Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vaccumslang på Saab 9000 tcs

  1. #1

    Vaccumslang på Saab 9000 tcs

    Hejsan!
    Har ju haft problem med tcs:en på min saab 9000.
    Så igår bytte jag alla vacuumslangar på den, och en backventil.
    Jag köpte slangar från do88, och hade läst på trådar att man gärna skulle ta en modell mindre på slangen därifrån. Så köpte alltså 3mm istället för 4.

    Och efter jag hade bytt det så skulle jag varva på den lite efter jag låtit den stått och bli varm på garageuppfarten, men det vart så skumt ljud från dumpen, för vanligtvis när jag varvar på den så är det vanliga pysljudet.
    Men efter jag bytte allt vart ljudet ganska kort, det pyste till lite snabbt sen var det som den stängde igen på en gång. Inte alls som det varit förut.

    Så kan detta ha nån betydelse att jag bytte till 3mm istället?
    Sen lika om någon tror att det har någon betydelse för resten av tcs-systemet att det är 1mm mindre inner mått på slangen, eftersom det är ju lite flera vacuumslangar på en tcs.

  2. #2

    Re: Vaccumslang på Saab 9000 tcs

    Just ja, kan tillägga att jag tyvärr inte har kunnat prova köra den ännu, för har stått i garaget under vintern och har inte nå vinterdäck till den, och är isgata utanför där vi bor för tillfället. Sen tyckte jag att när man släppte gasen så stanna den kvar ett par sekunder på strax ovarnför 1000 i varv innan den sjönk och la sig normalt

Liknande ämnen

  1. Vaccumslang till turbomätare ng900set
    Av viktor9k i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 17:08
  2. vaccumslang
    Av kalle75 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 21:16
  3. Fråga ang vaccumslang. Var går denna? sitta?
    Av Jonas_latt i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 23:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •