Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Datorbygge

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    53

    Datorbygge

    Hej,

    Jag tror säkert många har ställt denna fråga och jag sökte runt litegrann på forumet men hittade inget relevant gällande min modell. Jag har en 9-3 SC 2009 TTiD med bose-systemet och jag är väldigt sugen på att bygga in en dator för att ersätta stereon.

    Då tänkte jag fråga om ni har nå bra tips innan jag börjar detta projekt. Det som jag tänker på spontant, är alla högtalare dragna till slutsteget och går det att göra en smidig lösning mellan slutsteg och dator eller är det lättast att ersätta slutsteget?

    Sen vet jag att rattknapparna kan bli ett problem.

    Mvh J

  2. #2

    Re: Datorbygge

    Om du har 70W-systemet är alla högtalare kopplade direkt till huvudenheten.

    Om du har 150W eller något av 300W-systemen är alla högtalare kopplade till slutsteget/slutstegen. Huvudenheten, som är samma som för 70W, driver slutsteget med högnivå, dvs slutsteget har en inbyggd högnivå-till-lågnivåomvandlare. Det är inget problem att driva existerande slutsteg, om man vill, men en annan huvudenhet som ger högnivå av lagom amplitud.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    53

    Re: Datorbygge

    Tack för ditt svar Göran! Jag har en annan fråga. Rattknapparna för SID:n, är dom separata från stereon eller kommer dom knapparna inte fungera om jag sliter ut allt?


    Mvh J

  4. #4

    Re: Datorbygge

    Citat Ursprungligen postat av Jdar
    Rattknapparna för SID:n, är dom separata från stereon eller kommer dom knapparna inte fungera om jag sliter ut allt?
    Knapparna på ratten hanteras av CIM (en styrenhet som hanterar det mesta runt ratten) och skickas ut på CAN-bussen. Stereon lyssnar på meddelanden som innehåller knapptryckningarna och CIM bryr sig inte om en lyssnare slutar lyssna.

    Jag använder en liten tredjepartsadapter som också lyssnar på dessa meddelanden och översätter dem till Pioneers fjärrkontrollprotokoll. Med denna adapter fungerar rattknapparna med min Pioneer navigator.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    53

    Re: Datorbygge

    Tack för svaren! Jag ska beställa alla delar ikväll och påbörja mitt projekt

Liknande ämnen

  1. Datorbygge - XP och 4GB OK?
    Av cedete i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 18:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •