Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hirsch honeycomb-front på 95 -00?

  1. #1

    Hirsch honeycomb-front på 95 -00?

    Tjena!
    Nu är det så att jag ska inhandla mig en Saab 9-5 aero sportkombi av årsmodell 2000. Och jag har fallit något fruktansvärt för honerycomb-fronten, och kan aldrig låta bli att låta bilen vara i originalutförande. Så tänkte se om det är någon som har något hum om hur pass omöjligt det är att få allt att spela ihop, vid en sån här ombyggnad?
    Det är ju denna fronten som jag vill ha på http://www1.garaget.org/archive/2/1025/ ... 161630.jpg

    Tack på förhand!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    191

    Re: Hirsch honeycomb-front på 95 -00?

    Det är nog gaaaaanska mycket plast som ska på om detta överhuvudtaget skall fungera.
    Det finns ju några som har plastat underdelen från 9-3 till 9-5 fronten (06-10).

  3. #3

    Re: Hirsch honeycomb-front på 95 -00?

    Citat Ursprungligen postat av andreas92
    Det är nog gaaaaanska mycket plast som ska på om detta överhuvudtaget skall fungera.
    Det finns ju några som har plastat underdelen från 9-3 till 9-5 fronten (06-10).
    Jo det var det jag trodde, men som sagt: jag har svårt för att låta bli att hålla bilar i originalutförande. Jo det har jag med sett.. men jag gillar inte vara som alla andra därför går jag i tankar om att ta HELA fronten för jag vill bara inte ha underdelen, utan hela köret!

  4. #4

    Re: Hirsch honeycomb-front på 95 -00?

    Det är väl bara sätta igång. Mycket arbete är det. Vad jag vet är det bara jag som har gjort det på en 06-10. Har inte sett någon mer. Sahlin håller på med den gamla 98-05 karossen. Kanske blir hela kitet på den.

  5. #5
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 099
    Medlem#
    1941

    Re: Hirsch honeycomb-front på 9-5 -00?

    Att få tag i en ng9-3 front du kan "labba med" är ju inga problem. Men har du en ng9-3 Hirsch honeycomb grill liggandes? För de är desto svårare att få tag i.

  6. #6

    Re: Hirsch honeycomb-front på 95 -00?

    Citat Ursprungligen postat av MrFrank
    Det är väl bara sätta igång. Mycket arbete är det. Vad jag vet är det bara jag som har gjort det på en 06-10. Har inte sett någon mer. Sahlin håller på med den gamla 98-05 karossen. Kanske blir hela kitet på den.
    Okejokej. Du råkar möjligen inte ha någon länk till hans bygge så man kan följa och tar lite inspiration ifrån?

  7. #7

    Re: Hirsch honeycomb-front på 9-5 -00?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941
    Att få tag i en ng9-3 front du kan "labba med" är ju inga problem. Men har du en ng9-3 Hirsch honeycomb grill liggandes? För de är desto svårare att få tag i.
    Jo det är jag väl medveten om! Men detta kommer bli ett rullande projekt, så jag får ju helt enkelt handla på mig grejer undan för undan då jag kommer över något som är till behag.

  8. #8

  9. #9

    Re: Hirsch honeycomb-front på 95 -00?

    Citat Ursprungligen postat av MrFrank
    http://www.garaget.org/?car=260754.

    Här är sahlins bil.

    http://www.garaget.org/forum/viewtopic. ... 80646&p=16

    Tack!

Liknande ämnen

  1. 9-3 TX grill med Hirsch Honeycomb
    Av Pelle i forum Efterlysning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-02-18, 11:55
  2. TX-front och Hirsch NG9-3
    Av Pelle i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-08-25, 20:40
  3. Hirsch front 9-5 -04a
    Av 95_TURBO i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-28, 15:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •