Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Speedparts sämst på att svara på mail?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Vellinge/Malmö
    Inlägg
    355

    Speedparts sämst på att svara på mail?

    Mailade dem i torsdags och fortfarande inte fått svar.

    Kan tycka att ett företag borde höra av sig inom 3 dagar. Inga avancerade frågor som jag ställde.

    Fler som haft samma problem?
    Turbo X 08
    Saab 9000 CSE 97

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Prova en gång till , dom kanske knappade bort det av misstag. Jag har aldrig haft problem.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  3. #3
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 098
    Medlem#
    1941

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Det varierar nog. Ibland får man svar snabbt, ibland aldrig.

    Jag har ett annat exempel, jag skickade ett mail till MapTun för ca4veckor sedan med några frågor inför en order jag tänkte lägga hos dem inbegripandes xx.xxxkr. Men har ännu inte fått svar. Så ordern gick till ett annat företag igår istället, som för visso var betydligt dyrare, men som gav svar. Sen så kan man ju inte förlita sig helt på e-mail. De "försvinner" ibland på ett sätt som ett telefonsamtal inte gör. Men i dagens IT-samhälle klassar vi ju mailkommunikation som en självklarhet & förväntar oss respons från de som har detta som kommunikationsmedel. Så även jag. Men att det tar en dag eller två att få svar gör mig inget, det är ju finessen med e-mail, att det inte är direktkommunikation, även om vissa tror det. Men en vecka eller en månad är tummen ner. Vill jag ha omgående svar får jag ta personlig muntlig kontakt.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    144

    Speedparts sämst på att svara på mail?

    Har order på ca 16000kr som jag mejlat i frågat vad som händer men inget svar... Dåligt tycker jag!!

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    144

    Speedparts sämst på att svara på mail?

    Dessutom är det ju omöjligt att ringa dit. Svarar aldrig...

  6. #6
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Är det fortfarande bara en telefonsvarare som hänvisar till mail istället?

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    113
    Medlem#
    8929

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Dom har svarat på mina Mail samma dag. Eller dagen efter. Ringa är tyvärr helt omöjligt nu. Men för över ett år sen så gick det hur bra som helst.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Beställde hirsch grillsats till min9-3 aero-09 i dec. Gult ljus.. Efter ett tag maila jag o fråga när den kom.. Fick svar 2:a gången att det e nyproduktion 6-12 veckor. Sen blev det rött ljus efter det mailet.. Idag så jag på deras hemsida nu väntar jag på mail däråatt artikeln utgått.. Och att dem fått instrumentsarg åter i lager från hirsch.. Fast för 3940:- innan 2950:- och helt plötsligt är ANA:s instrumentsarg för 2950:- slutsålda... Hmmmm.. Undrar om jag får mail att min order är canclad

  9. #9
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941
    Det varierar nog. Ibland får man svar snabbt, ibland aldrig.

    Jag har ett annat exempel, jag skickade ett mail till MapTun för ca4veckor sedan med några frågor inför en order jag tänkte lägga hos dem inbegripandes xx.xxxkr. Men har ännu inte fått svart.
    Det var skumt det,

    Maptun är verkligen den företag som svarar väldigt snabbt och skicka grejerna blixt snabbt.

    Det är min erfarenhet utav dom.Du borde helt enkelt frågat igen om order, allt kan jo hända med e-mail.

    Jag skickar min order mm till Anders , grymt snabb är han..
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  10. #10
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 098
    Medlem#
    1941

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    [quote=Aero++]
    Citat Ursprungligen postat av "Fredrik / 1941":3u9inx8w
    Det varierar nog. Ibland får man svar snabbt, ibland aldrig.

    Jag har ett annat exempel, jag skickade ett mail till MapTun för ca4veckor sedan med några frågor inför en order jag tänkte lägga hos dem inbegripandes xx.xxxkr. Men har ännu inte fått svar.
    Det var skumt det,

    Maptun är verkligen den företag som svarar väldigt snabbt och skicka grejerna blixt snabbt.

    Det är min erfarenhet utav dom.Du borde helt enkelt frågat igen om order, allt kan jo hända med e-mail.

    Jag skickar min order mm till Anders , grymt snabb är han..[/quote:3u9inx8w]
    Jag har även varit med om lång väntetid hos MT vid tidigare tillfälle, "hamnat mellan stolarna" hette det då, eller nått i den stilen. Men även snabba svar. Så alla har sina fläckar oavsett om de heter SP, MT eller något annat.

    Jag kan tänka mig att den inkommande mailskörden är ganska så stor till dessa företag.

  11. #11
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 484
    Medlem#
    6901

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Beställde i mellandagarna ganska mycket delar till min 9-5a hos Maptun Parts.
    Hörde inget från dom så i början på januari skrev jag ett mail och frågade hur det gick , då fick jag svar väldigt fort att det varit hård belastning och lite personal under jul och nyår, det förstår jag och dom skickade grejerna strax där efter.
    Jag fick 2 paket från dom och ena kom med Fedex som bara kunde köra ut mellan 08-16 när vanligt folk jobbar så jag fick åka till Arlanda och hämta detta. Det andra kom till mitt lokala ombud. (Orsaken var att bromsarna jag beställde fanns hos en återförsäljare till Maptun och dom skickade dom direkt från deras ÅF för att korta ner lev. tiden till mig , vilket var schysst!)
    När jag öppnar paketen märker jag att det saknas grejer , mailade maptun igår och idag ringde Anders upp mig och vi löste det på ett bra och smidigt sätt.

    Att det blir problem det kan jag leva med sålänge företaget gör det dom kan för att rätta till det och Maptun eller Maptun Parts i detta fall får högsta betyg hos mig trots ganska mycket strul med leveransen , men dom löste detta så smidigt och var snabba och vänliga med bra bemötande och hjälpsamma.

    Kort sagt så rekommenderar jag Maptun Parts. 10/10
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Vellinge/Malmö
    Inlägg
    355

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    1 vecka nu och inget svar. Riktigt dåligt.

    Får hitta en annan återförsäljare istället.
    Turbo X 08
    Saab 9000 CSE 97

  13. #13
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Danne
    Beställde i mellandagarna ganska mycket delar till min 9-5a hos Maptun Parts.
    Hörde inget från dom så i början på januari skrev jag ett mail och frågade hur det gick , då fick jag svar väldigt fort att det varit hård belastning och lite personal under jul och nyår, det förstår jag och dom skickade grejerna strax där efter.
    Jag fick 2 paket från dom och ena kom med Fedex som bara kunde köra ut mellan 08-16 när vanligt folk jobbar så jag fick åka till Arlanda och hämta detta. Det andra kom till mitt lokala ombud. (Orsaken var att bromsarna jag beställde fanns hos en återförsäljare till Maptun och dom skickade dom direkt från deras ÅF för att korta ner lev. tiden till mig , vilket var schysst!)
    När jag öppnar paketen märker jag att det saknas grejer , mailade maptun igår och idag ringde Anders upp mig och vi löste det på ett bra och smidigt sätt.

    Att det blir problem det kan jag leva med sålänge företaget gör det dom kan för att rätta till det och Maptun eller Maptun Parts i detta fall får högsta betyg hos mig trots ganska mycket strul med leveransen , men dom löste detta så smidigt och var snabba och vänliga med bra bemötande och hjälpsamma.

    Kort sagt så rekommenderar jag Maptun Parts. 10/10

    Håller med. Köpte en koppling där.
    Men hände inte något på ett tag, så ringde.
    Svara direkt, o grym service. Fick besked vad som hände med ordern och när den skulle komma.

    Synd de inte har lika bra utbud som SP.

  14. #14
    Grundladd vip-rs avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    207
    Medlem#
    8542

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Citat Ursprungligen postat av kolven28
    Beställde hirsch grillsats till min9-3 aero-09 i dec. Gult ljus.. Efter ett tag maila jag o fråga när den kom.. Fick svar 2:a gången att det e nyproduktion 6-12 veckor. Sen blev det rött ljus efter det mailet.. Idag så jag på deras hemsida nu väntar jag på mail däråatt artikeln utgått.. Och att dem fått instrumentsarg åter i lager från hirsch.. Fast för 3940:- innan 2950:- och helt plötsligt är ANA:s instrumentsarg för 2950:- slutsålda... Hmmmm.. Undrar om jag får mail att min order är canclad
    Att grejerna e slutsålda på ANA kan bero på att Maptun och Speedparts har köpt upp grejerna kanske,hände likadant med golvmattorna till 9-3 blev slutsålda samma dag som Maptun lade upp dom på sin sida. Kompletta fjäderbennen likadant tydligen,speedparts har men inte ANA.

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Realcar är inte bättre dom. Skrev till dom för över ett år sedan när det va nyöppnat har inte fått svar ännu. Men nyhetsbrev skickar dom i tid och otid. Inte mycket till service där heller.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hyllinge
    Inlägg
    896

    Speedparts sämst på att svara på mail?

    Realcar svarar i telefon har jag märkt
    9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84

  17. #17

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Ja Speedparts är ju inte direkt kungar att svara i telefonen.
    Saab 9000 672hk

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    1 233
    Medlem#
    13784

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Mailade också till Maptun i mitten av december för att ställa en fråga innan jag lade en beställning - julrean lockade. Har fortfarande inte fått svar.
    ---------------------------------
    9-3 cabrio '99

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Men maptun svarar i telefon iallafall.. Jag har alltid ringt och lagt min beställningar där och det har funkat

  20. #20
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 484
    Medlem#
    6901

    Re: Speedparts sämst på att svara på mail?

    Maptun skickade med ett set med textilmattor till min 9-5 som plåster på såret , oerhört bra kundomhändertagande.

    Somsagt 10/10.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

Liknande ämnen

  1. Aerokonverterad 9-5.. går sämst på full gas..
    Av T16_AeRo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 12:16
  2. SAAB sämst i test!
    Av Mackan_vaxjo i forum Allmänt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 10:23
  3. 9000 2,3T Sport går sämre än sämst! Vad för fel?<Fixat>
    Av HELLracing i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2005-01-06, 05:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •