Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Speedparts vs.Maptunparts

  1. #21
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Speedparts vs.Maptunparts

    Har hittat en firma som tar kundkontakten på allvar och sånt gör mig glad
    Beställde igår delar från http://www.streetpower.se/
    Idag ringde dom och berättade att delarna inte finns hemma trots att det skulle finnas enl webshopen. Syftet med samtalet var att ta reda på hur bråttom jag har med delarna och om dom ska skicka allt samtidigt eller dela upp leveransen eftersom delarna kommer in.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  2. #22

    Re: Speedparts vs.Maptunparts

    Vad har detta med "Speedparts vs.Maptunparts" att göra???

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    87
    Medlem#
    8527

    Re: Speedparts vs.Maptunparts

    Citat Ursprungligen postat av psychiC
    Maptun alla gånger! Bra service, bra bemötande, snabb frakt och kontakt!
    Mapturn borde styra upp så man endast har en inloggning för alla deras försäljningskanaler. Var där och la in steg 1 och dom hade ingen kontroll om jag var medlem eller inte när de gick in och skulle kontrollera detta.När man går in genom STC´s hemsida för att få rabatt så fanns inte alla produkter listade. Speedparts är klart enklare men jag köper från båda
    SAAB 9-5 2,0t Biopower 06 steg 1

  4. #24

    Re: Speedparts vs.Maptunparts

    Håller om att när SP fungerar är det bra MEN jag har tragglat med dom i 9 månader
    Om en felevererad generator. Nu har jag änligen fått en retursedel och skickat tillbaka den felaktiga (5 veckor sedan) men inte hört ett ljud via mail grrr inte nöjd seeeg proccess
    På ca 25mail.

  5. #25
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182

    Re: Speedparts vs.Maptunparts

    Citat Ursprungligen postat av SaabKillen
    Håller om att när SP fungerar är det bra MEN jag har tragglat med dom i 9 månader
    Om en felevererad generator. Nu har jag änligen fått en retursedel och skickat tillbaka den felaktiga (5 veckor sedan) men inte hört ett ljud via mail grrr inte nöjd seeeg proccess
    På ca 25mail.
    Har också haft en retur som efter lite mer än 8 månader tillslut har löst sig. Tror inte högsta prio ligger på att lösa returer snabbt och smidigt, känner igen det du beskriver även om det bara tog drygt 3 veckor för mig att få min fraktsedel efter jag kontaktade dem.

    Det är rätt vanligt man får skicka påminnelsemail 3-4 gånger innan det kommer svar också har jag märkt, med 3-4 dagar mellan varje mail (eller upp till en arbetsvecka), inte alltid men ibland krävs det.

    Tur att jag löste det med en reservdel från annat håll, annars hade jag stått utan bil i 8 månader. Fullt acceptabelt, eller?

    Nu har det ju löst sig så jag ska väl inte klaga, men visst skulle det kunna gått lite fortare.

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    107

    Re: Speedparts vs.Maptunparts

    Vet inte om det bara är för mig det blev så, men nu är inlägg av människor borttagna på deras facebook.

    De kanske borde svara människor istället för att bara ta bort de negativa omdömena.

  7. #27
    Helt original Aero_Masses avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    920
    Medlem#
    8839

    Speedparts vs.Maptunparts

    Citat Ursprungligen postat av SaabKillen
    Håller om att när SP fungerar är det bra MEN jag har tragglat med dom i 9 månader
    Om en felevererad generator. Nu har jag änligen fått en retursedel och skickat tillbaka den felaktiga (5 veckor sedan) men inte hört ett ljud via mail grrr inte nöjd seeeg proccess
    På ca 25mail.
    Som jämförelse:

    Fick hem ev walbropump från Maptun som inte fungerade. Ringde dagen efter och påtalade problemet och en dag senare kom ersättaren med retursedel för den defekta pumpen...

    Det där är kundservice i kategorin högsta betyg !
    Röde Baronen - 2.3t SE 2001 ///Mackanized
    Black Betty - 9-5 2.0 vector 2002 ///Mackanized
    Den Sletne - 9-5 2.3 vector 2002 ///Mackanized R.I.P

Liknande ämnen

  1. Rabatt hos MaptunParts?
    Av Snabbe i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 23:15
  2. speedparts st 2
    Av tune i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 21:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •