Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bältes påminnaren lyser alltid!!

  1. #1
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006

    Bältes påminnaren lyser alltid!!

    Går det att släcka bältes-påminnaren på ett enkelt sätt, typ dela på någon kontakt eller liknande, sitter väl någon under stolen? Bryr mig inte om den aldrig lyser, kör inte utan bälte oavsett om jag blir påmind eller inte.
    Stör mig på att den alltid lyser!!

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 162
    Medlem#
    2555
    Mmmm, nån som pillat med värmen i stolen?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Är det inte så enkelt att den kontakt som sitter under passagerarstolen som känner om det sitter nån där samtidigt som bältet inte är ditsatt har hoppat loss?

    Vet inte hur det ser ut på din bil men på en 9000 sitter det en fjäderbelastad kontakt under stolsitsen & om den hoppar loss ger den signal hela tiden oavsett om det sitter nån i stolen eller ej.

    Kollas väl enklast genom att sätta i bältet i låset på passagerarsidan, slocknar lampan då är det ju denna kontakt som felar.

    Annars kan det ju iofs vara kontakten i bälteslåset på förarsidan som strular.

    Lycka till!

    Edit: Såg just att RZ kanske är inne på samma linje?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006
    Ingen som pillat på värmen vad jag vet, Det har funkat innan, har upptäckt att den blinkat till ibland när jag kört, men nu har den börjat att lysa hela tiden! Har testat sätta i bältet i passagerar-stolen, men ingen skillnad, så det är val i förarstolen felet sitter! Får kolla kontakten ni tipsat om!!

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    621
    Tattarlösningen är ju att ta bort lampan om du inte hittar något annat uppenbart

  6. #6
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006
    Verkar som det funkar nu, lirkade lite på bälteslåset och då slocknade den, tog fram 5-56 och gav den en liten dusch!!!

  7. #7
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Haft problemet flera gånger. Jag brukar säga till på servicen så justerar de något så den inte lyser om inte någon sitter i stolen (och inte har bältet på sig). Har för mig att det är samma princip som på 9000.

Liknande ämnen

  1. bältes problem
    Av saab_4ever i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 17:23
  2. 9000 cc DCC + EDU lyser i nattläge alltid
    Av Presho i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-26, 20:43
  3. tcs lampa lyser alltid HJÄLP
    Av njj170 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 01:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •