Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Varför tar ni bort poster utan info???

  1. #1
    Grundladd BalooBears avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    280

    Varför tar ni bort poster utan info???

    Som topic....varför tar ni bort annonser och poster utan att informera varför.....tycker det liknar lite översitteri!!! Om ni anser att en annons strider mot klubbens olika leverantörer och rabattgivare så får ni ju ta bort större delen av pryltorget säljes......massor av saker där som det finns rabattgivare som säljer.......eller är det av eget intresse???

    Sry men blir sur när man blir överkörd på detta viset och vissa kan skriva nästan vad som helst som man läst under årens gång utan att det händer nått.....
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-01-17 klockan 17:41.
    9-5 2,3t BP -08
    Opel Vectra C 2,0t -05

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Varför tar ni bort poster utan info???

    Har du lust att beskriva problemet istället för att bara häva ur dig osammanhängande meningar?

    Personligen har jag nämligen inte en aning om vad du menar eller vad det gäller för något och därför är det hemskt svårt för mig och de flesta andra att besvara din fråga.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Grundladd BalooBears avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    280

    Re: Varför tar ni bort poster utan info???

    Jag lade upp en annons i pryltorget och fick den godkänd och inlagd.....pro bono saker som jag ville sälja utan vinst för medlemmar......lade en lite "reminder" i knutstorp posten så folk kunde få tag på bra och billiga bilvårdprylar som jag kunde ta med dit....den är också borta.....inget mail...inget pm om detta....kan man bli annat än lite härsken????
    9-5 2,3t BP -08
    Opel Vectra C 2,0t -05

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Varför tar ni bort poster utan info???

    Jag förstår din reaktion och det är väldigt beklagligt att det inte är meddelat varför ditt inlägg och annons är borttaget. Det finns inga krav att moderatorerna behöver meddela att så sker men visst är det betydligt trevligare och mindre förvirrande om så görs. Här kan jag bara beklaga att så är gjort.


    Vad gällande sakfrågan kan jag inte svara i det här enskilda fallet då jag är för oinsatt men några generella synpunkter efter att jag läst igenom knutstorpsposten och läser lite grann mellan raderna. Rätta mig om jag har missuppfattat något.

    * Du har redan frågat och fått svaret direkt från STCS ledning att egen försäljning av produkter inte är tillåten på Knutstorpsträffen vilket du har gått med på.
    Citat Ursprungligen postat av BalooBear
    Citat Ursprungligen postat av Robertsson

    Det är endast våra sponsorer och klubben själv som får saluföra olika produkter på träffen.

    /Claes
    Ok....synd ju men är reglerna så ska jag inte utmana ödet.....
    Ändå så väljer du att lägga en "reminder" senare i samma tråd om att du istället har en annons på forumet med exakt samma produkter som du kan ta med till träffen. Visst, det är kanske inte exakt samma sak men är det inte lite grann just att utmana ödet att göra så?

    Om vi tar upp varför reminder-inlägget försvann så kan jag gissa att det är en kombination av ovanstående samt att ett "reminder"-inlägg, beroende på hur det är formulerat och i vilken kontext det är skrivet, också kan vara gränsfall med tanke på forumets regler
    §9.1 Försäljning och annonsering får inte förekomma i forumet. Som privatperson ska du använda Köp & Sälj.
    och
    §9.3 Det är helt förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet.

    Angående att din annons togs bort kan jag misstänka grundar sig i att annonseringar av typen "jag har kommit över ett parti med ******* som jag nu säljer överkomligt" är tyvärr inte tillåten enligt § 11 för annonsreglerna. Annonstorgen är till för privatpersoner som vill sälja delar de har fått över. Inte pallvis med saker från företag, även om det är en god tanke och vilja bakom.

    Misstaget här kanske var att annonsen blev godkänd från första början men jag vet å andra sidan inte hur den var formulerad och möjligen lätt att missa på om man inte var insatt i bakgrunden med Knutstorpsträffen.


    Vet inte om det är till någon tröst men i alla fall en eventuell förklaring.

    En vidare diskussion kanske du bäst tar upp med den moderatorn som har haft hand om ditt fall men du får återkomma i så fall med ett PM så tar vi det via den vägen.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  5. #5
    Grundladd BalooBears avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    280

    Re: Varför tar ni bort poster utan info???

    Ok.....någon vinst blir det inte då jag betalat/betalar vad medlemmarna betalar.....pallavis är det inte heller utan typ 10 av var sort...mindre på vissa......att annonsen blev godkänd är ju då ett litet under då den klart och tydligt visar "merförsäljning" och inte "delar" som jag fått över. Någon försäljning på Knutan var det aldrig tal om utan endast leverans!!!

    Jag lägger ner det hela och till alla ni som beställt av mig så vill jag härmed tala om att ni inte kommer få några produkter på Knutstorpsträffen på söndag då det inte är tillåtet enligt STCS regler!!!

    MVH!

    PS: vet inte ens vem som tagit bort dom!!!

    Vänligen lås denna konversationen!!


    Ps: originalannonsen nedan fyi!

    "Har lite av varje till salu för en billig peng.

    Kombi 301 Vaxschampo 1L doseras ca 0,5 dl/10 L vatten 60:-/st
    Kallavfettning för bil 5L spädes 1-5/1-10 beroende på hur smutsig/oljig etc ytan är. 100:-/dunk

    Mossa GTI 150:-/st (finns 10 st)
    Tak GTI 150:-/st (finns 6 st)

    Beställ via pm och jag kan ta med till Knutstorp 7/4-13

    Allt finns i Hbg/Höganäs."
    9-5 2,3t BP -08
    Opel Vectra C 2,0t -05

  6. #6
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Varför tar ni bort poster utan info???

    Citat Ursprungligen postat av BalooBear
    Ok.....någon vinst blir det inte då jag betalat/betalar vad medlemmarna betalar.....pallavis är det inte heller utan typ 10 av var sort...mindre på vissa......att annonsen blev godkänd är ju då ett litet under då den klart och tydligt visar "merförsäljning" och inte "delar" som jag fått över.
    Okej, ja det kan ju vara så. Inte alltid som gruppen som sitter och modererar ser allting eller ens tycker och bedömer saker helt lika.

    Angående annonser så behöver det inte alls vara "delar" som säljs där men det finns många exempel med annonsörer som "kommit över en drös turboaggregat" "ett parti olja" "ett parti vingar" osv osv, alla villiga att sälja "billigt och för liten förtjänst". Krasst, ur ren personlig synvinkel så tycker jag så klart att det vore jättebra om det tilläts men för närvarande så gör det inte det nu på grund av ett antal orsaker.

    Och ska du få sälja dina bilvårdsprodukter så varför ska då inte de andra sälja sina flertalet dunkar med olja, däck, vingar osv, osv, osv? För att det ska tillåtas så krävs det att STCS ändrar reglerna, men under tiden så måste vi behandla alla så lika vi kan.

    Citat Ursprungligen postat av BalooBear
    Någon försäljning på Knutan var det aldrig tal om utan endast leverans!!!
    Jag beklagar om du inte inser likheten och det iögonfallande med att du först blev nekad att sälja saker på knutan och sen göra en annons om exakt samma sak och "påminna" folk i samma tråd om att du kan leverera varorna på knutan.

    På det sättet accepterade du ju inte beslutet utan gick ju bara runt det beslut du redan fått. Du kanske inte sätter upp ett kaffebord med banderoller och flaggor men i praktiken blir det väl samma sak eller har jag fel?


    Citat Ursprungligen postat av BalooBear
    PS: vet inte ens vem som tagit bort dom!!!
    Jag tänker inte ta upp hur andra moderatorers har agerat och beslutat i den här tråden utan då vill jag att antingen du och moderatorn tar det sinsemellan eller att vi gör det alla tre och reder ut eventuella frågor du har. I så fall får du gärna ta det via PM till mig för vidare kommunikation.

    Citat Ursprungligen postat av BalooBear
    Ps: originalannonsen nedan fyi!

    "Har lite av varje till salu för en billig peng.

    Kombi 301 Vaxschampo 1L doseras ca 0,5 dl/10 L vatten 60:-/st
    Kallavfettning för bil 5L spädes 1-5/1-10 beroende på hur smutsig/oljig etc ytan är. 100:-/dunk

    Mossa GTI 150:-/st (finns 10 st)
    Tak GTI 150:-/st (finns 6 st)

    Beställ via pm och jag kan ta med till Knutstorp 7/4-13

    Allt finns i Hbg/Höganäs."
    Tack! Det underlättar väldigt för att få en uppfattning om vad det handlar om när man inte har varit med hela vägen så att säga.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  7. #7
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Varför tar ni bort poster utan info???

    Det var jag som tog bort inlägget i Knutan-tråden, helt enkelt för att försäljning ska hållas till Pryltorget och inget annat.
    Att det skulle framgå automatiskt var något jag förutsatte, men ibland ska man kanske vara lite tydligare.

    Vem som tog bort annonsen vet jag inte, men jag hade nog själv varit tveksam till att godkänna den från första början.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Varför är info om min avstängning kvar??
    Av AeroRydde i forum Allmänt
    Svar: 100
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 19:47
  2. Varför tar man bort detta?
    Av Bobb_y i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 00:58
  3. Svenskar (från saab) på chefs poster inom GM!
    Av Fredrik.j i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-03, 16:43
  4. Behöver lite info om 9000 cs utan Turbo..
    Av RonnyO i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 21:23
  5. Varför glöms midlandaträffen bort?
    Av Stranna i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-08-03, 15:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •