Visa resultat för omröstning: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlemskap i Stcs?

Antal röster
95. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja.

    68 71,58%
  • Nej.

    27 28,42%
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlemskap?

  1. #21
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Citat Ursprungligen postat av Motch
    Nu var alltså förslaget att höja medlemsavgiften för alla.
    Det är ju inget förslag... bara jag som undrade lite hur folk resonerade ifall det skulle behövas i framtiden. Kul att läsa vad folk anser.

  2. #22

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Skulle vara bra att ha tre typ av medlemskap: Softis, Standard och Racer. Dvs Softis 199 bara medlem och klubbtidning. Standard (förutom softis) rabatter via sponsorer, Racer 399 (Softis+Standard) tillgång till bana.

    Jag passar nog i Standard...

  3. #23
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Om det är så dyrt med banträffar, varför inte samordna med nån annan klubb ibland? Seriös då, typ BMWCS? Med ihopslagna påsar blir det mer pengar över till annat.
    Gone country....

  4. #24
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Jag e med..500:- Max.. Men jag tycker de ikke betalande medlemmarna.. Bara ska kunna läsa här på forumet.. Typ Vara blocket för att fråga och svara... De glider ju räkmacka på oss andra

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    314
    Medlem#
    7504

    Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlemskap?

    Som studerande och därmed kanske 1 evenemang per år och en service på bilen skulle jag dra gränsen vid 400kr. Tror nog mer på någon hundring vid banan för dem som vill köra!
    Sommarglidaren og9-3 turbo -00 Aero optik och 3000 mil på mätaren! http://www.garaget.org/?car=334451
    Projekttråden http://www.garaget.org/forum/viewtop...88825#p3988825

  6. #26
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Citat Ursprungligen postat av Snabbe
    Om det är så dyrt med banträffar, varför inte samordna med nån annan klubb ibland? Seriös då, typ BMWCS? Med ihopslagna påsar blir det mer pengar över till annat.
    Lite andra bilmärken på banan gör att det blir roligare att stå vid sidan av banan också
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830

    Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlemskap?

    Citat Ursprungligen postat av kolven28
    Jag e med..500:- Max.. Men jag tycker de ikke betalande medlemmarna.. Bara ska kunna läsa här på forumet.. Typ Vara blocket för att fråga och svara... De glider ju räkmacka på oss andra
    För du tror inte att forumet kan stå på sina egna ben genom annonsförsäljning? Går inte forumet med plus så är det något som är rejält fel.

    Om ni däremot blockar forumet för allt annat än att läsa för icke betalande medlemmar så kommer forumet att självdö och då kommer det inte in några annonsintäkter. Ni kommer antagligen även tappa en stor del av återväxten av de som är medlemmar för rabattens skull (och subventionerar era bankörningsar) pga att de inte hittar hit och antagligen även tappa en del av de som är medlemmar för bankörningens skull pga att de inte hittar hit.

    Då är det ett betydligt bättre förslag att höja priset om det leder till att man kan leverera den produkt som medlemmarna efterfrågar.
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  8. #28
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Citat Ursprungligen postat av Brainy
    Citat Ursprungligen postat av kolven28
    Jag e med..500:- Max.. Men jag tycker de ikke betalande medlemmarna.. Bara ska kunna läsa här på forumet.. Typ Vara blocket för att fråga och svara... De glider ju räkmacka på oss andra
    För du tror inte att forumet kan stå på sina egna ben genom annonsförsäljning? Går inte forumet med plus så är det något som är rejält fel.

    Om ni däremot blockar forumet för allt annat än att läsa för icke betalande medlemmar så kommer forumet att självdö och då kommer det inte in några annonsintäkter. Ni kommer antagligen även tappa en stor del av återväxten av de som är medlemmar för rabattens skull (och subventionerar era bankörningsar) pga att de inte hittar hit och antagligen även tappa en del av de som är medlemmar för bankörningens skull pga att de inte hittar hit.

    Då är det ett betydligt bättre förslag att höja priset om det leder till att man kan leverera den produkt som medlemmarna efterfrågar.
    Annonsintäkter?
    Mig veterligen är det gratis att annonsera här..
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  9. #29
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931

    Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlemskap?

    Citat Ursprungligen postat av Hedley
    Citat Ursprungligen postat av Brainy

    För du tror inte att forumet kan stå på sina egna ben genom annonsförsäljning? Går inte forumet med plus så är det något som är rejält fel.

    Om ni däremot blockar forumet för allt annat än att läsa för icke betalande medlemmar så kommer forumet att självdö och då kommer det inte in några annonsintäkter. Ni kommer antagligen även tappa en stor del av återväxten av de som är medlemmar för rabattens skull (och subventionerar era bankörningsar) pga att de inte hittar hit och antagligen även tappa en del av de som är medlemmar för bankörningens skull pga att de inte hittar hit.

    Då är det ett betydligt bättre förslag att höja priset om det leder till att man kan leverera den produkt som medlemmarna efterfrågar.
    Annonsintäkter?
    Mig veterligen är det gratis att annonsera här..
    Han menar nog reklamen på sidan snarare än
    Köp & sälj.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  10. #30
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    745

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Citat Ursprungligen postat av lingua
    Citat Ursprungligen postat av Hedley

    Annonsintäkter?
    Mig veterligen är det gratis att annonsera här..
    Han menar nog reklamen på sidan snarare än
    Köp & sälj.
    Aha, I see
    Saab 9000cc T16 -85, OG 900 T8, NG900 2.0T x2, Saab 9000 2.3T -96, Saab 9000 A50 2.3T, Saab 9000 Aero -96, 9-3 Viggen -99 - SÅLD, 9000cc T16 Airflow - Evighetsprojekt.

  11. #31
    Grundladd wiffes avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    HIF-Land
    Inlägg
    332
    Medlem#
    6182

    Re: Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlems

    Ja .. men max 500:- .. kör ju endast på Knutan så det hade det absolut varit värt ..
    Men hade andra bilmärken medverkat hade jag inte betalt ..

    Mvh Wiffe
    BMW M3 Coupe -10
    Honda Civic 2.2D Executive -12
    Honda CR-V 2.0i Executive -14

  12. #32
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 024
    Medlem#
    3471

    Skulle du kunna tänka dig att betala mer för ett medlemskap?

    Tycker nog 300:- räcker som sådan, men förslagsvis ta ut en kostnad ex 200:- per tillfälle för de bankörnings evenemang som klubben anordnar.

    Så funkar det inom SMC man betalar en medlemsavgift och sedan betalar man en mindre avgift per tillfälle för en SMC kurs/banåkning vilket jag tycker är en bra lösning.

    Jag betalar gärna 300:- per år för medlemskap även att jag inte varit på nåt stcs evenemang (vilket är självvalt). Skulle det kosta säg 500:- så är det inte självklart att jag skulle fortsätta vara betalande medlem, för i mitt fall har jag bara nyttjat ev rabatter o stött klubben/forumet som sådant.


    //B
    TapaTalk
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

Liknande ämnen

  1. Skulle Du betala?
    Av grewen i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 15:12
  2. Betala medlemskap via internet bank?
    Av Hedley i forum Klubbfrågor
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 01:05
  3. Kan jag betala medlemskap på Mantorp 26Aug.?
    Av Ollila i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 12:23
  4. Skulle saab kunna förlänga sin 4a som volvo`?
    Av Garmfighter i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 17:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •