Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: No aux input device

  1. #1

    No aux input device

    Har en Saab 9-5 -07 Biopwer som jag fått lite problem med.
    Det är nämligen så att lite då och då vägrar stereon känna av att jag har en aux kabel ansluten till den i fronten.
    Nästa dag man startar den kan den lika väl hitta den och allt som vanligt igen och det kan nu fungera i veckor/månader utan problem.

    Har testat med olika kablar och även olika telefoner/mp3 spelare med samma reslutat, testat att vicka på kabeln när den sitter i kontakten för att se om det glappar men lyckas inte få stereon att ta kabeln. Men sen som sagt nästa dag kan allt vara som det ska igen

    Har ni något tips på hur jag kan göra?
    Finns det fler anslutningar på baksidan av stereon så man kan dra en separat aux hona någonstans eller måste jag skruva isär hela skiten för att testa att löda om kontakten?

  2. #2

    Re: No aux input device

    Jag löste det, plockade isär hela enheten och löde om kontakten till aux porten då man tydligt såg att det var dåligt gjort.
    Nu är allt på plats igen och fungerar, det enda krångliga var att få tillbaka de 4a skruvar som håller enheten i bilen då det är hål på sidorna där skruvarna vill trilla ner i :-)

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 613

    Re: No aux input device

    Citat Ursprungligen postat av Death On Wings
    Jag löste det, plockade isär hela enheten och löde om kontakten till aux porten då man tydligt såg att det var dåligt gjort.
    Nu är allt på plats igen och fungerar, det enda krångliga var att få tillbaka de 4a skruvar som håller enheten i bilen då det är hål på sidorna där skruvarna vill trilla ner i :-)
    Använd magnet
    Hinner inte med allt.....

Liknande ämnen

  1. Lite input kring bilbyte till ev NG9-5-MY11 eller 9-3-MY11.
    Av Johannyman i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 14:54
  2. Input ang hur få tätt mellan TD04 och T3 x-rör
    Av HFR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 21:06
  3. Input om Hyundai Tuscon, Landrover o andra Suvar!
    Av Conny L i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 17:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •