Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tändkasetten igen?

  1. #1

    Tändkasetten igen?

    Tjena !
    Jag har en SAAB 9-5 kombi 2.0T -02 som har gått ca 12500 mil. Precis innan vi skulle åka til Italien förra året så dog bilen under körning och check engine lampan tändes. Jag lämnade in bilen på Bekö bil i Göteborg och fick punga ut med ca 11.000:- då tändkassett och katalysator hade gett upp och den hade då gått 10500 mil. Skall nu i dagarna köpa ny bil och skall lämna SAABen i inbyte. Vad tror ni händer då jo bilen dör på samma sätt som förra gången men efter någon sekund piggnar den till igen och efter detta så händer det att bilen rycker till ibland. Jag hade precis innan varit och tvättat bilen på Shells högtryckstvätt utan borstar. Efter en lång utläggning så undrar jag om någon vet om det kan vara tändkassetten igen som spökar, skall den inte hålla mer än 2000mil och mindre än ett år.

    Hatte

  2. #2
    Nästan samma här bilen tvärdog efter tvätt och oljebyte i Ok's gör det själv hall. Har också problem med felaktiga avgasvärden.
    Se egen tråd om detta.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 129
    hmm vad jag vet så kan lätt tändkasetterna pajja i tvätten.. men det gäller nog motortvätt
    Subaru Legacy

  4. #4
    Motortvättade inte

  5. #5
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 658

    Re: Tändkasetten igen?

    Citat Ursprungligen postat av hatte
    Tjena !
    Jag har en SAAB 9-5 kombi 2.0T -02 som har gått ca 12500 mil. Precis innan vi skulle åka til Italien förra året så dog bilen under körning och check engine lampan tändes. Jag lämnade in bilen på Bekö bil i Göteborg och fick punga ut med ca 11.000:- då tändkassett och katalysator hade gett upp och den hade då gått 10500 mil. Skall nu i dagarna köpa ny bil och skall lämna SAABen i inbyte. Vad tror ni händer då jo bilen dör på samma sätt som förra gången men efter någon sekund piggnar den till igen och efter detta så händer det att bilen rycker till ibland. Jag hade precis innan varit och tvättat bilen på Shells högtryckstvätt utan borstar. Efter en lång utläggning så undrar jag om någon vet om det kan vara tändkassetten igen som spökar, skall den inte hålla mer än 2000mil och mindre än ett år.

    Hatte

    du har väl garanti kvar på den...

Liknande ämnen

  1. Fel på nya tändkasetten ?
    Av kalle75 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 03:37
  2. Tändkasetten
    Av saabtroll i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 20:31
  3. kan tändkasetten ha gett upp?
    Av aeroamilon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 12:08
  4. Tändkasetten skruvar sig lös.. hjälp!
    Av Eriksson866 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 22:17
  5. bilen rycker??? tändkasetten??
    Av Källén i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 21:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •