om man hinner pipa det
    en sväng.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  3. #3
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 487
    Medlem#
    6901

    Re: Barkarby 27/4 Sveriges största bilträff

    Jag var där idag.

    Påvägen dit ligger det 2 st Saabar , 1 st röd 9000CS och en Mörk Saab 9-5SC från 2006 o uppåt och sicksackar och kör som svin på Essingeleden och E4an, hoppas det inte var någon härifrån , riktiga dårar.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    64
    Medlem#
    9067

    Re: Barkarby 27/4 Sveriges största bilträff

    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Danne
    Jag var där idag.

    Påvägen dit ligger det 2 st Saabar , 1 st röd 9000CS och en Mörk Saab 9-5SC från 2006 o uppåt och sicksackar och kör som svin på Essingeleden och E4an, hoppas det inte var någon härifrån , riktiga dårar.
    Trist att det ska vara så på ljusa dagen! Kände mig lite träffad då jag åker 9000 och har tung högerfot men jag tog faktiskt inte essingen dit, mötte upp kompisar i innerstan
    Saab 9000 2.3T Aero 1996 19t#8.5 extraktorgrenrör extern wg osv.
    Saab 9000 2.0t CSE 1996 MapTun steg 1, HKS SSQV dumpventil OpenAir kit speedparts(SÅLD)
    http://www.garaget.org/sebastianfrodin

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: Barkarby 27/4 Sveriges största bilträff

    Kul att se lite saabar snyggt uppställda mitt i centrum av träffen!
    Dock var denna träff inte i min smak. Mer eller mindre kaos, bilar och folk överallt.. Aldrig sett en så stor "träff"..

    Däckrök här och där och ölhävande drägg lite varstans. Sen att belysningen slocka på stora parkeringen efter ~1timme kändes ju rätt snopet.
    Nej, håller mig nog till Nyköpingsträffarna och Meet of the month i Norrköping även om det är längre att åka men det är jag det.

    Mvh

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    64
    Medlem#
    9067

    Re: Barkarby 27/4 Sveriges största bilträff

    Citat Ursprungligen postat av BearStyle
    Kul att se lite saabar snyggt uppställda mitt i centrum av träffen!
    Dock var denna träff inte i min smak. Mer eller mindre kaos, bilar och folk överallt.. Aldrig sett en så stor "träff"..

    Däckrök här och där och ölhävande drägg lite varstans. Sen att belysningen slocka på stora parkeringen efter ~1timme kändes ju rätt snopet.
    Nej, håller mig nog till Nyköpingsträffarna och Meet of the month i Norrköping även om det är längre att åka men det är jag det.

    Mvh
    Håller med dig helt, var så sinnessjukt stort och som du skrev, kaos! Visst kul att kika lite bilar och så det finns ju de som lägger ner oerhört mycket tid på sina bilar! Men vi har det trevligt i Sätra! Och bra burgare
    Saab 9000 2.3T Aero 1996 19t#8.5 extraktorgrenrör extern wg osv.
    Saab 9000 2.0t CSE 1996 MapTun steg 1, HKS SSQV dumpventil OpenAir kit speedparts(SÅLD)
    http://www.garaget.org/sebastianfrodin

  7. #7
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 487
    Medlem#
    6901

    Re: Barkarby 27/4 Sveriges största bilträff

    Citat Ursprungligen postat av sebastianfrodin
    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Danne
    Jag var där idag.

    Påvägen dit ligger det 2 st Saabar , 1 st röd 9000CS och en Mörk Saab 9-5SC från 2006 o uppåt och sicksackar och kör som svin på Essingeleden och E4an, hoppas det inte var någon härifrån , riktiga dårar.
    Trist att det ska vara så på ljusa dagen! Kände mig lite träffad då jag åker 9000 och har tung högerfot men jag tog faktiskt inte essingen dit, mötte upp kompisar i innerstan
    Hehe , var ingen Aero klart att man kan gasa på lite ibland , men att hålla på och sicksacka och bete sig som en idiot i trafiken är inte okej.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Barkarby 27/4 Sveriges största bilträff

    Blev också förvånad över storleken på hela träffen. Galet många bilar och människor.
    Får instämma i kören att det var smått kaotiskt och att så många blandade in alkohol och allmänt stök känns inte riktigt okej.
    Överlag trivdes jag mycket bra och fick se en bred variation av bilar.
    Nästa år/tillfälle kommer jag nog ställa bilen i anslutning till en utfart eller lite i utkanten av träffen. Att försöka ta sig därifrån innan 23:00 var bara att glömma.
    Have you ever seen horses pushing?!!

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Norra Stäket/Stockholm
    Inlägg
    166

    Re: Barkarby 27/4 Sveriges största bilträff

    Bor precis vid outleten och var ute en sväng med jycken runt 21, tänkte man skulle ta en sväng själv sen. Men såg att det var mycket mer bilar och folk än förra året så skippade det.

    Tyvärr ser det ut som kriget efter de där träffarna i området. När jag var ute med hunden i morse så gick jag runt IKEA, korsningen vid MAX, fy fan säger jag bara... På IKEA´s parkering var det 5 gubbar som städade och de fyllde två hela flak på VW Transporter med säckar fulla av burkar, flaskor och annat skräp.

    Låter som en patetisk gubbe nu (ptja e ju rätt gammal förvisso) men har ett gediget bilintresse men sånt här får mig bara må illa...

    // Jeppe
    Brillko Racing
    Kör numera Hyundai i40 1,7CRDi.

Liknande ämnen

  1. Bilträff och gokart i frihamnen den 6/7 kl 16:00
    Av Hjdse i forum Stockholm med omnejd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-06, 13:15
  2. Bilträff i uddevalla?
    Av Per i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 19:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •