Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fläkt instrumentpanel sönder förslag?

  1. #1

    Fläkt instrumentpanel sönder förslag?

    Som rubrik säger
    så har jag väldigt mycket fel på min led panel på min bil saab 9-3 -1999

    Lyser bara ett streck ibland så kommer det något annat när jag klickar på någon fläkt knapp men det verkar som det är väldigt mycket fel på den iallfall.

    Vet ni vart jag köper ny?
    Eller om det går att fixa?

    Tack för svar

    http://www.bildelsbasen.se/?link=item&r ... d=24864109

    Sådan är det

  2. #2

    Re: Fläkt instrumentpanel sönder förslag?

    Du länkar till en som är till salu, samtidigt som du frågar var man köper dom?
    Signaturlös

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 076

    Re: Fläkt instrumentpanel sönder förslag?

    Han fråga vart man köper en ny.
    Men de e ju ytterligare en dum fråga iofs.

    Kolla med närmaste SAAB-verkstad eller googla.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: Fläkt instrumentpanel sönder förslag?

    turbosug, lite taskigt att tycka att det är en dum fråga var man kan köpa dom. Det finns ju teoretiskt sett andra ställen än Saab som säljer dom (möjligen billigare) så att be om tips om det är väl inte dumt?

    Dessutom, om alla skulle "googla" fram det de vill ha reda på så vad skulle vi då med forumet till?

    ---

    Att fixa SID,en själv kan man gott ge sig på med "strykjärnsmetoden och mottryck" vilket kanske inte funkar perfekt men kan i alla fall göra SID,en läsbar. ACC,n är svårare då det är svårt att få till något mothåll för att trycka på den glappande kabeln. För att laga ACC;n vettigt själv behöver man nästan en ny display + kabel (vilket i och för sig finns som kit att köpa).

    Är du inte händig och känner att du kan lägga de pengarna som en ACC kostar på skroten så skulle jag nog skaffa en sån om du kan få det bekräftat att displayen är schysst. Betydligt minst jobb på det viset.

    Har du däremot skralt i kassan och känner dig händig kan du ju alltid försöka dig på att laga den. Syns inget i displayen som det är så har du ju inte så mycket att förlora på att försöka menar jag.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 076

    Re: Fläkt instrumentpanel sönder förslag?

    Va väl mer åt frippe än TS, för jag uppfatta som att TS va ute efter en flång ny sådan.
    Sen tror man e de e fläkten som e paj enligt rubriken, inte ACC-panelen.
    Annars går ni in o ändrar rubriker o annat men men.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

  6. #6
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: Fläkt instrumentpanel sönder förslag?

    Citat Ursprungligen postat av turbosug
    Sen tror man e de e fläkten som e paj enligt rubriken, inte ACC-panelen.
    Ja, rubriker är ju viktigt att se till att få så bra som möjligt, helt rätt. Men om man länkar till en "ACC display", samt pratar om "streck" och "led panel" så tror jag man ganska snart förstår sig på vad trådskaparen är ute efter men jag kan ju ha fel.

    Citat Ursprungligen postat av turbosug
    Annars går ni in o ändrar rubriker o annat men men.
    Vill du bli moderator så du kan hjälpa till med rubrikerna menar du? Du får väl skicka ett PM till moderatoransvarig och anmäla dig själv som frivillig i så fall.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Acc fläkt?
    Av Euroman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 17:39
  2. Fläkt under AC...
    Av JojjeBorre i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 15:34
  3. og9-3 fläkt.
    Av Andreas Plars i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 21:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •