Tjena!
Har blivit dags att byta mina bussningar i bakaxeln på min 9-3:a -02.
Någon som har gjort detta och vet vad man behöver lossa? Räcker det att släppa stötdämparna för att få ner axeln tillräckligt för att komma åt?
Tjena!
Har blivit dags att byta mina bussningar i bakaxeln på min 9-3:a -02.
Någon som har gjort detta och vet vad man behöver lossa? Räcker det att släppa stötdämparna för att få ner axeln tillräckligt för att komma åt?
Kör Saab 9-3 SC 1,8t Biopower -08 med Maptun Steg 1 220hk
Hej
Jag har gjort de på min og9-3 -98
De var jäkligt mycket bök, jag var tvungen att lägg ner avgassystemet också för att komma åt att lossa bakaxeln på vänter sidan. (dock hade jag eftermarknads 2.5" vet inte om de var de som ställde till de.)
Jag gjorde de dock i ett vanligt Svensson garage (= trångt) med vanliga garage domkraft och ställ, så om du har tillgång till lyft osv så är de nog lättare att komma åt.
Var för mig riktigt svårt att få ut de gamla bussningarna också kämpa hel dag med de.
Men skulle jag göra de igen hade jag nog lossat på bromsslangarna också (förutom stötdämparna då så klart.) så att man kunde ta ner och flytta runt på hela bakaxeln så man kunde jobba på den när man kommer åt bättre.
http://www.iso-nisse.net/images/bila...l/DSCN1912.JPG
länkar in en bild av när jag höll på.
SAAB og9-3 -98 280hk maptun steg3+ TwinPipe - http://www.garaget.org/?car=138137
Volvo XC70 -02 250hk - http://www.garaget.org/?car=278272
Volvo S60 -06 D5 185hk
Tack, bytt idag. Ska se om jag orkar göra en Guide lite senare som nån kanske kan lägga i FAQ:en.
Kör Saab 9-3 SC 1,8t Biopower -08 med Maptun Steg 1 220hk