Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: skitfelet äntligen hittat (taskig motorgång)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    33

    skitfelet äntligen hittat (taskig motorgång)

    Har sedan en tid tillbaka (ngn månad) haft problem med vad som kan beskrivas som ostadigt laddtryck, ryckningar, kraftlöshet och hög soppaförbrukning.
    Har kliat mig iskallen fler gånger än jag kan räkna till över vad f#n det är frågan om. Har bytt vaccumslangar stift, o hade det fortsatt hade det säker blivit svindyrt, då del efter del hade bytts ut.

    Igår natt kom jag att tänka på att i början av året bytte jag xenonlampor och skruvade isamband med det bort slangen mellan lmm och turbo. Bilen gick som den skulle efter bytet, men efter en tid så kom eländet...
    Idag testade jag att efterdra slangklämmorna där...gick inte.att dra så.extremt mycket, men en del gick det iaf.
    Kände redan på väg från parkeringen att här är det ngt som har ändrats, väl uppe i temp så gick bilen som en dröm
    Sköt på rejält, inga ryckningar öht, och MYCKET mer drag. Seriöst så måste jag tappat 50hk eller ngt innan.
    Efter att kört till ofrån jobbet så kan jag även konstatera att soppaförbrukningen sjunkigt med 2-3dl/mil, ingen dålig skillnad det heller!
    O allt dett bara för ett par jäkla slangklämmor som behövde efterdras.
    Problemen har nämligen blivit värre o värre destu längre tiden har gått. Antagligen då gummislangen ger med.sig lite när man skruvade dit klämmorna, o läckaget blir större medvtiden

    Hade aldrig kunnat tro att ett sånt litet skitfel kunnst ställa till det såhär.

    Skriver denna råd.både.som "äntligen är det.fixat tråd", men även för att ngn anna kanske har samma problem, men missat just dessa klammor.

    /Tobbe
    9-5 Biopower Sportcombi Vector 2.0 - 06 |Steg 1| |Mörkblå metallic| |17" org fälgar|

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 237
    Medlem#
    6069

    Re: skitfelet äntligen hittat (taskig motorgång)

    Bra med trådar med en lösning, även om det är skitfel.
    Dåligt med trådar som inte säger vilken bilmodell det gäller ...
    96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 489

    Sv: skitfelet äntligen hittat (taskig motorgång)

    Skulle tro det är en 9-5, jag ska testa att efterdra mina klammer iaf... gjorde samma operation häromdan.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Akta skinnet!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    395

    Re: skitfelet äntligen hittat (taskig motorgång)

    Kolla att slangen kommit på ordentligt och inte vikt sig... Då kan det säkert bli så.
    Fick in en -06a som med motorras som delvis kan berott på det.
    Då var den vikt i underkant på anslutningen mot kobran, syntes först vid demontering.

    MVH Peter
    201m: 8.333s, 139,07km/h
    Egen FRÄS i garaget ;-) Planar topplock & deckar block...

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    33

    Re: skitfelet äntligen hittat (taskig motorgång)

    Sorry för missad info

    Bilen det gäller är en 9-5 biopower 2.0 -06 Vector
    Bsr steg 1

    Skulle ngn vilja anmärka på min fina stavning i översta inlägget, så skyller jag helt o hållet på att det är skrivet från min telefon
    9-5 Biopower Sportcombi Vector 2.0 - 06 |Steg 1| |Mörkblå metallic| |17" org fälgar|

Liknande ämnen

  1. Dåligt batteri = taskig motorgång (klen)?
    Av JO68 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 11:12
  2. Äntligen har jag hittat och fått hem 3-spoke 16" till m
    Av TurboAnde i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 10:21
  3. Taskig tomgång!
    Av bluetaily i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-22, 19:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •