Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: parkeringsvarnaren nya saab 9-5

  1. #1

    parkeringsvarnaren nya saab 9-5

    parkeringsvarnaren har blivit sämre o sämre o funkar nu inte alls..rent o fint är det utsidan av sensorerna ,plöste in i en snövall för någon månad sen kan det ha inverkat?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Sthlm, Vetlanda, Tåsjö
    Inlägg
    122
    Medlem#
    10589

    Re: parkeringsvarnaren nya saab 9-5

    Haft 2 såna bilar inne, och har för mig att båda gångerna har det varit de 2 yttersta som vart paj. De sitter mitt i grus/vattensprutet från bakhjulen...

    Kolla felkoder så får du veta vad bilen tycker.
    Saab 9-5 Vector SportCombi 2.0t BioPower - MY06
    B235 | 19T#6 | Deka 875cc | Ferrita 3" DP -> 2,5" | Fabriksny FM57 med GM torsendiff & stålhylsa | Smidda kolvar | OEM Biopower-pump | KLRacing IC | T5-kammar (förr B234i) | Eget program |
    ~370 hhp/600 Nm
    Fd. Saab/Opel-mekaniker - numera AVL Motorlabb

  3. #3

    Re: parkeringsvarnaren nya saab 9-5

    tack men hur kollar man felkoder går det att göra utan att koppla till instrument?Har själv en sån manick som skall kopplas till nåt uttag o se via androidmobilen ,,vart sitter uttaget isåfall i saaben?

    men man lär väl i vilket fall lämna in den för att få det fixat antar jag

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 539
    Medlem#
    9308

    Re: parkeringsvarnaren nya saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av Schottis
    Haft 2 såna bilar inne, och har för mig att båda gångerna har det varit de 2 yttersta som vart paj. De sitter mitt i grus/vattensprutet från bakhjulen...

    Kolla felkoder så får du veta vad bilen tycker.
    Tycker det är otroligt dåligt av tillverkarna att detta inte upptäckts innan bilen lanserades. För det lär ju inte vara sista gången det händer om dom sitter så dumt.
    Saab 9-5 2003 2,3T

  5. #5

    Re: parkeringsvarnaren nya saab 9-5

    Citat Ursprungligen postat av daekol
    Citat Ursprungligen postat av Schottis
    Haft 2 såna bilar inne, och har för mig att båda gångerna har det varit de 2 yttersta som vart paj. De sitter mitt i grus/vattensprutet från bakhjulen...

    Kolla felkoder så får du veta vad bilen tycker.
    Tycker det är otroligt dåligt av tillverkarna att detta inte upptäckts innan bilen lanserades. För det lär ju inte vara sista gången det händer om dom sitter så dumt.
    kanske man kan göra något eget skydd då kanske......skall göra rent invändigt om den inte sitter allt för tokigt till..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •