Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Cd-växlare slutat fungera, 9-5 2006

  1. #1

    Cd-växlare slutat fungera, 9-5 2006

    Hej

    Min cd-växlare i min 9-5 från 2006 har slutat att fungera.

    Felbeskrivning:
    Jag skulle växla från radio till cd genom att trycka SRC på ratten, men inget hände.
    Testar på CD knappen på fronten, och då svarar panelen "ingen cd laddad", vet dock att den är laddad med 5 skivor.
    Trycker jag på knappen fler gånger får jag ingen respons (radion visas hela tiden)
    Trycker jag LOAD för att ladda en skiva börjar den förbereda för laddning (hör mekaniskt ljud) med den slutar efter någon sekund och radion visas igen. Tycker jag LOADigen händer inget alls.
    Trycker jag EJECT svarar den "ingen skiva ladda" vid första försöket, efter det ingen respons.

    Kan man på något sätt forcera att växlaren gör en ny scanning av vad som är laddat?

    Bilen blev strömlös förra veckan, vet dock i te om det har med saken att göra

    Tips någon

    Mvh

  2. #2

    Re: Cd-växlare slutat fungera, 9-5 2006

    Ingen som känner igen problemet?

    Det får väl bli att byta stereon. Hur kollar jag upp tillverkarkod på stereon så att
    jag får rätt?
    Något man bör tänka på om man köper en begagnad (kodning, gifta ihop den med systemet)?

    Stereon ifråga är en "Saab Audio med CD-växlare 200W " enl offerten från inköp

    Mvh

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av _mattis_ Visa inlägg
    Ingen som känner igen problemet?

    Det får väl bli att byta stereon. Hur kollar jag upp tillverkarkod på stereon så att
    jag får rätt?
    Något man bör tänka på om man köper en begagnad (kodning, gifta ihop den med systemet)?

    Stereon ifråga är en "Saab Audio med CD-växlare 200W " enl offerten från inköp

    Mvh
    Hej Mattis!
    Fick du någon ordning på felet? Har samma fel på min 9-5:a från 2006.

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    Senaste aktivitet på _mattis_ var för ett år sedan, men du kan ju ha tur att han läser det här ändå. Lycka till!
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 163
    Hej

    Jag hade samma fel på min -07'a

    det går att ta själva växlaren från en fungerande enhet utan att behöva gifta om något.
    Det räcker att du tar växlarmekanismen från en enhet med växlare, 150W eller 200W har ingen roll, kolla bara att den du tar från har växlare vilket syns på att den har en knapp "LOAD"
    Min funker sedan dess
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Radio slutat fungera, knackande ljud i 9-3 2006
    Av Pake80 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-09-25, 23:37
  2. Backsensorer mm har slutat fungera, 9-5
    Av Linus9-5 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-30, 19:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •