Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 114

Ämne: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

  1. #81
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Citat Ursprungligen postat av ViggenUffe
    Hej

    Har lite frågor o tankar hur man tänker när man hyr en bana för 60-70k o sen låter dagen gå till större del åt familjekörning!

    Blir mer o mer av familjekörning för varje år som går.
    Säger inte att där inte kan avsättas rimlig tid för detta också.

    E det inte bättre då att man sätter av en dag då alla kan träffas o köra en längre runda på allmänna vägar med korvgrillning m.m. Det kan jag tycka e familjekörning!!!!!

    Jag e på banan för att KÖRA BIL o inte sitta o titta på!!

    En fråga till?? Varför blir banträffen på Knutstorp tidigare o tidigare för varje år..

    När jag gick med i klubben för över 10år sen så va det i början av maj.
    Detta e nog tyvärr det siste året man betalar in..

    Detta e mina åsikter o dom står jag för o där e nog andra som kanske håller med..

    Annars så stor kredd till flaggvakter m.m


    Mvh Uffe
    Va e de för snack????????hur kan man ens tänka tanken att klaga på dessa underbara människor som sliter å försöker å gör detta utan ens få 1 kr för detta slit dom lägger ner på detta arrangemang så att vi (du & jag) kan åka till svenska räcerbanor å ha hur kul som helst flera heldagar på en säsong....jag fattar inte de.....prova själv att försöka hålla i detta en gång ska du få se hur lätt de e....
    jag tycker ni i racecrew & styrelsen e hur grymma som helst å ni ska ha ett tack för alla super bra träffar jag har fått uppleva änsålänge ni sköter er ALLTID....
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  2. #82
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Har laddat upp drygt 50 bilder nu, det är dom jag tycker är ok... tog nog närmare 400 bilder men det mesta blev skit, va väl så stel av kylan att man inte hann med att panorera ordentligt... trist

    Men här är i alla fall några bilder... https://picasaweb.google.com/1135876067 ... directlink
    Bara okay? Du har höga krav,mästare med kameran tycker jag!

  3. #83
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    tack än en gång alla i racecrew å styrelsen ni vet vilka ni e.....en underbar dag på knutan trots kyla å inte så mkt kört för min del.....
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  4. #84
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Citat Ursprungligen postat av saavo
    Bara okay? Du har höga krav,mästare med kameran tycker jag!
    Haha... men dom är ju lite suddiga, det går ju att få till detmycket bättre, brukar ha på zoomobjektivet & stå längre ifrån, då är det lättare att zooma in & följa med, svårare när man står nära.

    Skickar över bilderna på din på PM i större storlek.

  5. #85
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Skrävle (karlskrona)
    Inlägg
    256

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av saavo
    Bara okay? Du har höga krav,mästare med kameran tycker jag!
    Haha... men dom är ju lite suddiga, det går ju att få till detmycket bättre, brukar ha på zoomobjektivet & stå längre ifrån, då är det lättare att zooma in & följa med, svårare när man står nära.

    Skickar över bilderna på din på PM i större storlek.
    Man tackar! Och passar samtidigt på och tacka alla för en trevlig dag på banan trots vädret! Provade "snikräserbilen" för första gången och insåg vad jag behöver fixa till nästa gång,bl.a då reducering till bakbromsarna...

  6. #86
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    144

    Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Citat Ursprungligen postat av vrid
    Citat Ursprungligen postat av markus21
    Körde två familjepass eller à jag ett och kompisen ett och sedan två banpass. visst det tog lite tid men det är ju bra med familjekörning när tex ens polare vill prova första gången.
    Vädret var det tråkigaste av allt. Snön gjorde så jag la på 16" arna och började rulla hemåt. Hade man stannat så hade man nog fått sig sin dos av bana låter det som..
    Det var kul som fan i vilket fall som helst
    Angående medlemsavgiften, jag som många andra är beredd i lägga någon hundring mer. Kan inte dom som vill det betala in 500 istället för 300 när man förnyar? Så kanske man inte tappar några men dom som vill stötta klubben lite extra kan göra det.

    Upp med bilder alla som tog några, alltid lika kul!
    Nu laddar vi inför Sviestad!

    /Markus
    Blå og900
    Ja kan tänka mig att de inte va alls kul för din del med premiär för 2 hjulsdrift ..kul å se att grejerna funkar för dig,nu e de bara å leta apex för hela slanten......
    Det va sjukt kul! Man tänker "det går aldrig o gasa så här tidigt" så tampar man pedalen i bott och det bara driver! Underbart

  7. #87
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    59

    Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Ser riktigt härligt ut. Synd att min bil inte platsar på dessa event. Är bara motorn som är Saab men det räcker väl inte?
    Med vänlig hälsning,

  8. #88
    Sugmotor Princevegetas avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Höör
    Inlägg
    86
    Medlem#
    8253

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Har laddat upp drygt 50 bilder nu, det är dom jag tycker är ok... tog nog närmare 400 bilder men det mesta blev skit, va väl så stel av kylan att man inte hann med att panorera ordentligt... trist

    Men här är i alla fall några bilder... https://picasaweb.google.com/1135876067 ... directlink
    Fastna på 1 tackar vi för

  9. #89
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    900
    Medlem#
    8419

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Kom igen nu då, upp med mer bilder!!

    Nån som kanske knäppte en bild på en tvåfärgad OG900 LUX??
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  10. #90
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Citat Ursprungligen postat av B234R
    Ser riktigt härligt ut. Synd att min bil inte platsar på dessa event. Är bara motorn som är Saab men det räcker väl inte?
    Med vänlig hälsning,

    Eftersom antalet medlemmar sviktar e de kanske dax att släppa in andra??
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  11. #91
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 058

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Andra gången jag är på Knutan, och andra gången jag inte får köra
    Fösta gången pga försenade sommardäck så jag hade bara dubbisar
    och i år så sa 9-5an upp sig helgen innan och 9-3an är fortfarande asylsökande, så den fick inte heller smaka bana.
    Men det var ändå trevligt, mycket snack med trevligt folk, intressant instruktörspass (åkte med i baksätet på M.Brobergs 900) och jag var kvar relativt sent, och som jag ser det så för de som verkligen ville fanns det hur mycke tid som helst för bankörning. det var som sagt många som dröp av tidigt pga. vädret, men det klarnade ju upp lite senare så... Jag har GRYM abstinens nu, har inte kört bana sen familjekörningen på Kinnekulle 2011 lyckades missa alla banpass där då jag hade lite småfel på bilen, och när dom var fixade så skulle jag stå flaggvakt.

    any how, enda konkreta tipset är väll att Törnros får sig en megafon till nästa välkomsttal

    //Konrad S.

    BTW: är det nån som knäppte nån bild på min Asylsökande bil där den stod i depån? (mörkblå 9-3 SC med Hirsch 19" och tyska exportplåtar)
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  12. #92
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Jag ser att vissa skriver att törnros borde skaffa megafon så han hörs bättre!!!!!jaa eller oxå kan man prova å inte stå 34 meter ifrån han som pratar....de funkade utmärkt för min del iallafall....."törnros" du hördes utmärkt......
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  13. #93
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Citat Ursprungligen postat av vrid
    Jag ser att vissa skriver att törnros borde skaffa megafon så han hörs bättre!!!!!jaa eller oxå kan man prova å inte stå 34 meter ifrån han som pratar....de funkade utmärkt för min del iallafall....."törnros" du hördes utmärkt......
    Samt hålla käft när han pratar, stod så att jag hörde men samtidigt hördes ett jäkla kacklande från andra samtidigt.

  14. #94
    Grundladd wiffes avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    HIF-Land
    Inlägg
    332
    Medlem#
    6182

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941
    Citat Ursprungligen postat av wiffe
    nu har jag äntligen hittat "Samlarbilen" på 3000mil ej vinterkörd
    Ja det är väl den som stod i FBG under jul/nyår? Det var en fin kärra som gav habegär när jag såg den, då den var i fint skick & väl utrustad, var allt bra sugen på att handla den. Antog att det var den, när jag såg den på Knutstorp. Kul att det var en STCS:are som knep den.
    Jajamensan ..Tack, var i så fint skick så jag impulsköpte den som 9-3sc fantast man är men nu i efterhand har polletten ramlat ner hur välskött detta ex var så det får bli min Saab samlarbil som fortsatt endast ska sommarköras o putsas en gång i veckan ..1äg och tydligen byggd av en som jobbade i fabriken som smällt ihop den som jag ska skicka tackbrev till någon dag för sitt stora engagemang för bevarandet av en Aero-klenod

    Mvh Wiffe
    BMW M3 Coupe -10
    Honda Civic 2.2D Executive -12
    Honda CR-V 2.0i Executive -14

  15. #95
    Helt original A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    563
    Medlem#
    8876

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Jag får hålla med om att denna träffen var riktigt trevlig, och tacka alla som varit inblandade i planering och engagerat er under dagen.

    Angående klagomålen; Var det inte egentligen så att de ställde frågan om ifall de skulle ge Törnros en megafon, eller ifall han hördes tillräckligt utan, precis innan välkomsttalet?
    Och körningen, jag kan förstå att man vill köra mer bankörning, men samtidigt så får man ju prioritera det som det finns mest intresse för, eller? Dessutom fanns det, om jag uppfattat det rätt, en hel del tid över till bankörning i slutet. Visst var det ganska trist väder då, men det går ju inte att hjälpa... Jag tycker inte heller att jag kan begära mycket mer för 300:-, det man får med i medlemskapet är värt så mycket mer.

    Åter igen, jag tycker att de som varit engagerade i detta gjort ett mycket bra jobb. Tack!
    9000 2.3TwinTurbo -98
    9000 CSE 2.3t -97
    9-3 Aero BioPower TD04HL-19T -05

  16. #96
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Citat Ursprungligen postat av ViggenUffe
    Hej Törnros!

    Ni kanske ska ta o överväga att kanske hyra Ljungbyheds motorbana i stället där man kan ha både konbana.Bankörning,Acc, familjekörning på samma gång!!

    Va där i fredags o körde o kan bara säga att det va en mycket trevlig bana!!

    Tror att det hade passat oss i klubben bättre!

    Mvh uffe
    Tjenare Uffe!

    Detta låter mycket intressant!

    Jag tipsar Paul Ström, som är banbokningsansvarig

    Vi har sedan några år tillbaka valt att enbart köra Familje- och Bankörning.
    Detta då vi upplevde att många blev irriterade att dom stod och väntade på eftermiddagspassen och bara fick köra några varv.

    Vanligtvis vigs förmiddagen åt ACC och slalom, och eftermiddagen för Familje- och Bankörning.
    I och med att vi som oftast är någonstans mellan 100 och 150 bilar på Ring Knutstorp har vi försökt att få ut så mycket körning på banan som möjligt.

    Vi har under förra året diskuterat om att hyra en testbana där vi enbart kör slalomkörning.
    Ska fortsätta dialogen inom styrelsen och se ifall det kan vara något som passar oss i år.

    Tack för tipset!

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Redaktör TurboTrycket
    Saab Turbo Club of Sweden
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  17. #97
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Citat Ursprungligen postat av wiffe
    Vill börja med att tacka racecrew och speciellt flaggvakterna som stod ut i kylan för en kanoninsats och ett jättebra upplägg med instruktörer o älgtestet (som Olof körde 100km/h i utan abs med sin 900Cab ..

    När det gäller Familjekörningen måste jag säga det var den bästa jag kört genom åren .. det var bra tempo och bra fart igenom hela banan alla 6 gånger jag hann köra innan det blev dax för Bankörning då blev tyvärr vädret sämre och det påverkar klart betyget för dom som laddat inför det ... men vädret blev bättre så där blev mkt körning på hyfsat underlag med för dom som hängde kvar

    ps: tror att många kanske är rädda om sina fina Saabar därför är Familjekörning att föredra för majoriteten .. därav mig själv så återigen tack RC för ni låter mig spaka så mycket som det blir på Knutan

    Tack för trevligt samtal Törnros .. jag återkommer till dig ang Koenigsegg

    Mvh Wiffe
    Tjenare Wiffe!

    Tack själv!

    Det va väldigt spännande att se Olof kämpa på i manöverprovet

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Redaktör TurboTrycket
    Saab Turbo Club of Sweden
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  18. #98
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Citat Ursprungligen postat av ViggenUffe
    Va där i fredags o körde o kan bara säga att det va en mycket trevlig bana!!
    Va där & kollade på nåt saabjippo... internationella saabträffen eller va den heter för några år sen, är verkligen den banan skoj? Såg mest ut som rakt fram, sen sväng, rakt fram sen sväng. Men är ju som sagt några år sedan, kan ju hänt en del sen dess.

  19. #99
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Ingen mer (än SirMacke) som fångade den röda 9-3 XWD sedanen på bild? Körde på första familjkörningspasset.

  20. #100

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07

    Hej alla!

    Nu kommer det bli många förstagångshändelser...

    Första året jag är medlem i STCS, första gången jag var på en banträff i söndags och detta är första meddelandet jag postar på forumet. Jag har dock besökt forumet förut en del och sugit upp så mycket information som möjligt om Saab 900/9-3.

    Jag ville bara berätta vad roligt jag hade och vad glad jag var över att vädret var som det var
    Med både snö och kyla sänktes tempot på bankörningen så mycket att till och med jag vågade mig ut på banan i full fart. Jag tog både mig och min bil till gränsen och tillbaka utan att något gick sönder. Gränsen visade sig vara däcken som jag tyckte skrek mest hela tiden, troligen lite för högt däckstryck.

    Jag lärde mig mer i söndags än under hela körkortsutbildningen. Att få åka med Jens Edman var häftigt, undanmanövern var väldigt nyttig och bara en så enkel sak som hur man ska sitta var något jag fick lära mig.

    Tack till ett för en glad nybörjare jättekul och väldigt lärorikt event

    // Bakljuset

    P.S. Kör en Cosmiskt blå 3-dörrars 9-3 2.0 T (Steg1)

Liknande ämnen

  1. Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2014-04-06
    Av Börne i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2014-04-17, 21:24
  2. Eftersnack/bilder/filmer Gelleråsen 2013-09-22
    Av Owla i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2013-10-27, 14:08
  3. Eftersnack/Bilder/Filmer Saabfestivalen 2013
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-10-14, 20:45
  4. Eftersnack/bilder/filmer Ring Knutstorp 2012
    Av SirMacke i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 126
    Senaste inlägg: 2012-04-26, 23:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •