Har en Saab 9-3 turbo X som jag såg igår att det har sprutat ut olja från fyrhjulsdriften bak på vänster sida, från själva damasken.
Är detta farligt, bilen säger inget ?
Har inte märkt att det läcker när bilen ståt ett par dagar
Har en Saab 9-3 turbo X som jag såg igår att det har sprutat ut olja från fyrhjulsdriften bak på vänster sida, från själva damasken.
Är detta farligt, bilen säger inget ?
Har inte märkt att det läcker när bilen ståt ett par dagar
Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X
Damasken har antagligen gått sönder och drivknutsfettet har slungats ut, om det inte åtgärdas så kommer drivknuten att bli kass.
Oki, skall beställa tid med en gång! Tack
Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X
Vet någon om det är dyrt att fixa drivknuten ombuden är paj?
Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X
Hej!
Har inte knuten tagit skada så räcker det ju med en rengöring av knuten samt nytt fett och damask. Får du byta knuten så kan det nog sticka iväg i pris.
Exakta priser får du nog ringa verkstaden.
Mvh
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Oki, skall ringa på måndag o boka tid direkt. Hur vet man om drivknuten är skadad?
Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X
Fast ringer du verkstaden så lär dom byta hela knuten. Tror inte att dom bryr sig att rengöra och fetta om.
Om dom inte lyckas rengöra allt helt och hållet så står du där och bankar på dörren om några veckor. Och då vill du ju säkert ha det på någon form av garanti pga misskött jobb. Och det kommer dom inte att vilja.
Så hitta någon som kan fixa detta på sidan om, är mitt tips iaf.
/Hasse
ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad
oki tackar!
Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X
Ursprungligen postat av Procedomani
Varför skulle verkstaden byta knuten för?
Rätt vanligt att vi byter damasker och inte hela knutar.
9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009
http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)
Ursprungligen postat av MicEE
Japp, och när ni byter damask så tar ni ner hela knuten, rengör och fettar om den? Eller stänger ni in skiten igen?
ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad
Hur får du på en damask om man inte tar isär hela knuten ?Ursprungligen postat av Procedomani
Hinner inte med allt.....
Varför denna misstänksamhet?
Klart som spader att dom tar ner och rengör knuten och pressar i nytt fett innan dom monterar tillbaka den?
Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
Mercedes SL500 R230 -02
Av egen erfarenhet på frun´s 9-3X så är det bäst att ta ett maskinskadeärende (5000 kr i självrisk) på försäkringen och få hela drivknuten bytt. Drivknuten kostar ca 7000 kr, med arbete och fyrhjulsinställning så kostar det mer än 10 000 kr. Det finns inga lösa damasker att köpa från Saab.
Vår verkstad gjorde ett byte med en universaldamask, knuten höll i 400 mil sen delade sig den på väg hem från Sälen.
Ursprungligen postat av PalleJ
Damasken finns som lös del på saab och kostar 814:- för en "bälgsats".
Kostar ca 3100:- monterat och klart då det är 1.6 timmars arbete.
9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009
http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)
Nu står det ju å andra sidan oljeläckage i överskriften.
Kan ju vara packboxen bara som gett upp i bakaxeln.
Den är ju inte så dyr att byta.
Hinner inte med allt.....
Ursprungligen postat av MicEE
Det va fett som jag hade sätt inte olja, jag tog rätt fel där! Men som micee säger så är detta priset ja fick och Damasken går att köpa lös för detta fixade han åt mig, Han har gjort ett lysande jobb som vanligt! Dom plockade ner hela drivknuten, gjorde rent den och inspekterade den. sen på med nytt fett och den nya damasken sen tillbaka med allt.
Micce du kan ju fylla i om det är något ja missat
Tack en än gång Micee! Därför ja alltid kommer till dig
Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X
Verkar vara på pricken här ju!
Vi hjälpen och ställer alltid upp för våra trogna kunder!
Nu har vi ju skött både din och din fars alla bilar i alla år så då anstränger vi oss lite extra
Hoppas det funkar bra och du blir nöjd!
Med vänlig hälsning Michel ( bendtbil )
9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009
http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)
Ja är toppen nöjd!!! Det därför vi alltid kommer till er
Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X