Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Eftermarknads slutsteg och parkerings sensorer

  1. #1

    Eftermarknads slutsteg och parkerings sensorer

    Hej!

    Efter att nu bytt upp mig till en Saab 9-5 SC -05a så är det dags att bygga lite ljud i den!

    Iallafall, den har parkerings sensorer (helt underbar funktion) och en hel del ny små finesser jämfört mot min NG900.

    Då är min fråga, hur kommer detta funka om jag kör allt mitt ljud från ett eftermarknads slutsteg? Har tänkt skarva mig in på högtalar kablarna som sitter in i originalslutsteget... För ljudet kommer väl ändå ur högtalaren/högtalarna? Eller är jag helt ute och cyklar?

    Kan max ex. bara lämna mitten högtalaren kvar och fortfarande har ström till org. steget? Tycker ändå den i mitten inte är särskilt vidare...

    Mvh

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 500
    Medlem#
    6973

    Re: Eftermarknads slutsteg och parkerings sensorer

    Original huvudenhet kör balanserad lågnivå till slutsteget, det kommer blir sådär om man bara snor signalen och kör den rätt in i ett eftermarknadsslutsteg.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  3. #3

    Re: Eftermarknads slutsteg och parkerings sensorer

    Citat Ursprungligen postat av Hyvens
    Original huvudenhet kör balanserad lågnivå till slutsteget, det kommer blir sådär om man bara snor signalen och kör den rätt in i ett eftermarknadsslutsteg.

    Mvh
    Var kanske lite halvdan på att förklara. Original huvudenheten kommer jag inte använda. Menade att jag ska knippsa vid original steget så att jag kommer åt kablarna som leder till dörrarna och de andra högtalarna.

    Jag ska med två steg dra en kabel fram där en bluetooth sticka ska kopplas in direkt mot stegen. Som "HU" ska jag använda en surfplatta eller mobiltelefon, ja vad som helst med BT...

    Undrade bara om jag kan lämna mitten högtalaren kvar och ge ström till org steget BARA för att ha kvar parkerings hjälpen. Original steget ska jag INTE använda till musiken utan isåfall bara för att få parkerings hjälpets pip ur en högtalare...

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    222

    Re: Eftermarknads slutsteg och parkerings sensorer

    På en 05:a kommer parkeringsljudet från SID-enhetens interna högtalare så det borde inte vara något problem med den delen av projektet.
    Saab 9-5 Sport Edition 2.3t '01, 900 i16 '89

  5. #5

    Re: Eftermarknads slutsteg och parkerings sensorer

    Citat Ursprungligen postat av jse
    På en 05:a kommer parkeringsljudet från SID-enhetens interna högtalare så det borde inte vara något problem med den delen av projektet.
    Mjo lyssnade precis! Verkar som det stämmer så då är det ju lugnt

    Tack så mycket!

Liknande ämnen

  1. Parkerings skada ;(
    Av Anssyl i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-23, 22:28
  2. Parkerings Sensorer koppla?
    Av GiiZzMOo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 09:09
  3. Byta Parkerings lampor på 9-3 sc 06
    Av marcusforslin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 22:19
  4. parkerings skada
    Av toad i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 00:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •