Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Oljelekage

  1. #1

    Oljelekage

    Hejsan.
    Jag har ett problem med min dotters 95a 2,0.
    Jag har bytt vattenpumpen på den och efteråt har jag fått en oljeläcka på den sidan.
    Har rengjort på den sidan och körde igång motorn och det hände inget förrän efter en stund och om man kollade upp underifrån så såg jag att det kom en stråle vid vattenpumpen men det var efter ca 4 min den visade sig. Trodde det var vattenpumpen men den är ny och ingen kylarvätska har det gått åt heller.
    Det värkar som det är en oljestråle då men var kan det läcka i från och varför efter en stunds körning?? Är tacksam för svar om ni har någon teori om det.

    Stefan

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 579

    Re: Oljelekage

    Citat Ursprungligen postat av Stefan66
    Hejsan.
    Jag har ett problem med min dotters 95a 2,0.
    Jag har bytt vattenpumpen på den och efteråt har jag fått en oljeläcka på den sidan.
    Har rengjort på den sidan och körde igång motorn och det hände inget förrän efter en stund och om man kollade upp underifrån så såg jag att det kom en stråle vid vattenpumpen men det var efter ca 4 min den visade sig. Trodde det var vattenpumpen men den är ny och ingen kylarvätska har det gått åt heller.
    Det värkar som det är en oljestråle då men var kan det läcka i från och varför efter en stunds körning?? Är tacksam för svar om ni har någon teori om det.

    Stefan

    Hur såg transsmissionskåpan ut bakom vattenpumpen ?

    Vattenpumpsremskivan brukar kunna skära in i kåpan om den varit riktigt glapp.
    Hinner inte med allt.....

  3. #3

    Re: Oljelekage

    Citat Ursprungligen postat av fredde1
    Citat Ursprungligen postat av Stefan66
    Hejsan.
    Jag har ett problem med min dotters 95a 2,0.
    Jag har bytt vattenpumpen på den och efteråt har jag fått en oljeläcka på den sidan.
    Har rengjort på den sidan och körde igång motorn och det hände inget förrän efter en stund och om man kollade upp underifrån så såg jag att det kom en stråle vid vattenpumpen men det var efter ca 4 min den visade sig. Trodde det var vattenpumpen men den är ny och ingen kylarvätska har det gått åt heller.
    Det värkar som det är en oljestråle då men var kan det läcka i från och varför efter en stunds körning?? Är tacksam för svar om ni har någon teori om det.

    Stefan

    Hur såg transsmissionskåpan ut bakom vattenpumpen ?

    Vattenpumpsremskivan brukar kunna skära in i kåpan om den varit riktigt glapp.
    tack för tippst fredde. Det var så att den skurit in i kåpan tyvärr så nu blir det att skruva ner allt igen och byta kåpan

Liknande ämnen

  1. Oljelekage in i cylindern?
    Av Erjo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-10-10, 20:49
  2. Oljelekage 9000-turbo -88
    Av Meken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 14:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •