Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Airbag passagerare Saab 93 Aero 01

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    101

    Airbag passagerare Saab 93 Aero 01

    Hej!

    Har en liten fundering, när jag köpte min bil så stod det "Airbag passagerare" med som säljargument, men ska inte den vara utmärkt på instrumentpanelen ovanför handskfacket i så fall? För det står nämligen inget där. Så min fråga är: har jag Airbag på passagerar sidan eller inte?

    Kan vara bra att veta inför stereo bygget

    Mvh Fredrik Åkesson
    Aero, Aero, Aero....Härliga Aero!
    Saab 93 Aero Coupe -01
    Team Exclusive

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482
    Ta bort handsafcket och kolla upp under brädan, du ser rätt lätt om det sitter något där eller inte.

    Handsfacket är jättelätt att ta bort, sitter ca:8-9skruv som håller fast den.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Inlägg
    21
    Jag har varit i köpatagen av en 9-3og och kom fram till att bilförsäljare, privata som näringsidkare, inte har en aning om de har kudde eller inte. Men eftersom det var tillval så saknar den med största sannolikhet kudde (snåla saabägare). Saknar den dessutom SRS-märkning i instrumentpanelen så saknar den definitivt passagerarkudde.

    Du kan lätt kolla det i bilregistret på chassinumret - YS3DE eller YS3DF kommer ditt att börja med. Den senare har kudde medan den tidigare saknar. Klickar du på knappen för mer information i bilregistret skall det även där i klartext stå att bilen är utrustad med passagerarairbag.

    Jag märkte att många privata bilägare har blivit "lurade" eftersom de trott att de har köpt en bil med dubbla kuddar men i själva verket köpt en med bara förarairbag. Har varit lite trist att upplysa folk om detta...

    Var tvungen att ringa runt på fem Saabhandlare och lika många Saabverkstäder innan en verkstadsnisse kunde ge mig ovanstående svar vilket visade sig stämma bra.

    Så... tyvärr verkar din bil sakna passagerarairbag. Eller som tur var om du ska installera bilbarnstol.
    9-3 2.0T 185 -01 Steel Grey (Helt original)

Liknande ämnen

  1. Koppla ur passagerarairbag NG9-3
    Av X i forum Allmänt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2024-03-12, 11:24
  2. Saab 9-5 2001 Aero underkänd på SBP Airbag lampa lyser
    Av Russe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 21:01
  3. Koppla ur airbag passagerare, pris?
    Av DanneD i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-07-16, 00:16
  4. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 21:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •