Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 75 av 75

Ämne: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

  1. #61
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    90
    Medlem#
    7003

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Citat Ursprungligen postat av Jdar
    Pioneer har ju en appradio, men som jag har märkt verkar dom vara anpassade efter iPhone, och om du ska ha adaptern till android kostar det en tusenlapp extra.
    Fullt medveten om att den är anpassad för iphone, men är ju dock lite av en Apple-freak då jag kör det i hela hemmet

    Dock lite trist att det ska va så anpassat just för de som inte kör Apple. Att det fanns android-adaptera hade jag ingen aning om.
    //Emil
    "Rikedom är bättre än fattigdom, om inte annat så av ekonomiska skäl." - Woody Allen
    SAAB 9³ SC Vector 2.0T -06

  2. #62
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    53

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Citat Ursprungligen postat av MoliJox
    Citat Ursprungligen postat av Jdar
    Pioneer har ju en appradio, men som jag har märkt verkar dom vara anpassade efter iPhone, och om du ska ha adaptern till android kostar det en tusenlapp extra.
    Fullt medveten om att den är anpassad för iphone, men är ju dock lite av en Apple-freak då jag kör det i hela hemmet

    Dock lite trist att det ska va så anpassat just för de som inte kör Apple. Att det fanns android-adaptera hade jag ingen aning om.
    //Emil
    Tanten har ju en iPhone men det är min bil! Jag funderade faktiskt på att köpa appradio men det hade blivit samma peng + att man får vara lite kreativ när man gör det själv.

    Sen kan man väl påstå att om du köper en platta istället för appradio så har du ju allt i ett, som jag förstår det så är appradio bara en stor skärm som visar upp dina apps du har på telefonen. Man blir ju beroende av två saker på så sätt. Bara en tanke.

  3. #63

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Parrot har släppt en ny app-radio som verkar rätt smutt

    http://www.dynamicsounds.co.uk/parro...l#.UWaqCUrEez4

    //Fabbe

  4. #64
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    90
    Medlem#
    7003

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Citat Ursprungligen postat av Jdar
    Tanten har ju en iPhone men det är min bil! Jag funderade faktiskt på att köpa appradio men det hade blivit samma peng + att man får vara lite kreativ när man gör det själv.

    Sen kan man väl påstå att om du köper en platta istället för appradio så har du ju allt i ett, som jag förstår det så är appradio bara en stor skärm som visar upp dina apps du har på telefonen. Man blir ju beroende av två saker på så sätt. Bara en tanke.
    Förstår till fullo varför du fixat det själv. Skulle oxå tänka mig att göra något liknande, något man kan va stolt över.

    För att mätta mina behov så kommer jag vara beroende av båda i vilket av fallen, då jag vill köra musik via spotify. Behöver då använda mobilens nätverk om man inte kör offline. (Tar en del plats). Sen är det handsfree funktionen som lockar. Går inte med en platta.

    Aja, är iaf imponerad av ditt arbete och vill absolut inte trycka ner det, snarare tvärt om. Friskt vågar, stilrenheten vunnen.
    "Rikedom är bättre än fattigdom, om inte annat så av ekonomiska skäl." - Woody Allen
    SAAB 9³ SC Vector 2.0T -06

  5. #65
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    53

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Hej!

    Ursäkta för att jag har varit dålig på att uppdatera, har haft mycket att göra.

    Men jag beställde hem en plastdetalj från ANA trollhättan för att mugghållaren fick säga hej då!:





    Frontramen är fortfarande lite ojämnt, höst upp i högra hörnet som syns väl

  6. #66
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Läckert! Riktigt nice med en schysst EQ med.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  7. #67
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    90
    Medlem#
    7003

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Efter allt finlir kommer det bli riktigt bra tror jag.
    "Rikedom är bättre än fattigdom, om inte annat så av ekonomiska skäl." - Woody Allen
    SAAB 9³ SC Vector 2.0T -06

  8. #68
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    53

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Citat Ursprungligen postat av MoliJox
    Efter allt finlir kommer det bli riktigt bra tror jag.
    Oja, platslocket som jag kapade hål i för ljudprocessorn ser verkligen ful ut om man tittar noga så jag kommer nog att klä in den i läder för att få den snyggare.

  9. #69
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    53

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Har fått hem nya instrumentpanelen som jag länge velat köpa så jag har tagit lite fler bilder. Surfplattan sitter fortfarande djupt men det är väldigt skönt med det djupet när man kör. Har haft problem att få bort lim-rester som syns väl.







  10. #70
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    53

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Har fått hem nya instrumentpanelen som jag länge velat köpa så jag har tagit lite fler bilder. Surfplattan sitter fortfarande djupt men det är väldigt skönt med det djupet när man kör.







  11. #71
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 655

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    grym ide å bygge.
    Men jag stör mig på att det ser ut att vara silicon eller något längs kanten på plattan. Att den sitter en bit in kan jag tänka mig e gött så man får lite stöd.
    Även om jag även där hade satt den i linje för utseendet

    Bra jobbat!
    Fler bilder och recessioner önskas
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  12. #72
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    624

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Hur löstes knappintegrationen egentligen? Knapparna skickar väl meddelanden via CANBUS och vad jag förstår förväntar sig joyrc-prylen att bara få ett knapptryck. Moddades rattknapparna?
    SAAB 93 TurboX -08
    SAAB 95 2.0t -09
    Tech2 med CANdi

  13. #73
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    53

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Citat Ursprungligen postat av agehall
    Hur löstes knappintegrationen egentligen? Knapparna skickar väl meddelanden via CANBUS och vad jag förstår förväntar sig joyrc-prylen att bara få ett knapptryck. Moddades rattknapparna?


    Oj, rattknapparna hade jag glömt totalt, jag ska nog ta och lägga upp en filmsnutt kanske när jag leker runt med den. Men det fungerar klockrent, jag har köpt en rattadapter iomed att joyrc bara läser volt och inte can bus signalerna. Du kopplar ihop det med en dator först för att programmera vad varje knapp ska göra. Men jag använder inte volymknapparna, jag använder volymratten på ljudprocessorn istället, är väl vana antar jag.


    Jag tror jag la upp några bilder tidigare när jag visade programmeringen.

  14. #74
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    624

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Spontant känns det som att man borde kunna koppla in sig på CAN-bussen och lyssna på knapparna "på rätt sätt" samt även skicka ut en egen klocksignal. Det finns ju folk som gjort reverse engineering på meddelanden tillräckligt för få till det.

    Borde inte krävas mer än ett USB-CAN interface från typ Lawicel och sedan ett litet Android-hack för att driva det hela.
    SAAB 93 TurboX -08
    SAAB 95 2.0t -09
    Tech2 med CANdi

  15. #75
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    53

    Re: Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09

    Citat Ursprungligen postat av agehall
    Spontant känns det som att man borde kunna koppla in sig på CAN-bussen och lyssna på knapparna "på rätt sätt" samt även skicka ut en egen klocksignal. Det finns ju folk som gjort reverse engineering på meddelanden tillräckligt för få till det.

    Borde inte krävas mer än ett USB-CAN interface från typ Lawicel och sedan ett litet Android-hack för att driva det hela.
    Att få igång timern vore något, även om jag inte använder den så ofta.

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 -09 aero ttid svårstartad ?
    Av saabTobbET i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-11-28, 20:23
  2. Värde på min Saab 9-3 TTID aero?
    Av TrevligSE i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-03, 16:37
  3. Saab 93 aero ttid -08 nåt elfel...?
    Av leipojim i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-04, 12:58
  4. väghållning saab 93 aero ttid
    Av camaro rs 67 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 21:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •