Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Parkeringshjälp ur funktion NG9-3

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Om du lyfter på golv-luckan i bagaget och tittar längre in, ser du någon eletronik-box där? Där har du den... (iallafall på en 05a)
    Du menar vid reservhjulet någonstans?

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Trapper666 Visa inlägg
    Du menar vid reservhjulet någonstans?
    Yes.. Längre in mot baksätet!

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Yes.. Längre in mot baksätet!
    Tack!

  4. #24
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 889
    Citat Ursprungligen postat av Trapper666 Visa inlägg
    - Jag antar fukt i kontakter och jag skall plocka ner och göra rent/torka men kan nån förklara fenomenet för mig?
    I tilfelle du ikke finner spor av fukt/kontaktproblemer der, er nok sannsynligheten større for at dette kan være i én (eller flere) av giverene, kontakten der eller kontakten for disse som ligger under venstre kombilykt.
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Norrbagge Visa inlägg
    I tilfelle du ikke finner spor av fukt/kontaktproblemer der, er nok sannsynligheten større for at dette kan være i én (eller flere) av giverene, kontakten der eller kontakten for disse som ligger under venstre kombilykt.
    Jag får riva isär under helgen och se om det finns något uppenbart. Tack för svaret!

  6. #26
    Behöver du ev ett nytt kablage så kolla här:

    http://shop.speedparts.se/sv/prod/la...l/5520630.html

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Behöver du ev ett nytt kablage så kolla här:

    http://shop.speedparts.se/sv/prod/la...l/5520630.html
    Lysande tips!

  8. #28
    Hejsan.
    Jag hade problem med min parkeringshjälp. På min så kunde man inte lyssna på nån sensor. Alla var döda. Efter lite hjälp av en vänlig själ med Tech2 så fick vi fram 3 st felkoder.
    Kabelkopplingen under vänster bakljus.
    Vänster innre sensor
    Höger yttre sensor.
    Dock så visade Tech2 255cm avstånd på alla sensorer även om jag ställde mig och blockerade på 10 cm avstånd.
    Jag bytte båda sensorerna som indikerade fel. Tog lös dom andra och rengjorde kontakterna.
    Kontakten under bakljuset kunde jag inte ta isär.... satt som berget. Tömde en halv flaska elektronikspray på den istället...... har ingen aning om det hjälpte.... men i ren ilska så känndes det som rätt beslut
    Satte ihop allt och provade starta bilen. Vips så funkade allt. Kan tänka mig att det har lite å göra med hur sensorerna går sönder. Om dom kortsluter så funkar ingen av dom t ex.
    Saab 9-5 2,3T 2003

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •