Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: No disk..?

  1. #1

    No disk..?

    Tjenare!
    Köpt min första bil för några dagar sedan "saab 9-3 2.0t 2002, allt funkar kanon förutom det att CD-spelaren ska strula för mig.. direkt när jag köpt bilen så satte jag in en skiva i spelaren men den startade aldrig utan står bara no disk när jag försöker spela den eller ta ut den vet ju dock att det är en skiva i den.. så har det nu stått ända sen jag fick bilen så fort jag klickat på CD. Jag är inte bra på bilar för 5 öre så därför frågar jag om hjälp här, jag har sökt lite själv utan resultat.. har provat av bryta strömen helt från batteriet en kort stund samt att ta ut säkringarna som hör till radio/CD. Tacksam för svar då jag är trött på att lyssa på samma låtar som går om och om igen på radion..
    MVH

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    90
    Medlem#
    7003

    Re: No disk..?

    Detta kanske inte är till någon hjälp men vet att min 9-3 -01 hade lite problem att läsa vissa brända skivor. Antar att du provat med en köpt skiva. Ett annat alternativ är ju att skaffa en rengöringsdisc om det finns att få tag i.
    Hoppas du löser problemet
    //Emil
    "Rikedom är bättre än fattigdom, om inte annat så av ekonomiska skäl." - Woody Allen
    SAAB 9³ SC Vector 2.0T -06

  3. #3

    Re: No disk..?

    Kan det spela någon roll ifall det är en bränd skiva? för det är en bränd jag matade ni? problemet ligger ju i att jag inte får ut skivan nu heller så kan ju inte prova med en vanlig inte bränd skiva

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    782
    Medlem#
    4900

    Re: No disk..?

    Har du provat hålla inne eject knappen "länge" ?
    Ev. Prova att sticka in en skiva till i hålet . Inte hela vägen...
    Min Svarta 9-5 AERO -00 http://www.garaget.org/?car=26131

  5. #5

    Re: No disk..?

    Citat Ursprungligen postat av marasp
    Har du provat hålla inne eject knappen "länge" ?
    Ev. Prova att sticka in en skiva till i hålet . Inte hela vägen...
    Ja jag har provat att hålla in knappen länge utan resultat.. står fortfarande bara no disk och åven provat med en annan skiva.. får spel på den där spelaren snart..

  6. #6

    Re: No disk..?

    Citat Ursprungligen postat av MoliJox
    Detta kanske inte är till någon hjälp men vet att min 9-3 -01 hade lite problem att läsa vissa brända skivor. Antar att du provat med en köpt skiva. Ett annat alternativ är ju att skaffa en rengöringsdisc om det finns att få tag i.
    Hoppas du löser problemet
    //Emil
    Kan det spela någon roll ifall det är en bränd skiva? för det är en bränd jag matade ni? problemet ligger ju i att jag inte får ut skivan nu heller så kan ju inte prova med en vanlig inte bränd skiva..?

  7. #7

    Re: No disk..?

    Problemet är löst men vet inte vad jag gjorde för att fixa det dock haha Jag bestämde mig för att ta ut hela stereon så gjorde det och sen skuvade jag bort lockat som satt högst upp stereon, då såg jag skivan och insåg att den inte hade fastnat för att den låg lustigt eller något utan den såg ut att ligga som den borde.. men ändå funkade det inte att ta ut den, jag bestämde mig för att skruva bort själva cd delen för att ta med mig den inomhus och undersöka den närmare. när jag tagit bort några skruvar så insåg jag att det va ganska krångligt att lossa bara cd spelaren så jag började mig för att skruva tbx den igen.. när allt va dit skruvat igen så skulle jag starta den och prova så att fortfarande radion funkade innan jag satte tbx stereon in i "hålet".. då när jag startade stereon så hoppade CDn igång och spelade vilket den inte har gjort förut.. då klickade på eject direkt och den spottade ut skiva utan problem..? så gick jag in och hämtade en skiva som inte var bränd och matade in.. den funkade hur bra som helst, tog ur den skivan och satte tbx den som först strualde och även den funkar att spela och ta ut och in nu utan problem, hoppas det har löst sig nu och att det inte bara funkar för tillfället!

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Töreboda
    Inlägg
    90
    Medlem#
    7003

    Re: No disk..?

    Skönt att det förhoppningsvis löste sig. Min orginalstereo var känslig om jag brände skivan med för hög hastighet.
    //Emil
    "Rikedom är bättre än fattigdom, om inte annat så av ekonomiska skäl." - Woody Allen
    SAAB 9³ SC Vector 2.0T -06

Liknande ämnen

  1. Klona partion av disk till ny SSD disk?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-12-15, 17:41
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 14:16
  3. "Galvade" hjulbultar till 9000 över disk i STHLM?
    Av csan i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 18:07
  4. Svar: 49
    Senaste inlägg: 2005-05-12, 17:09
  5. Hard-core-rakt-över-disk-trim
    Av perr i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 18:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •