Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: kylfläkt går konstant

  1. #1

    kylfläkt går konstant

    Hej,

    Jag har en SAAB 93 Vector -03.
    När jag för ett par dagar sen kom ut till bilen var batteriet helt urladdat.
    Efter att jag laddad batteriet och kopplat in märkte jag att kylfläkten går konstant på högsta effekt. Det är alltså inte AC:n eller kupefläkten, dessa fungerar normalt.

    Bilen avstängd och nyckel uttagen, men kylfläkten går till batteriet tar slut.

    Lämnade in den på lokala verkstaden och dom kunde konstatera att tempgivare var OK och att inga felkoder i datorn. Men visste inte vad felet kunde sitta.

    Någon som vet vad som kan vara fel och vad som behöver bytas?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    282

    Re: kylfläkt går konstant

    Citat Ursprungligen postat av martin123
    Hej,

    Jag har en SAAB 93 Vector -03.
    När jag för ett par dagar sen kom ut till bilen var batteriet helt urladdat.
    Efter att jag laddad batteriet och kopplat in märkte jag att kylfläkten går konstant på högsta effekt. Det är alltså inte AC:n eller kupefläkten, dessa fungerar normalt.

    Bilen avstängd och nyckel uttagen, men kylfläkten går till batteriet tar slut.

    Lämnade in den på lokala verkstaden och dom kunde konstatera att tempgivare var OK och att inga felkoder i datorn. Men visste inte vad felet kunde sitta.

    Någon som vet vad som kan vara fel och vad som behöver bytas?

    Tack på förhand!
    Ett relä som brunnit ihop så det drar hela tiden låter det som. Leta reda på vilket det är och provbyt med ett du vet fungerar (troligtvis sitter det flera likadana i bilen som du kan skifta mellan).

  3. #3
    Helt original 9-5 NORDICs avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    962
    Medlem#
    427

    Re: kylfläkt går konstant

    Jag gissar på kylfläktsstyrdonet. Det är den enheten på kylaren som den stora kontakten sitter på.
    Mvh. Anders.
    9-5 Aero MANUELL Hirschpower 260hk/400Nm XWD -11
    https://www.facebook.com/media/set/?set ... 92f86e56a1

  4. #4
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234

    Re: kylfläkt går konstant

    Citat Ursprungligen postat av 9-5 NORDIC
    Jag gissar på kylfläktsstyrdonet. Det är den enheten på kylaren som den stora kontakten sitter på.
    Kylfläktarna styrs utav motorstyrdonet. Det du tänker på är reläenheten för kylfläkten.

    Mvh Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •