Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Handskfacksluckan går in upp.

  1. #1

    Handskfacksluckan går in upp.

    Tjena!

    Satt och läste lite gamla serviceprotokoll medans jag väntade på att min tjej skulle sluta jobbet, och när jag hade läst klart så försökte jag stänga handskfacket men det gick först inte igen så då tog jag i med mer kraft. Ville några minuter senare öppna det igen och då får jag inte upp det längre när jag trycker på knappen. Försöker benda lite men vågar inte ta för hårt och därmed riskera att bryta sönder något.
    Det är en saab 93 ss -08

    Någon som råkat ut för liknande, vet hur man ska göra eller som har tips på var den tex är starkast för att inte bryta sönder något om man ska benda.

    tack på förhand
    //Niklas

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 575
    Medlem#
    4156

    Re: Handskfacksluckan går in upp.

    Det är väl kanske nått som kilat fast sig. (Ett exempel på att våld inte alltid löser allting )

    Prova tryck luckan mer uppåt och sen hålla knappen intryckt och försök hjälpa till att öppna och se om det går. (Knappen kanske inte orkar låsa upp om luckan ligger i spänn om du förstår hur jag menar).

    Värt att testa innan kofoten i alla fall.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458

    Re: Handskfacksluckan går in upp.

    Har man väldigt mycket i handskfacket, eller något litet som hamnat emellan i öppningen, så kan 9-3:ans handskfack bli nästan omöjligt att både stänga och öppna. Lyckas man stänga, så blir belastningen på låskolven så stor att det är svårt att få den att släppa när man ska öppna. Precis som Kongo säger, prova att trycka på luckan (som vid stängning) just vid låset medan du försöker trycka in öppnaknappen. Jag tror på tanken att försöka avlasta låskolven så mycket som möjligt just när man ska trycka in knappen.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4

    Re: Handskfacksluckan går in upp.

    Ok!
    Det låg visserligen inte mer än en bok, och några papper i men det är klart att något kan ha kilat in någonstans.
    Ska iaf. ta och prova trycka den uppåt för att se om det löser problemet. Återkommer

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •