Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Lampa till tripp/kilometerräknare lyser ej med SID inkopplad

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    135
    Medlem#
    11119

    Lampa till tripp/kilometerräknare lyser ej med SID inkopplad

    Har fått ett litet problem med min og9-3. Allt började med att jag fick hem min Tech2 och var ju givetvis tvungen att testa alla funktioner. Hittade då under MIU (Main Instrument Unit) en funktion för att öka/minska LCD offset. Ökade den lite för att se vad som skulle hända, då slocknade displayen till tripp/kilometerräknaren. Minskade tillbaka till ursprungligt värde, fortfarande var det kolsvart.
    Efter att ha rivit ut instrumentpanelen så visar det sig att displayen fungerar och visar som den ska, men lampan tänds inte (lampan är hel). Men om jag vrider om tändningen med SID:en urdragen så fungerar det ordentligt och kopplas SID:en in så är tänds inte lampan förrän jag dragit ur SID:en och stäng av & på tändningen.

    Frågan är, vad har hänt? Jag är ju 110% på att felet uppstod i samband med omprogrammeringen, så grejen är bara att fatta vad som hände och åtgärda eventuella skador

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    135
    Medlem#
    11119

    Re: Lampa till tripp/kilometerräknare lyser ej med SID inkop

    Svarar på min egna tråd: Jag programmerade om LCD-offseten, som från början stod på 0%. Så när jag ökade till 10% så visade den inget och jag ställde då tillbaka den till 0% och ändå svart.
    Antagligen så visade Tech2:an fel, för i själva verket skulle värdet varit närmare 100% så när jag stegade mig upp till 40% så började det lysa svagt -> Nu fungerar det efter en ändring till rätt värden

    Hoppas ingen mer gör samma fel som mig, och även river ut instrumenteringen 2 ggr..

Liknande ämnen

  1. Belysning till instrument, tripp, Acc, SID m.m.
    Av stayhard i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 15:41
  2. En liten tripp till München.
    Av Tony 418 i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 15:53
  3. SRS lampa lyser
    Av Bohlin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 13:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •