Visa resultat för omröstning: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlemskap i Stcs?

Antal röster
95. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja.

    68 71,58%
  • Nej.

    27 28,42%
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlemskap?

  1. #1
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlemskap?

    Då det diskuteras lite i eftersnackstråden från Knutan ang medlemstapp & kostnader så tänkte jag att man kan ju kolla lite vad folk tycker om en höjd medlemsavgift då jag blev nyfiken på hur reaktionerna blivit. Tappar vi ännu fler medlemmar eller stannar folk troget kvar & inser att det kanske behövs lite mer pengar för att på ett ännu bättre sätt kunna driva klubben i fortsättningen.

    Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlemskap i Stcs?

    Säg att medlemsavgiften skulle kosta 400/500kr istället för 300kr som idag... hade du fortsatt vara medlem?

  2. #2
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Jag röstade ja...

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Kul idé, men problemet är att det är mer icke-medlemmar på forumet än klubb-medlemmar, så det är svårt att bilda sig en uppfattning.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Jag röstade ja...
    jag också...

  5. #5
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Jo... jag vet, men kul att se ändå tänkte jag. Får se hur många som svarar, mest för skoj skull

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bromölla NÖ Skåne
    Inlägg
    669
    Medlem#
    2681

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    La också en ja-röst-
    9-3 Aero -01, 9-5 2,3 -99, NG 9-5 turbo4 bp xwd -11

  7. #7
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Min röst vart Ja!

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Sävsjö
    Inlägg
    371

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    + 1 Ja
    Saab 9-5 Turbo 4 BioPower 2011
    Saab 9-3 2.0t Hirsch -06 Sommarbilen

  9. #9
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 450
    Medlem#
    6988

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Jo.

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Svängsta (Blekinge)
    Inlägg
    123

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    + 1 Ja

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås(utanför)
    Inlägg
    1 484
    Medlem#
    3456

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Röstade ja, har varje år jag varit med i klubben ca10 år gått + på enbart rabatterna. Tycker de är väldigt förmånligt. Kan ta som exempel på i vattenskidklubben jag är med i kostar de 700/år att få åka efter dragbåten och då får man ta med egen bensin.
    9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
    OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
    Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322

  12. #12
    Grundladd Falcons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Sjuntorp
    Inlägg
    173
    Medlem#
    5538

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Ja
    Martin Olander
    9-5 Aero -07
    9-3 Aero Hirsch -14

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    287

    Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlemskap?

    Självklart!

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Kronoberg
    Inlägg
    169

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Absolut skulle jag kunna tänka mig att kunna betala någon hundralapp mer.

    Dock så skulle jag vilja föreslå två olika typer av medlemskap - med olika priser så folk kan välja mellan "mycket eller lite" istället för "allt eller inget".
    Jag misstänker nämligen att många är medlemmar enbart för rabatterna. Varför inte då behålla dagens pris på 300 till dem som enbart är intresserad av antingen rabatterna ELLER banåkningen/träffarna.
    Så vill man bara ha tillgång till medlemsrabatterna = 300kr
    Vill man bara ha tillgång till arrangemangen = 300kr

    Vill man ha tillgång till BÅDE rabatterna och arrangemangen - Säg då att det kostar kanske 500kr.

    Nu vet jag inte om detta varit uppe för diskussion tidigare eller om det ens är genomförbart - ifall det nu skulle bli för mycket jobb för er som sköter det hela.
    Men som sagt, det är ju bara ett förslag.
    9-3 SS -08 Hirsch Performance - http://www.garaget.org/?car=302465

  15. #15
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Citat Ursprungligen postat av Motch
    Absolut skulle jag kunna tänka mig att kunna betala någon hundralapp mer.

    Dock så skulle jag vilja föreslå två olika typer av medlemskap - med olika priser så folk kan välja mellan "mycket eller lite" istället för "allt eller inget".
    Jag misstänker nämligen att många är medlemmar enbart för rabatterna. Varför inte då behålla dagens pris på 300 till dem som enbart är intresserad av antingen rabatterna ELLER banåkningen/träffarna.
    Så vill man bara ha tillgång till medlemsrabatterna = 300kr
    Vill man bara ha tillgång till arrangemangen = 300kr

    Vill man ha tillgång till BÅDE rabatterna och arrangemangen - Säg då att det kostar kanske 500kr.

    Nu vet jag inte om detta varit uppe för diskussion tidigare eller om det ens är genomförbart - ifall det nu skulle bli för mycket jobb för er som sköter det hela.
    Men som sagt, det är ju bara ett förslag.
    Problemet är att banåkningarna knappast skulle vara möjliga om dom skulle bekostas enbart av dom som har möjlighet att åka.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  16. #16
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlemskap i Stcs?

    Säg att medlemsavgiften skulle kosta 400/500kr istället för 300kr som idag... hade du fortsatt vara medlem?
    Hade du ställt frågan för några år sedan hade nog svaret varit ett rungande ja, men nu är det tyvärr lite mer tveksamt.

    Som så många andra är jag enbart medlem för rabatternas skull.
    Några officiella träffar anordnas inte i min del av landet, och våra försök att få anordna officiella träffar har mötts av totalt ointresse och byråkrati. Någon hjälp med våra egna träffar får vi inte. Så det enda som finns kvar är rabatterna, vilket varit en tillräckligt stor fördel med tanke på att medlemskapet inte är särskilt dyrt.

    Senaste tiden verkar dock rabatterna gå åt helt fel håll. Flera sponsorer har dragit sig ur, och rabattsatserna hos övriga har sjunkit väsentligt. Vissa saker har andra märkesoberoende klubbar bättre rabatt på, så där köps grejerna in den vägen istället, vilket gör ett medlemskap i STCS mer och mer överflödigt.

    Men än så länge är nog svaret på frågan ja, jag skulle vara med även om priset höjdes. Men marginalen är hårfin och det går inte direkt åt rätt håll.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  17. #17

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlemskap i Stcs?

    Säg att medlemsavgiften skulle kosta 400/500kr istället för 300kr som idag... hade du fortsatt vara medlem?
    Hade du ställt frågan för några år sedan hade nog svaret varit ett rungande ja, men nu är det tyvärr lite mer tveksamt.

    Som så många andra är jag enbart medlem för rabatternas skull.
    Några officiella träffar anordnas inte i min del av landet, och våra försök att få anordna officiella träffar har mötts av totalt ointresse och byråkrati. Någon hjälp med våra egna träffar får vi inte. Så det enda som finns kvar är rabatterna, vilket varit en tillräckligt stor fördel med tanke på att medlemskapet inte är särskilt dyrt.

    Senaste tiden verkar dock rabatterna gå åt helt fel håll. Flera sponsorer har dragit sig ur, och rabattsatserna hos övriga har sjunkit väsentligt. Vissa saker har andra märkesoberoende klubbar bättre rabatt på, så där köps grejerna in den vägen istället, vilket gör ett medlemskap i STCS mer och mer överflödigt.

    Men än så länge är nog svaret på frågan ja, jag skulle vara med även om priset höjdes. Men marginalen är hårfin och det går inte direkt åt rätt håll.
    Kan inte annat än hålla med.

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Citat Ursprungligen postat av rcy

    Hade du ställt frågan för några år sedan hade nog svaret varit ett rungande ja, men nu är det tyvärr lite mer tveksamt.

    Som så många andra är jag enbart medlem för rabatternas skull.
    Några officiella träffar anordnas inte i min del av landet, och våra försök att få anordna officiella träffar har mötts av totalt ointresse och byråkrati. Någon hjälp med våra egna träffar får vi inte. Så det enda som finns kvar är rabatterna, vilket varit en tillräckligt stor fördel med tanke på att medlemskapet inte är särskilt dyrt.

    Senaste tiden verkar dock rabatterna gå åt helt fel håll. Flera sponsorer har dragit sig ur, och rabattsatserna hos övriga har sjunkit väsentligt. Vissa saker har andra märkesoberoende klubbar bättre rabatt på, så där köps grejerna in den vägen istället, vilket gör ett medlemskap i STCS mer och mer överflödigt.

    Men än så länge är nog svaret på frågan ja, jag skulle vara med även om priset höjdes. Men marginalen är hårfin och det går inte direkt åt rätt håll.
    Håller med till fullo.
    Däremot har jag gått ett steg längre och slutat betala avgiften. Jag bor ju ytterligare 45mil norrut och har således ännu längre till närmsta STCS arrangemang.
    Samma rabatt får jag från Saabklubben som förutom rabatterna kan erbjuda reservdelsförsäljning (som förvisso funkar dåligt).

    Jag tror STCS ska titta på möjligheten att ta betalt för bankörningarna. För de som verkligen vill köra bana är någon hundring i banavgift ändå bara en bråkdel av totala kostnaden och sålänge arrangemangen är bra tror jag inte det är svårt att ta betalt. Troligen förbrukar de flesta bromsbelägg för mer pengar under en bandag

    Jag har tillgång till bankörning på nära håll som jag utnyttjar istället. För detta betalar jag 300kr/dag och får samtidigt se lite roligare bilar på banan.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Beror på vad de extra pengarna går till och hur de utnyttjas. Nyttjas det på bra och initiativrikt sätt så skulle jag inte ha något emot att betala mer för medlemsskapet men om det enbart är för att täcka de fallande medlemsantalet så är jag kritisk till om det är rätt väg att gå.
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Kronoberg
    Inlägg
    169

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Problemet är att banåkningarna knappast skulle vara möjliga om dom skulle bekostas enbart av dom som har möjlighet att åka.
    Nej det är kanske möjligt. Men pengarna läggs ju såklart i en gemensam kassa.
    Precis som du skriver i ditt andra inlägg (och precis som jag skrev i mitt) många är bara intresserade/har möjlighet att ta del av medlemsrabatterna. Och jag har även hört på andra ställen att fler och fler känner att det knappt är lönsamt att vara medlem enbart för rabatternas skull.
    Nu var alltså förslaget att höja medlemsavgiften för alla. Det i mina öron låter ju ändå som att man gapar efter mycket (och riskerar missta hela stycket)
    Så mitt förslag var ju då att försöka behålla dem som inte inte vill/kan utnyttja alla fördelarna med medlemskapet genom erbjuda ett "billigare" medlemskap för dem.
    9-3 SS -08 Hirsch Performance - http://www.garaget.org/?car=302465

Liknande ämnen

  1. Skulle Du betala?
    Av grewen i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 15:12
  2. Betala medlemskap via internet bank?
    Av Hedley i forum Klubbfrågor
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 01:05
  3. Kan jag betala medlemskap på Mantorp 26Aug.?
    Av Ollila i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 12:23
  4. Skulle saab kunna förlänga sin 4a som volvo`?
    Av Garmfighter i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 17:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •