Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem med bakhögtalare 9-3SS -06

  1. #1

    Problem med bakhögtalare 9-3SS -06

    Hallå,

    Har ett väldigt märkligt problem, ibland när jag startar bilen så får jag ett väldigt högt pulserande missljud från bakrehögtalarna. Spelar ingen roll om jag vrider av volymen ljudet är lika högt vad jag än ställer volymen på.

    Ljudet försvinner direkt jag stänger av stereon och kan vara bort när jag startar om den eller hela bilen.

    Jag misstänker att det kan ha kommit in någon fukt till bagaget då mina lister inte är helt 100%, har en hel del problem med isbildning rund hela bagageluckan.

    Som sagt ljudet är pulserande i takt, spelar ingen roll om jag använder radio, cd eller aux.
    Det är nästan alltid olika takter också och olika ljudnivå på "bultandet" nu senast var det som ett snabbt trumsolo. Låter även som att det bara är bas-elementet som bultar.

    Några idéer?

  2. #2
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: Problem med bakhögtalare 9-3SS -06

    Har du största stereon med 6x9'or i hatthyllan eller något av de mindre alternativen med bara 4" i hatthyllan?
    Det är väsentligt för att veta vilket "slutsteg" det är som krånglar. Har du 6x9 så kan det vara värt kanske att gå över kablaget till slutsteget och se så det inte någon dǻlig jordning eller liknande.
    Det sluststeget sitter till vänster i bagaget har jag för mig. så det är relativt lätt att komma åt.

    Om du bara har 4" i hatthyllan, så drivs de av huvudenheten som sitter i mittkonsollen fram vilket blir lite krångligare kanske att felsöka.
    Men först måste vi nog veta vilken stereo du har.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  3. #3

    Re: Problem med bakhögtalare 9-3SS -06

    Jag har det större med 6x9'or, ska fara ikväll och ställa bilden i varmgarage och öppna upp luckan till steget så all eventuellt fukt försvinner.

    Jag hoppas att det bara är något sånt skit fel.

  4. #4
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: Problem med bakhögtalare 9-3SS -06

    I värsta fall så går det ju fint att byta ut detta steg med relativt lätta ingrepp om det skulle vara kört och det är ingen brist på begagnade AMP2 hos bildemonteringarna då det inte brukar vara det steget som pajar.
    Men att driva ur all fukt och se över eventuellt kablage där bak till den är väl en bra start kan man tycka, lite oxidering kan ju ställa till med mycket skit.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

Liknande ämnen

  1. Byte av bakhögtalare
    Av soulprovider i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 21:26
  2. Bakhögtalare 9000 98a
    Av Purex i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-22, 00:57
  3. Bakhögtalare 9-3SS
    Av rs2600 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 23:10
  4. Nya bakhögtalare!?
    Av Magnus84 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 23:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •