Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Bra verkstad runt Norrköping

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395

    Bra verkstad runt Norrköping

    Hej!
    Sen Nordic blev stora och glömde bort sina trogna gamla kunder söker jag efter en bra verkstad, både till pris och kompetens. Hisskötarna på BIVA imponerar inte.

    Tips mottages tacksamt.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  2. #2
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 243
    Så illa är det inte på Nordic. Däremot är det fokus på tuning. Eftersom de inte är så många blir det prioritering. Vanliga servicar finns det som är lika bra på. Servicar i semestertider eller när det är högtryck säsongsmässigt är inte lätt.

    Prova med AG:s bilverkstad OKQ8 Stockholmsrondellen.

    Jag servar min på HG-Dahls Finspång

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Dalarna/Ludvika
    Inlägg
    101

    Re: Bra verkstad runt Norrköping

    Citat Ursprungligen postat av peta
    Hej!
    Sen Nordic blev stora och glömde bort sina trogna gamla kunder söker jag efter en bra verkstad, både till pris och kompetens. Hisskötarna på BIVA imponerar inte.

    Tips mottages tacksamt.
    Nämen Ser att det är fler som gjort samma erfarenhet.

  4. #4
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Jag bokade in en service igår..

    Grejen är att vi inte har haft tid helt enkelt,, så jag frågade herrn igår att vi kunde ta emot bilen o serva den ,, men det kan handla om en tid framöver,, så har man inte panik så kan man ta in även servicear.

    Så.. Jag säger såhär,, i mån av tid o luckor så tas servicear emot.

    Trist att höra att "vi blivit för stora o glömmer bort,,,,,""

    Inte riktigt sant iof.

    Jaja.

    Skulle också köra ut till HG-dahls i Finspång,, numer,, förr har de vart sämmre.. Men nu är det bra igen..



    Mvb Rob.
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    771
    Rekommenderar Bilteknik i Söderköping.

    Men tror fortfarnande det är svårt att få tider på verkstäder i allmänhet. Är nog fullt av folk som inte fick tid under semestern och som bokat in nu istället...
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

  6. #6
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Styrman_Jansson
    Rekommenderar Bilteknik i Söderköping.
    Ja,, han också..
    Bra härlig gubbe


    Mvh
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  7. #7
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 243
    Citat Ursprungligen postat av Styrman_Jansson
    Rekommenderar Bilteknik i Söderköping.

    Men tror fortfarnande det är svårt att få tider på verkstäder i allmänhet. Är nog fullt av folk som inte fick tid under semestern och som bokat in nu istället...
    Är det inte Biltrim du menar. Han har ju varit Saab verkstad tidigare. Där har du en snubbe som är toppenbra.

    Bilteknik i Söderköping är väl en Fordverkstad.

    /F
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  8. #8
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Fral
    Citat Ursprungligen postat av Styrman_Jansson
    Rekommenderar Bilteknik i Söderköping.

    Men tror fortfarnande det är svårt att få tider på verkstäder i allmänhet. Är nog fullt av folk som inte fick tid under semestern och som bokat in nu istället...
    Är det inte Biltrim du menar. Han har ju varit Saab verkstad tidigare. Där har du en snubbe som är toppenbra.

    Bilteknik i Söderköping är väl en Fordverkstad.

    /F
    Jag tänkte iallafall på Biltrim.

    Mvh
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    771
    Citat Ursprungligen postat av Fral
    Citat Ursprungligen postat av Styrman_Jansson
    Rekommenderar Bilteknik i Söderköping.

    Men tror fortfarnande det är svårt att få tider på verkstäder i allmänhet. Är nog fullt av folk som inte fick tid under semestern och som bokat in nu istället...
    Är det inte Biltrim du menar. Han har ju varit Saab verkstad tidigare. Där har du en snubbe som är toppenbra.

    Bilteknik i Söderköping är väl en Fordverkstad.

    /F
    Jag menar Bilteknik. Är väl ingen Fordverkstad, utan mer allbilsverkstad. Ett par släktingar till tjejen jobbar där. Trevliga och kunniga.
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Att sticka ut hakan lite för att få en reaktion fungerar ofta...
    Men det jag beskrev var känslan jag fick när jag försökte boka tid senast, även fast det inte alls var bråttom.

    Nordic har alltid varit suveräna att ha med att göra på alla sätt. Positiva och professionella och jag tror på det du säger, så jag försöker boka en tid för service igen.


    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Jag bokade in en service igår..

    Grejen är att vi inte har haft tid helt enkelt,, så jag frågade herrn igår att vi kunde ta emot bilen o serva den ,, men det kan handla om en tid framöver,, så har man inte panik så kan man ta in även servicear.

    Så.. Jag säger såhär,, i mån av tid o luckor så tas servicear emot.

    Trist att höra att "vi blivit för stora o glömmer bort,,,,,""

    Inte riktigt sant iof.

    Jaja.

    Skulle också köra ut till HG-dahls i Finspång,, numer,, förr har de vart sämmre.. Men nu är det bra igen..



    Mvb Rob.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  11. #11
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av peta
    Att sticka ut hakan lite för att få en reaktion fungerar ofta...
    Men det jag beskrev var känslan jag fick när jag försökte boka tid senast, även fast det inte alls var bråttom.

    Nordic har alltid varit suveräna att ha med att göra på alla sätt. Positiva och professionella och jag tror på det du säger, så jag försöker boka en tid för service igen.
    Tycker jag.. Prata med mig nästa gång..


    Mvh Rob
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  12. #12
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Måste bara delge er en skön story från BIVA ja hörde igår av en mekaniker där..

    Var en kund som glatt ihågen köpte en Splitt Nya SAAB 9-3 Dieseln,, han åka 10mil ungefär,,sen damp ett kuvert ner i korgen hemma,, ni vet det kortet som säger typ,,

    " Hej o Grattis till din nya SAAB,,,,,, mm mm m" bla bla bla,, OCH Nyhet, nu kan du också även Tanka E85!! Grattis.. ""

    Så han får ju Ännu gladare ner till macken o fyllde med E85


    Kom 2km sen exploderade motorn..

    Men han fick en helt ny maskin.. Hehe..

    Helt otroligt..

    Go fredag..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Måste bara delge er en skön story från BIVA ja hörde igår av en mekaniker där..

    Var en kund som glatt ihågen köpte en Splitt Nya SAAB 9-3 Dieseln,, han åka 10mil ungefär,,sen damp ett kuvert ner i korgen hemma,, ni vet det kortet som säger typ,,

    " Hej o Grattis till din nya SAAB,,,,,, mm mm m" bla bla bla,, OCH Nyhet, nu kan du också även Tanka E85!! Grattis.. ""

    Så han får ju Ännu gladare ner till macken o fyllde med E85


    Kom 2km sen exploderade motorn..

    Men han fick en helt ny maskin.. Hehe..

    Helt otroligt..

    Go fredag..
    Denne pånyttfödde moderator fortsätter väl härmed att "besudla" tråden med lite mer OT-dravel men vill ändå påpeka att Robbans historia verkligen illustrerar att man aldrig okritiskt skall tro på det man läser, vare sig det skrivs i ett brev adresserat hem eller ens här på forumet.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  14. #14
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Måste bara delge er en skön story från BIVA ja hörde igår av en mekaniker där..

    Var en kund som glatt ihågen köpte en Splitt Nya SAAB 9-3 Dieseln,, han åka 10mil ungefär,,sen damp ett kuvert ner i korgen hemma,, ni vet det kortet som säger typ,,

    " Hej o Grattis till din nya SAAB,,,,,, mm mm m" bla bla bla,, OCH Nyhet, nu kan du också även Tanka E85!! Grattis.. ""

    Så han får ju Ännu gladare ner till macken o fyllde med E85


    Kom 2km sen exploderade motorn..

    Men han fick en helt ny maskin.. Hehe..

    Helt otroligt..

    Go fredag..
    Denne pånyttfödde moderator fortsätter väl härmed att "besudla" tråden med lite mer OT-dravel men vill ändå påpeka att Robbans historia verkligen illustrerar att man aldrig okritiskt skall tro på det man läser, vare sig det skrivs i ett brev adresserat hem eller ens här på forumet.
    Precis,, han hade fått ett brev som en Biopowerkund skulle haft.. Hoppas inte Biopowerkunden fått Diesellappen.. Vassegod,, nu kan du äntligen tanka Diesel..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Sörping
    Inlägg
    18
    [quote=Styrman_Jansson]
    Citat Ursprungligen postat av Fral
    Citat Ursprungligen postat av "Styrman_Jansson":16n6c35w
    Rekommenderar Bilteknik i Söderköping.

    Men tror fortfarnande det är svårt att få tider på verkstäder i allmänhet. Är nog fullt av folk som inte fick tid under semestern och som bokat in nu istället...
    Är det inte Biltrim du menar. Han har ju varit Saab verkstad tidigare. Där har du en snubbe som är toppenbra.

    Bilteknik i Söderköping är väl en Fordverkstad.

    /F
    Jag menar Bilteknik. Är väl ingen Fordverkstad, utan mer allbilsverkstad. Ett par släktingar till tjejen jobbar där. Trevliga och kunniga.[/quote:16n6c35w]

    Skall försöka reda ut dessa två.

    Biltrim - Har varit auktoriserad Saab/Opel. Numera inte längre auktoriserad men jobbar enbart med Saab (och Opel om han måste... )
    Sven-Erik har jätteerfarenhet av Saab och är mycket duktig, dock svårt att få tid pga att han börjar "varva ned" lite då kroppen börjar säga ifrån efter ett liv av bilskruvande.

    Bilteknik - Var tidigare Nissan/MB-verkstad. Sedan Ford innan Rejmes(Volvo) tog över servicen på dom.
    Har också jobbat en del med Toyota och är numera Mekonomen-verkstad och har samarbete med Söderbergs (VAG) i Norrk.
    Är som styrman J:son skriver allbilverkstad och kunniga på de flesta fabrikat.

    Har genom jobbet haft mycket att göra med båda och kan rekomendera bägge som kunniga, trevliga och seriösa!

    I Norrköping vet jag att Carltech vid E22:ans södra utfart har viss utrustning för att kunna jobba med Saab.
    900 T-16 Monte Carlo Ed. 3d -92
    9-3 1,9 TTiD Vector SC -08
    Goggo 200cc -55

  16. #16
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 243
    Citat Ursprungligen postat av Vivace
    Biltrim - Har varit auktoriserad Saab/Opel. Numera inte längre auktoriserad men jobbar enbart med Saab (och Opel om han måste... )
    Sven-Erik har jätteerfarenhet av Saab och är mycket duktig, dock svårt att få tid pga att han börjar "varva ned" lite då kroppen börjar säga ifrån efter ett liv av bilskruvande.
    Jag servade hos S-E när han var auktoriserad. Duktigare och mer seriös kille får man leta efter. Rent och snyggt är hans signum.

    Skall ha mekat åt Stig Blomqvist på 70 talet ?

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  17. #17
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Sörping
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Fral
    Rent och snyggt är hans signum.

    Skall ha mekat åt Stig Blomqvist på 70 talet ?

    /Fred
    S-E tömmer hela verkstaden på all utrustning förutom lyftarna och städar/rengör allt första veckan på semestern varje sommar!
    Är nog relativt ensam om det i hela bilmekarvärlden...
    Men så har han ju bäst ordning av alla också.

    Mekat åt Stig? Möjligt, skall åka förbi en sväng med 9-5-an i veckan av anledning "rökpuff" (se annan tråd) och kan lyssna med honom.
    Han har ju själv haft ett par trevliga, vrålsnabba men mycket diskreta 9000 och mekat/tävlat lite 24-timmars på senare tid. Hade också en 99:a med bra pulver i som gick till bilhimlen för länge sedan

    Kanske börjar bli off topic nu men kort sagt - Biltrim är jäkligt duktig och seriös. Har man inte brådis får man tid men det kan också kosta för att han håller strikt på sitt motto att en bil som är servad hos honom inte skall behöva komma tillbaka förrens vid nästa seviceintervall.
    Vill man "fusklaga" så åker man inte dit helt enkelt!
    900 T-16 Monte Carlo Ed. 3d -92
    9-3 1,9 TTiD Vector SC -08
    Goggo 200cc -55

Liknande ämnen

  1. Tech2 hjälp - Norrköping/Linköping
    Av kIM0h i forum Östergötland och Närke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2022-06-13, 16:26
  2. Letar verkstad tuningfirma runt skåne
    Av Ric_234r i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 10:33
  3. Acc, Norrköping
    Av dannyz i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-21, 14:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •