Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur högt ska as2 spela egentligen?

  1. #1

    Hur högt ska as2 spela egentligen?

    Ja en något luddig rubrik, men svårt att beskriva! Har en 9-5 kombi med as2, allt orginal där jag inte upplever volymen bli jättehög. Iallafall inte så hög så man får ont i öronen! Kan det finnas någon spärr mot för hög volym eller någon annan inställning som kan får ut ett par decibel till eller vad tror ni?
    SAAB 9-5 SC 2,3t -05

  2. #2

    Re: Hur högt ska as2 spela egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av A. Bengtsson
    Ja en något luddig rubrik, men svårt att beskriva! Har en 9-5 kombi med as2, allt orginal där jag inte upplever volymen bli jättehög. Iallafall inte så hög så man får ont i öronen! Kan det finnas någon spärr mot för hög volym eller någon annan inställning som kan får ut ett par decibel till eller vad tror ni?
    Ont får man inte direkt av AS2. Men för jämförelsens skull så är förmodligen det enda sättet att du susar in till närmaste bilhandlare med ett gäng bilar och jämför. Ta med dig en CD så vet du att källan är likvärdig.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    118

    Re: Hur högt ska as2 spela egentligen?

    På min kan jag inte spela på full volym iaf då börjar det låta illa inte för att högtalarna är spräckta eller så bara det att de inte klarar av det generellt sett så borde det vara liknande på de flesta 95or iaf med as2.
    Mvh
    Saab = se allas avundsjuka blickar.!
    kör 93 Aero ss - 04

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kolbäck
    Inlägg
    652

    Re: Hur högt ska as2 spela egentligen?

    Du ska inte behöva få ont i öronen av billjud, då är det något som är fel...
    Jag har inte haft turen att någonsin få lyssna på ett orginalljud som är det minsta underhållande, så det är nog inget som helst fel på din bil. Jag hade AS2 själv i min 9-5 kombi innan jag böt ut systemet.
    Saab 9-3 Aero Coupe -01 "Refined"
    Saab 9-5 2.0t SC -02
    http://www.garaget.org/Pontaaa

  5. #5

    Re: Hur högt ska as2 spela egentligen?

    Okej, då kan jag vara lugn! Tycker as2 spelar helt ok för mina behov men liiiite högre volym hade inte skadat men det kanske inte är stereon jag ska leta fel på då utan mina öron? Tack alla som svarat!
    SAAB 9-5 SC 2,3t -05

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kolbäck
    Inlägg
    652

    Re: Hur högt ska as2 spela egentligen?

    Citat Ursprungligen postat av A. Bengtsson
    Okej, då kan jag vara lugn! Tycker as2 spelar helt ok för mina behov men liiiite högre volym hade inte skadat men det kanske inte är stereon jag ska leta fel på då utan mina öron? Tack alla som svarat!
    Nja du har nog inget fel på öronen. De är inte speciellt underhållande att lyssna på.
    Saab 9-3 Aero Coupe -01 "Refined"
    Saab 9-5 2.0t SC -02
    http://www.garaget.org/Pontaaa

Liknande ämnen

  1. Spela mp3 skivor 9-3SS -03?
    Av eric_ab i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-27, 14:10
  2. Hur installera AUX-in i 9-3SC -06 för att spela MP3?
    Av noniz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 20:22
  3. Spela mp3 i 9-3SS/9-3SC?
    Av petson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 09:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •