Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Skaffa Navi/Pekskärm till TTiD -08

  1. #1

    Skaffa Navi/Pekskärm till TTiD -08

    Hejsan! Ny här och skulle vilja fråga personligen för jag har letat hela kvällen och inte hittat något vettigt alls!

    Jag har vanliga 150w infotainment som jag fattat det men skulle vilja ha åtminstone saabs egna pekskärm om det går få i navi så är det bara plus, men hittar inget om det förrutom installations guider men jag vill gärna hitta en enhet också då jag tycker att 150w systemet är fullt tillräckligt, så bara HU räcker för mig, så om någon vet något så skriv gärna för jag blir knäpp på detta!

  2. #2
    Grundladd vip-rs avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    207
    Medlem#
    8542

    Re: Skaffa Navi/Pekskärm till TTiD -08

    Har läst i en tråd att det ska gå å eftermontera navigationen men väldigt invecklat,billigare å enklare att köpa ett annat märke än orginalstereon å koppla in om man nu vill ha navigation.

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458

    Re: Skaffa Navi/Pekskärm till TTiD -08

    Nja, så komplicerat ska det väl inte vara på MY07>. På gamla MY03-06 så var det ganska komplicerat med flera separata burkar som skulle in på olika ställen. Men som sagts, det är nog billigare och enklare att sätta in en eftermaknads dubbel-DIN stereo.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4

    Re: Skaffa Navi/Pekskärm till TTiD -08

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Nja, så komplicerat ska det väl inte vara på MY07>. På gamla MY03-06 så var det ganska komplicerat med flera separata burkar som skulle in på olika ställen. Men som sagts, det är nog billigare och enklare att sätta in en eftermaknads dubbel-DIN stereo.
    Ok tack för infon men jag vill gärna veta var man kan köpa pekskärmen om det ens går för jag har letat överallt känns det som och inte hittat. Men om jag skulle köpa en dubbeldin så förlorar jag väl alla funktioner som finns från frabrik eller?

  5. #5
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458

    Re: Skaffa Navi/Pekskärm till TTiD -08

    Det är ju inte bara pekskärmen det handlar om utan hela stereon. På MY07> så är hela stereon en enda enhet inklusive skärm och navigation. Du kanske tänker på gamla fram t.om MY06. Där var det flera olika delar med en huvudenhet som innehöll radiomottagaren, en DVD-läsare för nav, en separat skärm mm. Det enda som ev. kan bli krångligt med dom nya, är klockfunktionen. Det är flera saker i bilen som behöver tidfunktion, t.ex serviceintervall, värmarstyrning med SID mm. Tydligen så ställs alla dom tiderna ifrån den centrala klockan i stereon. Troligen eftersom radion kan ta emot RDS-tid och GPS-tid.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Partille
    Inlägg
    1 057
    Medlem#
    4097

    Re: Skaffa Navi/Pekskärm till TTiD -08

    Går att få tag på billiga enheter då och då.
    Uppdaterad skiva får man för små pengar från Dubiös leverantör i England...
    ca 400 Sek ink fakt

    Om du monterar en eftermarknads enhet så tappar du styrningen av dieselvärmaren,
    om jag har läst på rätt. det andra går att få till. EDIT Står ju i inlägget ovan!!

    Du bör få till det hela för under 4000.( med sena kartor)

    Det som stör mig lite är att jag inte hittat hur jag skall kunna ha bara nav och inte radio på
    utan jag slår ner volymen, men det bör ju gå att lösa med någon knapp...


    /per
    SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
    BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport

  7. #7
    Grundladd vip-rs avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    207
    Medlem#
    8542

    Re: Skaffa Navi/Pekskärm till TTiD -08

    Citat Ursprungligen postat av dullen87
    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Nja, så komplicerat ska det väl inte vara på MY07>. På gamla MY03-06 så var det ganska komplicerat med flera separata burkar som skulle in på olika ställen. Men som sagts, det är nog billigare och enklare att sätta in en eftermaknads dubbel-DIN stereo.
    Ok tack för infon men jag vill gärna veta var man kan köpa pekskärmen om det ens går för jag har letat överallt känns det som och inte hittat. Men om jag skulle köpa en dubbeldin så förlorar jag väl alla funktioner som finns från frabrik eller?
    I bland dyker där upp på blocket,laga eller bildelsbasen, men man får vara snabb för dom försvinner ganska fort
    Kolla på Gäresta bildemontering på bildelsbasen under demonteringsobjekt,för dom ska börja skrota en massa nya saabar i nästa vecka,jag har för mig att där var nav i några.

Liknande ämnen

  1. Skaffa reservnyckel till Saab 9-5 02a
    Av moadd i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 12:16
  2. Skaffa mer nycklar till og900
    Av Jlarsson i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 17:54
  3. Tänkte skaffa vinge till bilen.
    Av Cabmange i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-12-04, 23:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •