Bytte ut mitt steg och min låda igår, detta fick ersätta det gammla, jag vet att steget är aldeles förstort för den men jag ska investera större bas och låda när jag får pengar
http://www.garaget.org/?car=6272&image=60618
En kommentar?
Bytte ut mitt steg och min låda igår, detta fick ersätta det gammla, jag vet att steget är aldeles förstort för den men jag ska investera större bas och låda när jag får pengar
http://www.garaget.org/?car=6272&image=60618
En kommentar?
Min Ferrari röda Saab
http://www.garaget.org/?car=35925
Fick inte länken att funka
Mvh
nu ska den funkaUrsprungligen postat av Kasumi
Min Ferrari röda Saab
http://www.garaget.org/?car=35925
Hehe, steget är ju nästan större än baslådan
Men som sagt, med lite större bas och färdigklädd låda, så blir det snyggt.
Mvh
inte lätt att hitta ett ställe att sätta steget bara :/ man vill juh gärna att de ska va snyggt också!Ursprungligen postat av Kasumi
Min Ferrari röda Saab
http://www.garaget.org/?car=35925
Ja, det kanske ser lite suspekt ut om det ska ligga bara sådär.Ursprungligen postat av Lindströmaren
Skulle du bygga om lådan sen? Kanske kan bygga en bredare variant och
montera steget på den bakom?
Mvh
jag tror inte jag får in de på längden :/ har inte testat men... eller jo... måste gå, tack för tipset dock blir steget väldigt varmt och behöver god ventalation :PUrsprungligen postat av Kasumi
Min Ferrari röda Saab
http://www.garaget.org/?car=35925
Är den så bred?Ursprungligen postat av Lindströmaren
Mvh
nja, jag vet inte... de e ett as tro mig..Ursprungligen postat av Kasumi
Min Ferrari röda Saab
http://www.garaget.org/?car=35925
Då får du väl bygga ner den som den liggerUrsprungligen postat av Lindströmaren
Mvh
nackdelen nu är att jag inte kommer åt reservhjul med mera, utan måste demontera steget för att komma åt, mindre kul :PUrsprungligen postat av Kasumi
Min Ferrari röda Saab
http://www.garaget.org/?car=35925
Fasen vad negativ du ärUrsprungligen postat av Lindströmaren
Då återstår att sälja steget och skaffa en baslåda med integrerat slutsteg!
Mvh
Det går ju faktiskt att bygga på baslådan på utsidan med spånskiva fast man lämnar ju gavlarna öppna för kylning, sen kan man "sänka" in steget i baslådan i hålet man kapat upp som är exakt lika stort som steget... Och då gör man ju så Yttersta skivan går att lossa så man lätt sätter dit å ta bort steget, om ni nu fattar hur jag menar Fast då behöver du ju "lite" större låda till att börja med
låter som en intressant ide... tacktackUrsprungligen postat av JohanT
Min Ferrari röda Saab
http://www.garaget.org/?car=35925
Dra helvitte vilket stort aber!!
Hur många kalle-anka watt pumpar det ut?
Väger mer än bilen eller?
Saab 9000 AERO -93 (Finbilen) ... Volvo 142 DL -72 (jadu, lagom med renovering till 30års krisen)
Opel astra kombi -96 (brukisen)
Ja det där steget tar plats som f*n..
Mitt DLS monoblock levererar nog inte lika mycket som det där steget om man går efter specen, men i verkligheten vet jag inte.. kan bara spekulera
Mitt levererar 1x1000Wrms@1ohm, 1x700Wrms@2ohm och 1x500Wrms@4ohm och det är då hälften så stort som det där
Ta och be nån räkna ut en låda till den nya basen som du ska handla.
Då räknar man först ut hur många liter lådan ska vara på sen kan man variera måtten på den som man vill sålänge lådan är på lika många liter.
Så då kan du ju få lådan så den går från ena hjulhusidan till den andra. Då kan du ju bygge efter principen som JohanT nämde
mvh Isak
Dls watt är helt andra saker än Mds watt... Det ska man komma ihåg... DLS steg driver i vanliga fall bra mycket mer än ett mds steg med samma effekt fast det finns väl undantag...
nypris på steget var 15.000:- och det levererar bryggat 3600wrms @ 4ohm... dock så är detta ett MAX så den ger mig juh inte konstant... men tro mig... spelar nog bättre än de flesta svensson stegen... har problem att försörja steget med ström, då de lägger av efter man spelar för högt... får nog börja fylla bagagen med truckbatteri ingen som har en mds 12" tillsalu? den med "kolfiber" duk...Ursprungligen postat av JohanT
/Mvh Fredrik
Min Ferrari röda Saab
http://www.garaget.org/?car=35925
skillnaderna på watt och blabla är hur länge steget orkar leverera grejerna...Ursprungligen postat av JohanT
Min Ferrari röda Saab
http://www.garaget.org/?car=35925
MDS A-2000 DYNAMIC LIMITED
Med A-2000 har MDS lyckats med att korsa ett lyxigt ljud, en dynamisk karaktär och ett toppmodernt kärnkraftverk. Här finns inga kompromissar och steget är redan erkänt som det mest överlägsna bland dagens bilförstärkare. Kraftverket lämnar som mest 2920 WATT och har en maxförbrukning på 240A! Är avsäkrat för 150A och kräver en mycket god strömförsörjning för att prestera maximakt. Högtalarna ska vara i högsta kvalitet för att slutstegets inte allt för blyga ljudegenskaper ska komma till sin rätt. A-2000 håller ett stenhårt grepp om ljudet. Vid provkörning av det första stegen brändes 80A säkringar på löpande band. Ljudet och kraften var det tyngsta vi hört och känt. Är lämpat för extremt spelande och mycket kraftfulla element.
2 x 850 WRMS (4 Ohm) : 2 x 1500WRMS (2 Ohm) : 1 x 2920 WATT mono : 15 - 35.000Hz (+/- dB) : kanalseparation 68dB : THD Noise 0,098% : 15A säkring (yttre), 240 max : helt ställbar låg- och högpassfilter som kan användas samtidigt (NYHET) : subsonicfilter (ställbar) : lågpassdelning (50-500Hz med ställbart in/ut : högpassdelning (10-240Hz) : ställbart Q-värde med "BOOST" funktion (0,7-2,8 VRMS) : ingångskänslighet (0,2-5 VRMS) : nya skyddsketsar av NOMAND typ och 3s startfördröjning : värmeavkäning över hela steget med automatisk "protection" vid 85c : storlek : 630 x 55 x 235 (BxHxD) : vikt 8,2kg
Där har ni all info ni kan få om steget!
Min Ferrari röda Saab
http://www.garaget.org/?car=35925