Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Saab 9-5 förarstolen känns sned.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    89

    Saab 9-5 förarstolen känns sned.

    Hallå!
    Upptäckte idag att min förarstol i min 9-5 Aero -02 inte är riktigt rak i ryggen, man lutar liksom åt höger när man sitter i den.
    Någon som vet något känt fel och lagning på det, sökte men hittade ingenting om 9-5ornas stolar.

    Upptäckte idag att nivåregleringen inte hissar som den ska heller, hissar bara upp i bakkant på stolen, någon som har nån synpunkt om det?

    Med vänliga hälsningar Isac
    Saab 9-5 Aero -02

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    89

    Re: Saab 9-5 förarstolen känns sned.

    Ingen i detta avlånga land och grannländer som har en susning på vad problemet kan vara?
    Saab 9-5 Aero -02

  3. #3
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 575
    Medlem#
    4156

    Re: Saab 9-5 förarstolen känns sned.

    Om jag inte är alldeles ute på cykeln så tror jag ryggstödet sköts av vajrar. Skulle va om någon av de gått av eller hoppat ur. Gissar att du åker på att plocka av klädseln för att se vad som är fel.

    hissningen i höjdled kanske du kan titta under stolen och se om något blockerar eller om motorn inte går?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    89

    Re: Saab 9-5 förarstolen känns sned.

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Om jag inte är alldeles ute på cykeln så tror jag ryggstödet sköts av vajrar. Skulle va om någon av de gått av eller hoppat ur. Gissar att du åker på att plocka av klädseln för att se vad som är fel.

    hissningen i höjdled kanske du kan titta under stolen och se om något blockerar eller om motorn inte går?

    Hallå!
    Okej får ta och kolla på det då.
    Märkte när jag var där och pillade att sitsen också är lös i fram till höger, så att stolen ligger mot mittpanelen..
    Välanvänd stol det där.
    Saab 9-5 Aero -02

  5. #5
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 575
    Medlem#
    4156

    Re: Saab 9-5 förarstolen känns sned.

    Tror att sitsen är vikt runt kanten på stolsunderredet. Går alltså att få lös sitsen förhållandevis enkelt om du vill se vad det är för tok. Är den väldigt snedsutten eller att någon med enorm plånbok suttit och gnussat där så kan det väl hända att stoppningen ligger fel eller har blivit lite mosad.

    Aero -02, är det de djupt skålade sitsen på dom eller är det den plattare modellen?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    89

    Re: Saab 9-5 förarstolen känns sned.

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Tror att sitsen är vikt runt kanten på stolsunderredet. Går alltså att få lös sitsen förhållandevis enkelt om du vill se vad det är för tok. Är den väldigt snedsutten eller att någon med enorm plånbok suttit och gnussat där så kan det väl hända att stoppningen ligger fel eller har blivit lite mosad.

    Aero -02, är det de djupt skålade sitsen på dom eller är det den plattare modellen?

    Kan tänkas vara något sådant. Får helt enkelt ta den på skolan och titta noga någon dag!

    Vet inte skillnaden på djupt och icke djupt skålad stol hos Saab så kan ej besvara den frågan.
    Saab 9-5 Aero -02

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 -99 2.0t 154hk känns slö
    Av mr_saab95 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-10-07, 20:17
  2. Saab 9-5 Aero -04 250HK känns slö
    Av phoenix__ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 08:32
  3. saab 9-5 2.3t-99 känns trött.
    Av krille bus i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 15:16
  4. Saab 99:a cab - Sned??
    Av Rikard i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-22, 13:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •