Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: JT 3" Halvsats till 9-3 Aero ss -03

  1. #1

    JT 3" Halvsats till 9-3 Aero ss -03

    Hej!

    Jag går i tankarna att kränga dit en halvsats från JT på min Saab.
    Tänkte fråga er kunniga här vad ni tycker om dom systemen?
    Det jag vill åt är ett lite dovare muller och sportigare ljud vid tomgång/acceleration och tänkte isåfall köra på en halvsats med EN dämpare. Vill dock inte att det ska bli en sjujävlans resonans osv vid motorvägskörning!
    Men två dämpare på en halvsats med orginal DP/katt blir väl inte mycket till skillnad?

    En fråga till: Hur långt sticker JT:s ändrör ut egentligen? Har sett någon bild på ett monterat JT på samma modell och där stack ändröret ut och petade personen i bilen bakom i ögat. Fel monterat eller är dom sådana?
    Läste i JT:s monteringsanvisning att org. röret ska kapas 15mm eller liknande innan montering, kanske glömdes av den personen?


    Tacksam för svar!

    Mvh

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    118

    Re: JT 3" Halvsats till 9-3 Aero ss -03

    Vet iallafall bara att om du tar bort sista dämparen och ersätter med rakt rör så blir motorvägskörning inget kul iaf, dånar alldeles för mkt för min smak , jt halvsats låter säkerligen inte likadant men det blir säkert lite resonans i bilen.

    Mvh
    Saab = se allas avundsjuka blickar.!
    kör 93 Aero ss - 04

  3. #3

    Re: JT 3" Halvsats till 9-3 Aero ss -03

    Jag hade det systemet med 2 dämpare på min förra SS, jag tyckte det lät precis lagom, dock jobbigt vid långkörning på motorväg. Polarna frågade om jag hade kört raka rör haha...
    Tror det kan bli svårt vid besiktning med bara en dämpare. Kör på två dämpare, det låter precis lagom

  4. #4

    Re: JT 3" Halvsats till 9-3 Aero ss -03

    Citat Ursprungligen postat av henkesthlm
    Jag hade det systemet med 2 dämpare på min förra SS, jag tyckte det lät precis lagom, dock jobbigt vid långkörning på motorväg. Polarna frågade om jag hade kört raka rör haha...
    Tror det kan bli svårt vid besiktning med bara en dämpare. Kör på två dämpare, det låter precis lagom
    Och du körde på en halvsats? Låter ju lite otroligt att det skulle låta som raka rör med två dämpare dessutom, men vad vet jag! hehe.

  5. #5

    Re: JT 3" Halvsats till 9-3 Aero ss -03

    Yesbox, körde på halvsats! Sorry för sent svar.

    Mvh Henke

Liknande ämnen

  1. JT 3" frontrör & Simons halvsats 2,5" / 9-5 Aero 2004
    Av dlesse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 20:54
  2. Funderingar ang. JT 3" halvsats 9-5 Aero -03
    Av KalleBalik i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 17:04
  3. JT 3" halvsats till og9-3 Aero, frågor
    Av asuskic i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 12:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •