Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hackande 95:a under 1/4 tank

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Gusum
    Inlägg
    81

    Hackande 95:a under 1/4 tank

    så nu har jag upptäckt lite mer "problem" med min 95 aero -00 med nordic steg 3 program.

    När tankmätaren går under 1/4 tank och jag trycker på så hackar den och beter sig precis som att den har tändmissar eller att ett stift inte orkar med men så fort jag tankar bilen över 1/4 tank försvinner problemet

    Var först inne på att det var tändkassetten som spökade innan jag upptäckte det där med 1/4 tank men om det var att motorn missade tända så ska väl motorlampan blinka när det uppkommer eller har jag fel??

    Hur som så är motorlampan släckt hela tiden så nu börjar jag tro att det är nått fel på tankamaturen, typ att den suger luft nånstans när bränslenivån blir för låg.

    Har ju tänkt att köpa en henko pump snart men tänkte kolla här ifall nån annan haft samma problem som jag och om mina uppfattningar om blinkande motorlampa vid tändmissar stämmer????
    Lev livet som fan innan livet lever fan med dig

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 469
    Medlem#
    11937

    Re: Hackande 95:a under 1/4 tank

    Nu är jag lite osäker på hur pumpen ser ut i 9-5an, men på min gamla 900 var det en gummibälg längst ner som hade i uppgift att suga upp bensinen som är i botten på tanken. Med tiden kan det gummit luckras upp och bli otätt, då kan pumpen börjar suga luft när bensinnivån sjunker under första hålet i gummit.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Gusum
    Inlägg
    81

    Re: Hackande 95:a under 1/4 tank

    mmm ska bli intressant när man köpt ny pump och tar upp amaturen och se ifall man kan se nått misstänkt, är ju "skumt" iallafall
    Lev livet som fan innan livet lever fan med dig

Liknande ämnen

  1. Acc skillnader varmt/kallt/full tank/halv tank/ACC av-på
    Av Sasse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 08:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •