Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: P1141 efter optimering i T7 suite

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    105

    P1141 efter optimering i T7 suite

    Hej!

    Fick i förra veckan en felkod på min 9-5 2,0 ltt -99, försökte läsa ur den med min elm327 men gick bet på det. Fick reda på av en vän att obd2 var tvunget att vara aktiverat i mjukvaran.

    Plockade ur boxen och fick hjälp med att optimera mjukvaran till ett steg 1, open sid samt obd2 funktion. Vi läste ur p0327 i samband med optimeringen. Misstänkte def TK så det låter inte omöjligt.

    När boxen är tillbaka i bilen igen så verkar den gå som den ska, men får en felkod p1141 på förvärmning bakre lambda. Trots att jag inte har någon bakre lambda och att den är inaktiverad i programmet. Kan förvisso läsa ut och nolla den med min elm327. Men kommer tillbaka direkt.

    Läste någonstans att det kunde bli så när man aktiverade obd2 i t7 suite och endast hade en lambda. Någon mer som har erfarenhet av det?

    Obd2 funktionen är ju guld värd när man felsöker, men får väll avaktivera den om CE lampan ska envisas med att lysa. Har bes till veckan så måste vara släkt då..

    Tack på förhand!
    /Alm

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hyllinge
    Inlägg
    898

    P1141 efter optimering i T7 suite

    Ett litet tips, det går att läsa ut felkoder med hjälp av opensid (din kompis kan nog hjälpa dig med detta). Du behöver därför ingen obd2 läsare till det.
    9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: P1141 efter optimering i T7 suite

    Nästa tips är att du har en 99'a dvs du har ingen bakre lambda sond... Be han som hjälpte dig med programmet stänga av den bakre sonden.

    Edit: Oj, läste visst inte första posten...

    Är bakre sonden avstängd och faktiskt inte inkopplad så kan den inte sätta felkod på detta. Antingen det ena eller det andra av dom två är inte gjort ordentligt.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    105

    Sv: P1141 efter optimering i T7 suite

    Okej, på så vis har inte använt open sid förut. Men det är ju riktigt smidigt isåfall

    Läste lite på ett annat forum lite fort

    http://forum.ecuproject.com/showthread. ... 0453-P1444

    Uppfattar det som att han har samma problem och att det kom efter han aktiverat obd. Känns lite märkligt dock. Är originalfilen i grunden så det borde ju stämma tycker man.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    105

    Sv: P1141 efter optimering i T7 suite

    Kan återkoppla om någon annan får samma problem. Efter att obd2-funktionen är avaktiverad i t7suite så fungerar det klockrent, utan felkoden p1141

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Spikningar efter T5-suite
    Av Chrille i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 13:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •