Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Montera bort innerpanel på baklucka? (Lampjävel)

  1. #1

    Montera bort innerpanel på baklucka? (Lampjävel)

    Hej!
    Försöker hjälpa enkompis inför en besiktning.
    Det är en saab 9-3 08a sportkombi

    Lampan till regskylten fungerar inte, när jag skulle byta ut rörlampan som sitter där så inser jag att själva fästet, den ledande metallbiten har rostat sönder totalt. Enligt saab i Borås ett vanligt fel.
    Men det går inte att komma åt att varjen laga eller få bort själva hållarna. Så för att komma åt antar jag att hela den inre plastpanelen måste bort på bagageluckan?
    Den sitter i två skruvar på "undersidan" men sen då? Är det bara klipps? Är det våld som gäller?
    Vill inte ha sönder nått då det inte är min bil. Tänkte om nån här vet om den a: går sönder lätt? och b: sitter nå dolt där som jag inte upptäckt. och c; eller är jag helt fel ute?

    Tack på förhand, lite akut för bilen måste besiktigas snart!
    // Alex

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458

    Re: Montera bort innerpanel på baklucka? (Lampjävel)

    Nu har jag inte sett hur det ser ut på kombin, men på sedanen är det skruvar till innerhandtaget som man drar igen luckan med, och sedan bara SAAB:s vanliga plastnitar. Nitar tycker man bara in mittpluggen på och sedan tar man bort niten. Återanvänds vid monteringen om man inte sabbat niten med för mycket våld.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3

    Re: Montera bort innerpanel på baklucka? (Lampjävel)

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Nu har jag inte sett hur det ser ut på kombin, men på sedanen är det skruvar till innerhandtaget som man drar igen luckan med, och sedan bara SAAB:s vanliga plastnitar. Nitar tycker man bara in mittpluggen på och sedan tar man bort niten. Återanvänds vid monteringen om man inte sabbat niten med för mycket våld.
    Det sitter inget innerhandtag sitter två skruv, sen ser det ut som att låsningsmekanismen inte alls håller plasten/panelen.
    Sitter inte plastnitar, det är liksom tygklätt så det finn singet med alls att skruva bort..
    Kanske kan fixa bilder så nån kanske ser nått jag inte ser :/

Liknande ämnen

  1. Montera emblem baklucka NG9-3 SC
    Av MaMa i forum Allmänt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2017-07-14, 23:33
  2. Hur får man bort gasfjädrarna/dämparna till baklucka på 9-3?
    Av pegul i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 11:52
  3. Montera emblem på baklucka 9-5 - hur göra?
    Av Vector1 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 11:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •